דוברות משרד האוצר

ההמלצה: להקים בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות

יו"ר רשות ניירות ערך והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה הגישו הבוקר לשר האוצר ולשרת המשפטים את המלצות הצוות לבחינת הקמת בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות. "המהלך יתרום להשארת חברות צמיחה בישראל, ויתרום בכך לתעסוקה ולצמיחה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר רשות ניירות ערך והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי) הגישו הבוקר לשר האוצר ולשרת המשפטים את המלצות הצוות לבחינת הקמת בורסה ייעודית לחברות קטנות ובינוניות, בראשותו הם עומדים.

הצוות התבקש להציג בפני השרים המלצות לאמצעים ומהלכים שיאפשרו הקמת בורסה ייעודית שתותאם לחברות קטנות ובינוניות, בשים לב למודלים דומים בעולם ובהתאמה למאפייני השוק הישראלי, וזאת בדגש על הסרת חסמים ומתן הקלות באופן שייתן מענה הולם לצרכי החברות ומבלי להתפשר על האינטרסים של ציבור המשקיעים ותקינות המסחר.

ביזנעס שימושי

המלצות הצוות גובשו על בסיס סקירה מקיפה של הניסיון בבורסות דומות בעולם, תוך ניתוח המאפיינים המבניים ומיפוי גורמי ההצלחה ולקחים שהופקו בבורסות משניות בעולם, פגישות יזומות עם גורמים מהשוק ואפיון הצרכים של חברות קטנות ובינוניות בישראל. הצוות קיים מספר ישיבות במסגרתן דן בממצאים ובתובנות שעלו מניתוח הסקירה הספרותית והמחקרית והפגישות עם השוק כאמור לעיל, ניתח את מכלול ההיבטים הכרוכים בהקמת בורסה ייעודית, וגיבש את ההמלצות המובאות בדוח הביניים.

שר האוצר משה כחלון: "העסקים הקטנים והבינוניים הם ממנועי הצמיחה המרכזיים של הכלכלה הישראלית ועלינו לסייע להם בהפחתת רגולציה, הקלות במס וגם בגיוון מקורות ההון. עד היום, מקור גיוס ההון כמעט היחיד שעומד בפניהן הוא הבנקים. אנחנו מתכוונים לקדם את המלצות הצוות בכדי לגרום לכך שמקור גיוס ההון יהיה פתוח בפני חברות הייטק וחברות צמיחה קטנות לגייס הון לצרכי עסקיהן, גם באמצעות בורסה ייעודית. אני משוכנע שהמהלך יתרום להשארת חברות צמיחה בישראל, יתרום לשיתוף הציבור בהצלחת התעשייה המקומית ובפרט במגזר ההייטק, ויתרום בכך לתעסוקה ולצמיחה".

ההמלצות המרכזיות של הצוות:

להקים בורסה ייעודית, בבורסה בת"א או מחוצה לה. הבורסה תפוקח על ידי רשות ניירות ערך, תוך מינוי ספונסר לחברה, רק בשלב של הנפקה ראשונה לציבור, שתפקידו העיקרי יהיה ללוות את החברה בהיבטים רגולטוריים ועסקיים בהנפקה.

החברות שתהיינה רשאיות לגייס הון באמצעות הבורסה הייעודית תוכלנה לגייס הון במועד ההנפקה לראשונה עד שווי של עד 300 מיליון ₪ (אחרי הכסף). חברה ששווי השוק שלה יעלה במהלך תקופת המסחר מעל 600 מיליון ₪, תידרש לעמוד ברגולציה הקיימת בבורסה הראשית, אך לא תהיה מחויבת לעבור להיסחר בה.

חברות תהיינה רשאיות לגייס חוב בבורסה הייעודית בסכום מינימאלי של 6 מיליון ₪ ועד סכום מקסימאלי של 36 מיליון ₪, ובתנאי שסכום החוב המונפק לא יעלה על סכום ההון שהונפק בבורסה הייעודית. הצוות סבור כי הקמת בורסה ייעודית לפי המתווה האמור יתרום לפיתוח שוק ההון המקומי, בדגש על הנגשת אפיק מימון חדש לחברות צמיחה בישראל, אשר מהוות מנוע צמיחה מרכזי של המשק וקטר של הכלכלה כולה.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture