Noam Revkin Fenton/Flash90

מנכ"ל טבע לנתניהו: "ניסיון לשינוי התוכנית יגרום לעוד מפוטרים"

ראש הממשלה נפגש עם מנכ"ל טבע - אבל לא הצליח לשכנע אותו לצמצם את מספר המפוטרים. הוא הבהיר כי המפעלים בירושלים ייסגרו: "את הטבליות אפשר לייצר בחצי מהעלות במזרח אירופה, למשאפים אין ביקוש" • אלפי עובדים הפגינו במקביל לפגישה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי האוצר, הכלכלה והעבודה והרווחה נפגשו בצהריים בירושלים עם מנכ"ל חברת טבע קאר שולץ. בפגישה השתתפו גם מנכ"לי משרדי רה"מ והאוצר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה וראש אגף תקציבים באוצר.

בפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים. מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו.

בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל.

שולץ אמר לנתניהו כי לא ישנה את מספר המפוטרים, סירב לכל ההצעות שהועלו והבהיר כי תוכנית הפיטורים תצא לפועל במלואה. "זאת התכנית שלנו להתמודד עם המצב שאליו נקלענו. כל ניסיון שלכם לשנות משהו בתכנית, עלול להסב לחברה נזק גדול גדול ולגרום לעוד מפוטרים וסגירת מפעלים נוספים", איים שולץ. לאור זאת, הממשלה לא מתכוונת לשקול מתן מענקים לטבע וצפוה לחפש אלטרנטיבות לעוובדים. לאחר הפגישה, השרים נשארו במשרד ראש הממשלה להמשך התייעצויות.

במהלך הדיון שוחחו נתניהו ושולץ בצורך למציאת פתרון תעסוקתי לעובדים. גורמים שנכחו בדיון טענו כי גם ראשי טבע הבינו כי הם צריכים לנסות ולסייע בכך. "אנחנו רוצים להציל את טבע וזה אומר לצמצם את בסיס העלויות של החברה", אמר שולץ בישיבה עם נתניהו, שר האוצר כחלון, שר הכלכלה אלי כהן ושר העבודה והרווחה אלי כהן. "פעילות ייצור שאיננה רווחית או שננסה לשפר את הרווחיות או שנסגור. את הטבליות במפעל בירושלים אפשר לייצר בחצי מהעלות במזרח אירופה. למשאפים שמיוצרים במפעל השני אין ביקוש כמעט".

מנכ"ל טבע אמר כי לא ייסוג מתכנית הפיטורים מאחר שאין לחברה ברירה: "נבחרתי כדי לפעול למען בעלי המניות שלה. אתם חייבים לזכור שאנחנו מפטרים אמנם 1,700 עובדים בארץ, אבל משאירים כאן את המטה ואת המו"פ, וחלק ארי של הייצור. זה חלק קטן מהפעילות שאנחנו מצמצמים בעולם, כשבסך הכל נסגור 16-20 מפעלים".

שולץ הוסיף כי טבע תלווה את המפוטרים בירושלים יחד עם העירייה: "לא נזרוק סתם אנשים לרחוב. נכשיר אותם לעבודות אחרות וננסה לסייע להם באיתור מקומות עבודה חלופיים". לדבריו, בשנת 2018 יפוטרו 320 עובדים וב-2019 כ-500 בירושלים. לאחר הפגישה פרסמה טבע הודעה לפיה "המציאות העסקית הנוכחית מחייבת פעולה מיידית ומשמעותית שתבטיח את עתיד החברה. ללא נקיטת צעדים נמרצים גוברת החשיפה להשתלטות פוטנציאלית על החברה. בהתאם לכך, לפני כשבוע פרסמה טבע תכנית רה-ארגון מקיפה, שצפויה להביא לצמצום של כ-14 אלף משרות ברחבי העולם".

המנכ"ל קאר שולץ אמר אחרי הפגישה: "אני מבקש להביע את הערכתי על התמיכה המשמעותית שקיבלה טבע מממשלת ישראל במשך השנים ותחת הנהגתו של ראש הממשלה נתניהו ועל הכרתה בתרומתה המרכזית של טבע למדינת ישראל. הצעדים הכלולים בתוכנית מיועדים לממש את שאיפתנו לשמר את טבע כחברה גלובלית חזקה, שבסיסה בישראל. נעשה זאת לטובת כל בעלי העניין שלנו, בכל העולם. כמנכ"ל של חברה שנמצאת בבעלות משקיעים גלובליים, עלינו לוודא שכל ההחלטות שאנו מקבלים נשענות על בסיס פיננסי וכלכלי. צעדים אלה כואבים, אך הם חיוניים להבטחת עתידה של טבע. אנו מחויבים ליישם את התכנית בכל פעילויותינו הגלובליות – בארה"ב, באירופה, בשווקים הצומחים, וגם בישראל – באופן הוגן ומכבד".

שולץ הוסיף כי "לצערנו, לא יכולנו להיענות לבקשת ראש הממשלה והשרים להימנע מסגירת המפעל בירושלים והחברה תמשיך בתהליך המדורג לסגירת האתר עד סוף 2019. טבע תשתף פעולה באופן מלא עם הצוות שהוקם מטעם ראש הממשלה בכדי לסייע לעובדים שיעזבו את החברה במציאת פתרונות תעסוקה חלופיים, ליווי והכשרה. בכדי שטבע תישאר חברה ישראלית שתמשיך ותצמח בישראל ובכדי שתרומתנו המשמעותית לכלכלת ישראל תימשך, עלינו קודם כל להציל את החברה. אני מחויב לשמור את המטה העולמי של טבע בישראל, ובכלל זה את לשכתי. אני מחויב לשמר נוכחות חזקה של מחקר ופיתוח וכן לשמר את מרבית הייצור הקיים היום בישראל גם בעתיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מקווה שלשולץ יהיה כסף לחלב לילדיו הקטנים

מקווה שהעובדים ימצאו עבודה חדשה. ובמצב התעסוקה של היום זה לא כל כך קשה.

מי יודע אם מה שאירע לחברה הזאת זה לא בגלל היוקר המוגזם של התרופות שרבים מהזקנים, הקשישים, ומעוטי יכולת לא יכלו לעמוד מול השחיטה הזאת וזעקתם ונאקתם עלתה עד כסא הכבוד. ועכשיו הגדולים שלהם ישבו ב"כסא הכבוד"… ובעת צריכת ה"גדולים" יעשו את חשבון נפשם. פשוט רשע ופשע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture