pixabay

כחלק מההסכמות: החרדים יאשרו חילולי שבת במשחקי כדורגל?

"יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל", עדכנו אתמול בליכוד כחלק מההסכמות עם הנציגים החרדים. האם הכוונה שימשיכו לחלל את קדושת השבת, הפעם עם אישור רשמי של המפלגות החרדיות? הנה דעתם של מרן הראש"ל הגר"י יוסף, ושל הגר"מ מאזוז

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

באחד הסבבים הקודמים במאבק למניעת עבודות התחזוקה ברכבת ישראל, דווח על הצעה שהניח ראש הממשלה בנימין נתניהו לפתחם של ראשי המפלגות החרדיות: "תאשרו לשר העבודה חיים כץ להוציא היתר עבודה בשבת לענף הכדורגל בתמורה להפסקת עבודות תשתית הרכבת בשבת".

מאות ספורטאים חתמו על עצומה כי הם אינם מעוניינים לחלל את קדושת השבת, ובינתיים, רק בליגת העל מחללים את היום הקדוש, אבל ללא אישור. עתירה הוגשה לבג"ץ, השופטים רמזו כי אין הצדקה חוקית לחילולי השבת במגרשי הספורט, ולרגע נראה היה כי לפחות בנוגע לכדורגל, חילולי השבת ייפסקו גם ללא התערבות חרדית.

לפני כן, כאשר עדיין דובר על הדיל לאפשר חילולי שבת במשחקי הספורט בתמורה להפסקת העבודות ברכבת, תקף הראשון לציון, מרן הגר"י יוסף שליט"א, בחריפות רבה את היוזמה, במהלך דברים שנשא בשיעור השבועי שלו במוצאי שבת. צפו בדבריו של הראשון לציון:

"מבקשים לתת היתר ׳ראסמי׳ למשחקים, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות והספרדים שלנו, שאנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת, תלכו לראשון לציון, תלכו להרצליה … אני הייתי שם, כמה פעמים שבתות עשיתי שם, וראיתי מה קורה שמה, אנשים לא כל כך דתיים אולי אפילו מחללי שבת, אבל ברגע שיש כדורגל בשבת בהיתר של ועדת שרים – אוי ואבוי".

‎"מה יהיה עם הספרדים שלנו?", הוסיף הגר"י יוסף, "במקום שישבו בשבת וילמדו תורה – אפילו אם לא לומדים תורה אבל לא לעשות חילול שבת ההמוני הזה, שעכשיו זה יהיה בהיתר, זה הרבה יותר חמור שהדבר נעשה בהיתר מאשר שעושים את זה שלא בהיתר". ‎הראשון לציון הוסיף ואמר כי "צריכים להתפלל על המנהיגים שלנו שהקדוש ברוך ייתן להם חכמה בינה ודעת שהם יחזרו בתשובה. רבותיי, כולנו חוזרים בתשובה, גם השרים וחברי הכנסת וראש הממשלה, כולם צריכים לחזור בתשובה, כל אחד והעבירות שיש בידו".

‎"אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

"יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל"

מפה לשם, לאחר דיון שהתקיים בלילה האחרון בניסיון להביא לסיומו של המשבר הקואליציוני לאחר פרישת יעקב ליצמן מהממשלה, הושגו הבנות בנושאים שונים הקשורים לסוגיית השבת במדינת היהודים, ובין היתר נכתב בהודעת הליכוד כי הגיעו להבנות עם ראשי המפלגות החרדיות כי "יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל".

המשמעות ברורה: חילולי השבת במגרשי הספורט יימשכו בניגוד מוחלט לבקשתם של גדולי ישראל, כפי שזה עתה צפיתם בדבריו של מרן הראשון לציון. ואילו היו בתמורה מודיעים על הפסקת עבודות הרכבת בשבת, אולי עוד אפשר היה להבין, אך שימו לב להבנות בנושא זה: "תאומץ הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו'".

במהלך ראיון שנתן לעיתון יום ליום, הציע ראש הישיבה, מרן הגר"מ מאזוז שליט"א, הצעה מפתיעה למדי, כשאמר כי יש לשקול להעלים עין בחילולי השבת של הרכבת. "לראש הממשלה יש הזדמנות למנוע את חילולי השבת בכדורגל לאלפים ורבבות, שיפסיקו את זה, אומרים שברכבת עובדים 50-60 איש חלק גויים, אם ייתן לנו את הדבר הזה של כדורגל שהדבר תלוי ביד רה"מ ברשות הבג"ץ, צריך לשקול. להעביר את הפרטים המדויקים לרבנים שנמצאים מן המערכה ולפנים שיכריעו אולי אפשר במקרה כזה להעלים עין ולבחור הרע במיעוטו".

למנוע חילולי שבת של אלפים מישראל, שחקנים, מאמנים, אנשי צוות והאוהדים המחללים את השבת בשביל להגיע למגרש, בתמורה להעלמת עין מהעובדה שעובדים ברכבת בשבת. כלומר: דיל הפוך ממה שביקש ראש הממשלה. אבל מי צריך דיל? בינתיים יש כאן ניצחון חד צדדי – ולא של השבת. לצערנו כי רב.

//www.jdn.co.il/news/israel/856861

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture