Abed Rahim Khatib/ Flash90

בחמאס מאיימים: "הפלסטינים יודעים איך להצית אינתיפאדה"

מתיחות לקראת נאום נשיא ארה"ב: איסמעיל הנייה הזהיר את טראמפ מפני השלכות ההכרזה הצפויה על ירושלים כבירת ישראל. "העם הפלסטיני לא ייכנע להחלטה", איים. נשיא איראן תקף בחריפות את הנשיא טראמפ והוסיף: "פלסטין תשוחרר והפלסטינים ינצחו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, אמר היום (רביעי) כי הפלסטינים יודעים איך להצית באינתיפאדה. בראיון לערוץ אל-ג'זירה, לקראת הכרזתו הצפויה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על ירושלים כבירת ישראל, הזהיר הנייה מפני השלכות ההחלטה: "מדובר בהימור מסוכן והרפתקה שאיש לא יצליח לשלוט על תוצאותיה".

"איננו מכירים בישראל, לא תהיה לה מדינה על אדמת פלסטין כדי שתהיה לה בירה מלכתחילה. העם הפלסטיני לא ייכנע להחלטה. כל מדינות העולם הערבי והמוסלמי יעמדו לצד הפלסטינים וייאבקו בצעד האמריקני", אמר מנהיג ארגון הטרור העזתי. מוקדם יותר היום נמסר כי צה"ל והמשטרה נערכים לאפשרות של הסלמה בעקבות נאומו הערב של הנשיא טראמפ.

גם המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, תקף בחריפות את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בעקבות הכרזתו הצפויה על ירושלים כבירת ישראל ועל העברת השגרירות לעיר הבירה. "טראמפ נכשל ואינו כשיר", אמר חמינאי. "ידיה של ארצות הברית קשורות בכל הנוגע לפלסטין", המשיך המנהיג האיראני, והבטיח כי ארצות הברית לא תצליח להשיג את מטרותיה במזרח התיכון.

"פלסטין תשוחרר והפלסטינים ינצחו", הצהיר. נשיא איראן, חסן רוחאני קרא לפלסטינים להגיב באלימות. "איראן לא תסבול פגיעה במקומות הקדושים לאסלאם, ועל הפלסטינים לצאת לשטח באומץ רב", אמר רוחאני. בסוריה מסרו כי "ארצות הברית, שמזינה סכסוכים בעולם, עושה זאת על חשבון דמם של העמים כדי להבטיח את המשך שליטתה", אמר הגורם.

Abed Rahim Khatib/ Flash90

לקראת הכרזת טראמפ הערב, אמר עורך הדין זיאד אבו זיאד, עיתונאי ופוליטיקאי פלסטיני, בראיון לאריה גולן בתכנית "הבוקר הזה" כי "ירושלים היא לא בירתה של ישראל, אין מקום למדינה פלסטינית בלי ירושלים. הישראלים יכולים לשמוח ולרקוד עכשיו, אבל הם לא חושבים רחוק". הוא הוסיף כי "אם ירושלים לא תהיה בירתה של פלסטין, היא תהיה בירה של מדינה אחת שיגורו בה יהודים וערבים ביחד".

נציג אש"ף בוושינגטון, חוסאם זומלוט, אמר כי המהלך האמריקני הוא דקירה בגב מצד ממשל טראמפ ובפרט בעיתוי הזה שבו הפלסטינים הביעו נכונות מלאה להשתלב במאמציו להשיג שלום קבע. "מדובר בקליע קטלני שנורה בלב פתרון שתי המדינות שירושלים נמצאת בלבו", אמר בראיון לטלוויזיה הפלסטינית.

יועצו של ראש הרשות הפלסטינית לענייני חוץ, נביל שעת', אמר לערוץ רוסיה אל-יום כי "הפלסטינים יפסיקו את הקשר עם ארצות הברית בכל סוגיה הקשורה בתהליך השלום, אם הנשיא טראמפ יודיע על הכרה בירושלים המאוחדת בירת ישראל, בין אם תועבר לשם השגרירות האמריקנית ובין אם לאו. הוא לא יוכל לשמש עוד מתווך הוגן. הוא יהרוס את התפקיד האמריקני בכל תיווך עתידי בין ישראל לפלסטינים".

זמן קצר לאחר פרסום דבריו של נשיא איראן, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלי להתייחס ישירות להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, לאחר ההכרה האמריקאית בעיר הקודש כעיר הבירה של המדינה היהודית, כי "איראן מנסה לבנות אימפריה – איראן-עיראק-סוריה-לבנון ועד עזה. בסופו של דבר הם רוצים לכבוש את המזרח התיכון. לא נאפשר להם להתבסס בסוריה. אנו אומרים את מה שאנו מתכוונים ואנו מתכוונים למה שאנו אומרים ואנו עושים את כל הנדרש כדי למנוע זאת".

"איראן לא מאיימת רק עלינו, היא מאיימת על העולם כולו. ואם איראן תמשיך באין מפריע, יהיה להם ארסנל גרעיני של 100 פצצות ויותר. בתוך עשור תהיה להם היכולת להעשיר אורניום בכמות גדולה ולהגיע לא לפצצה אחת, אלא למאה פצצות. את זה חייבים לעצור, לא רק בגלל שאיראן קוראת להשמדת ישראל, אלא כיוון שאיראן מבקשת לכבוש את המזרח התיכון כולו ומעבר לכך. היא מפתחת טילים בליסטיים בין-יבשתיים כדי להגיע לכל נקודה על פני כדור הארץ. זהו משטר תוקפני המייצא טרור, יורה טילים לסעודיה, חותר לגשר קרקעי. זה מה שאיראן מנסה לעשות".

לדברי נתניהו, "המאבק בתוקפנות האיראנית יסייע באופן משמעותי למלחמה נגד הטרור האסלאמי. הוא יחזק את היציבות האזורית. הוא ישמור על ביטחונה של ישראל. הוא יקדם את השלום. 95 אחוז מהבעיות באזור מגיעות מאיראן. חיזבאללה לא תשרוד יום אחד בלי הסיוע של איראן. החמאס תלוי באיראן. התוקפנות שאתם רואים ברחבי האזור מגיעה מאיראן. עשו זאת כדי להבטיח את הביטחון. עשו זאת כדי להגן על להבות החירות ולהבות הקידמה. השתהות בנקיטת הצעדים הללו תהיה טעות קשה. טרוריסטים שאינם נתקלים בהתנגדות מתעצמים עם הזמן ותיאבון ההתפשטות של איראן הולך וגדל עם הזמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא לא שם חגורה!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture