על הפרק – "והקב"ה מצילנו מידם"

הם לא צריכים אותנו לא בצבא, לא בשירות לאומי, לא בשוק התעסוקה ולא באף מקום אחר. מה שהם רוצים "בסך הכל" זה דבר אחד: שנפסיק להיות מה שאנחנו. לנתק אותנו ממקור החיות של עם ישראל, או לפחות לעשות בינתיים צעד "קטן" אחד: להתחיל להשתלב באורח החיים החילוני.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גל ההסתה הגבוה השוטף כעת את המדינה כנגד לומדי התורה, עורר שוב מרבצם את הדוברים הלא-קרואים של הציבור החרדי הטוענים כי הדבר החשוב ביותר שהיהדות החרדית זקוקה לו בימים קשים אלו זה "הסברה"; להציב מסבירנים טובים שיצליחו לשבות את לב ההמונים בהסברה מקצועית וממוקדת, במתק לשון, בעברית מהוקצעת, וכמובן בדרכי נועם וללא התלהמות.

אם רק היתה לנו הסברה ראויה, טוענים הללו, הלוחמים נגדנו היו מבינים אותנו ומכבדים את לומדי התורה כפי רום ערכם.

מיותר לציין כי רבים מהדוברים הלא-קרואים הללו, הנמנים בדרך כלל על חוגי "החרדים החדשים", מציעים את עצמם כמי שמוכנים לשאת את נטל מסע ההסברה על כתפם. לו רק היו ממנים אותם כדוברים מוסמכים של הציבור החרדי, כך הם מצהירים, אזי הם היו חושפים בפני מובילי ההסתה האנטי חרדית כמה עובדות לא מפורסמות שיש בהן כדי לסייע בהורדת הלהבות.

בין היתר הם מציעים להשתמש בטיעונים כמו: גם ללא כפייה יש היום מהלך "מבורך" של הצטרפות חרדים לצבא, לאקדמיה ולשוק התעסוקה; הכפייה תגרום לחרדים להגביר את התנגדותם לכל ניסיון של שיתוף פעולה עם החילוניים; יותר משהחרדים לא מעוניים ללכת לצבא, הצבא לא מעוניין בחרדים; החילוניים לא מעוניינים לקבל חרדים לעבודה; גיוס החרדים לצבא יעלה למשלם המיסים כחצי מיליארד שקל בשנה — עדיף להשקיע את הסכום הזה בעידוד המתגייסים החילוניים; גיוס החרדים יאלץ את הצבא להרע את תנאי השירות של החיילים החילוניים שיאלצו להתמודד עם המגבלות הדתיות של החרדים; אין טעם בגיוס חיילים שמלכתחילה ברור שאין להם כל מוטיבציה לתרום לצבא; יש היום מומחים צבאיים לא מעטים הטוענים כי במקום לגייס את החרדים עדיף להפוך את הצבא ל"צבא קטן וחכם" — ועוד כהנה וכהנה טיעונים שונים ומשונים, שלדעת אותם דוברים בלתי קרואים אפשר היה באמצעותם להדוף את גל ההסתה, אם רק היו מקימים מערך הסברה חרדי מיומן ומקצועי.

התשובה לכל אלו היא אחת: הדבר האחרון שהיהדות החרדית זקוקה לו בימים טרופים אלו היא הסברה, בוודאי ובוודאי כשמדובר בהסברה שאתם מציעים.

וכי לבן שנא את יעקב בגלל שליעקב לא היה מערך הסברה ראוי שישכנע אותו בצדקת דרכו?

וכי אפשר היה לשכנע את קורח ועדתו באמצעות הסברה מקצועית לסגת בו מדבריו כנגד משה רבנו?

וכי היה ביכולתו של פינחס להניא את זמרי בן סלוא ממעשהו באמצעות הסברה מקצועית בדרכי נועם ולא התלהמות? — הבל הבלים.

כל אחד מבין כי גם אם יקום מערך ההסברה הכי מבריק והכי מקצועי שניתן להעלות על הדעת, לא יהיה ביכולתו לשכנע את הפלשתינים להאמין בזכותם של היהודים על ארץ ישראל; כל אחד מבין כי אי אפשר לשכנע את שונאי ישראל האנטישמים כי היהודים הם העם הנבחר שקיומו תורם לעולם ולא להיפך; כל אחד מבין כי לא מתמודדים עם גזירת שמד באמצעות הסברה; כל אחד מבין כי השנאה ליהודים נובעת מעצם עובדת היותם יהודים.

השנאה לעולם התורה לא קשורה לסיסמה "שיוויון בנטל"; לא לעובדה שהחינוך התורני נמנע מלאמץ את לימודי הליב"ה הממלכתית; לא לעובדה שהחרדים סובלים מעוני ומחיי מחסור; לא לעובדה שהחרדים לא משתלבים בשוק העבודה; לא לעובדה שהחרדים חסרי השכלה תעסוקתית; לא לעובדה שהחרדים נהנים מתקציבי המדינה; לא לעובדה שלחרדים יש משפחות גדולות מדי לטעמם של פקחי הילודה; לא לעובדה שהחרדים מבצעים "הדרת נשים" ועוד כהנה וכהנה טענות שונות ומשונות כנגד כל מה שאפשר לתרגם אותו לשנאת חרדים.

הם לא צריכים אותנו לא בצבא, לא בשירות לאומי, לא בשוק התעסוקה ולא באף מקום אחר. מה שהם רוצים "בסך הכל" זה דבר אחד: שנפסיק להיות מה שאנחנו. כל הדיבורים על "שיוויון בנטל" הם רק אמצעי. המטרה היא אחת: לגרום לנו, חלילה, לנטוש את תורת אמנו, לנתק אותנו ממקור החיות של עם ישראל, או לפחות לעשות בינתיים צעד "קטן" אחד: להתחיל להשתלב באורח החיים החילוני.

הדבר שהיהדות החרדית הכי פחות זקוקה לו בימים אלו הוא "הסברה חרדית" — הסברה שכל מהותה היא התנצלות על עצם קיומנו כחרדים המאמינים כי התורה הקדושה היא המנתבת את הליכותינו וממנה לא נסור ימין או שמאל.

כל ההסברים שנוכל לגייס כאמצעי הסברה להצדקת דרכנו, אינם תחליף לטיעון האמיתי, שאותו אין צורך להסביר, אלא להבהירו כמות שהוא: הסיבה שאנחנו חפצים בלימוד התורה יומם ולילה ללא כל מגבלה היא כי כך ציווה בורא העולם. לימוד התורה ללא כל מגבלה ופשרה הוא ציפור נפשנו. זאת אמונתנו. אילולי התורה, למה לנו חיים?! — אילולי התורה גם לכם לא יהיו חיים.

כשם שהמחוקק הגרמני לא יכול למנוע מיהודים לערוך לילדיהם ברית מילה, וכשם שהמחוקק הבלגי לא יכול לחייב את היהודים לוותר על הלכות שחיטה — וכשם שלהבדיל אלף אלפי הבדלות מדינת ישראל לא מסכימה בשום אופן שהאו"ם יקבע את גבולותיה, למרות שרובן המכריע של מדינות העולם לא מקבלות את העמדה הישראלית — כך המחוקק הישראלי לא יוכל בשום אופן לכפות על ילדינו גיוס במקום לימוד תורה בישיבה.

אנחנו לא נגד "שיוויון בנטל" או כל סיסמה אחרת שעולה מעת לעת על הפרק. אנחנו רק בעד. בעד לימוד התורה!!! כל אמצעי ההסברה שבעולם לא יצליחו לגרום לכם להבין את מה שאתם לא מסוגלים להבין. די לכם בזה שתפנימו לעצמכם כי רבים "וטובים" מכם כבר ניסו לעקור את התורה מעם ישראל. אבל בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו — והקב"ה מצילנו מידם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אמת ויציב ונכון

אני לא מבין פ. חובב הוא מהנהלה הישנה? מדוע הוא מזלזל בחרד"שים?

החרד"שים מזולזלים ויזולזלו אצל כל יהודי הדורש את ה' וחרד לדברו…

היהדות היא הדת הכי מסורתית, שהכי לא מכירה בחדשנויות…

חדש? אסור מן התורה בכל מקום!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture