עמלים לפרנסתם ולומדים תורה: "לקחת אחריות ולהגיע ללמוד גם בימי רפיון"

הכולל החדש בעיר עמנואל הוקם בעקבות פעילותם של מספר עסקנים מקומיים אשר ביקשו להקים מסגרת תורנית מיוחדת עבור ציבור יראי ה' העמלים לפרנסתם ומעוניינים לקבוע עתים לתורה במסגרת מסודרת כדי להחיות את נפשם בלימוד התורה הקדושה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהשתתפות רבני קהילות וחברי ועידת המייסדים, נערך השבוע אירוע רב-רושם בהיכל בית הכנסת המרכזי 'קהל חסידים' שבמועצה האזורית עמנואל, לרגל פתיחת כולל חדש מבית רשת הכוללים הארצית "אחוות תורה" בנשיאות הגאון רבי דוד לייבל שליט"א.

הכולל החדש הוקם בעקבות פעילותם של מספר עסקנים מקומיים אשר ביקשו להקים מסגרת תורנית מיוחדת עבור ציבור יראי ה' העמלים לפרנסתם ומעוניינים לקבוע עתים לתורה במסגרת מסודרת כדי להחיות את נפשם בלימוד התורה הקדושה בשעות הערב.

באירוע המיוחד השתתפו רבני הקהילות המקומיות, רב הקהילה הכלל חסידית בעיר וראש בית הוראה עמנואל – ומי שמונה לעמוד בראשות הכולל החדש – הגאון רבי שלמה קליין שליט"א; מנהל רשת "אחוות תורה" הרב משה בינדר שליט"א ועשרות מוקירי ואוהבי תורה ולומדיה, חברי ועד המייסדים של הכולל.

מגיד המישרים הנודע הגאון רבי אליעזר יוטקובסקי שליט"א, התכבד לשאת את המשא המרכזי ובדבריו חוצבי הלהבות התייחס לגודל הזכות של הלומד במסגרת זו, של מי שקובע עתים לתורה בשעות הערב כאשר העייפות משתלטת לאחר עמל היום. הגר"א יוטקובסקי שליט"א המחיש בצבעוניות את הסיפור המפורסם המובא במסכת תענית על אבא אומנא שהיה מקבל בת קול מהשמיים מדי יום, והסביר מדוע זכה לכך.

עוד נשאו דברים: רב קהילת סלונים בעמנואל, הגאון רבי משה אברהם גולינסקי שליט"א ורב הקהילה הכלל חסידית וראש בית הוראה עמנואל, הגאון רבי שלמה קליין שליט"א. מנהל רשת "אחוות תורה", הרב משה בינדר שליט"א, חיזק בדבריו את חברי ועד המייסדים וציין כי זאת הפעם הראשונה בחייו שהוא מבקר בעמנואל.

"מרגש לראות את הציבור המגוון שהתכנס כאן במעמד פתיחת הכולל, מכל החוגים והעדות", אמר הרב בינדר, "אני לא רוצה לצנן את ההתלהבות שנראית כאן, עם יותר מחמישים משתתפים, אבל אני מודע לזה שבימי החורף הקרים והחשוכים יכול להיות לפעמים רפיון, לא כולם מגיעים ללמוד בכל יום, ולכן כל אחד צריך לקחת אחריות על עצמו ולהגיע לכולל גם אם יודע שחלק מחבריו לא יגיעו באותו יום".

בתוך דבריו אמר הרב בינדר, כי מרגש אותו להיות במעמד פתיחת הסניף ה-74 של רשת 'אחוות תורה'. "אנחנו מקבלים פניות מכל רחבי הארץ ובקשות לפתיחת סניפים ומוקדי לימוד נוספים, ומה שמחזק אותנו אלו התגובות שמגיעות לאחר פרק זמן קצר על התועלת של 'אחוות תורה' לציבור בני התורה העמל לפרנסתו. אני מקווה שגם הסניף הזה יהיה לתועלת ולתפארת האזור כולו".

רשת הכוללים "אחוות תורה", מיסודו של הגאון רבי דוד לייבל שליט"א, פועלת לחיזוק ושימור הצביון הרוחני והתורני בקרב בני תורה שיצאו לעולם המעשה, ועוסקת בפתיחת כוללים ייעודיים לבוגרי ישיבות וכוללים. בשנה האחרונה צוות הארגון מוביל מהפכה בתחום כאשר אלפי לומדים שעזבו את ספסלי בית המדרש חוזרים לכור מחצבתם ולומדים מדי יום בעיון, בסגנון ישיבתי. נכון לחודש כסלו, ערב חנוכה תשע"ח, לומדים ברשת "אחוות תורה" 1,988 בוגרי ישיבות העמלים לפרנסתם ב-74 סניפים הפרוסים בכל רחבי הארץ.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture