אמסלם: עם כתב אישום על שוחד, לא ניתן להיות ראש ממשלה

יו"ר הקואליציה הנכנס אומר כי "המוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד לא יכול להיות ראש ממשלה". אמסלם הוסיף כי הוא סבור שהמשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגד נתניהו ולדבריו, "במשטר דמוקרטי הגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הקואליציה החדש, ח"כ דוד אמסלם, התייחס לראשונה מאז נכנס לתפקידו במקום ח"כ דוד ביטן לחקירות נתניהו, ואמר כי תחת כתב אישום – ראש הממשלה נתניהו לא יוכל לכהן בתפקידו. "ראש ממשלה של מדינת ישראל שמוגש נגדו כתב אישום בגין שוחד – לא יכול להיות ראש ממשלה", אמר אמסלם.

הוא הוסיף כי פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, "כדי להבין על איזה סעיף בחוק המשטרה נותנת המלצות. אין סעיף כזה בחוק. אצל המשטרה – כל מה שלא כתוב כאסור בחוק זה אומר שמותר". לדבריו, "למשטרה אין ברירה, היא כבר יצאה לדרך. היא תמליץ על כתב אישום".

השבוע אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "רוב המלצות המשטרה מושלכות לפח", משום ש"מדובר בהמלצות שמתבררות כהמלצות סרק נגד אלפי אזרחים מהשורה ונבחרי ציבור – ובינתיים הורסים לאנשים את החיים". אמסלם אמר על כך כי הוא "לא חושב שמשטרת ישראל ממציאה דברים".

לדבריו, "כ-30 אלף תיקם מגיעים מהפרקליטות למשטרה, ב-12 אלף מהם המשטרה ממליצה לסגור. וחלק גדול מהם בלי המלצה. הפרקליטות מתקדמת עם הרבה מהם לבית המשפט בלי המלצה. הפרקליטות סוגרת כמעט 80% מהתיקים, ובינתיים נגרם נזק גדול לאנשים".

על חוק ההמלצות אמר אמסלם כי קידם אותו כבר לפני שנתיים, ולא כעת עם חקירות נתניהו. "התקשורת והפוליטיקה זה עולם של שקר. חוק ההמלצות הגיע על ידי לכנסת כבר לפני שנתיים עם ההצעה של עילות סגירת תיקים, היום המצב הוא שהוא סותר את חוק יסוד זכות האדם וחירותו. מבחינתי ראש הממשלה הוא אזרח כמו כולם". הוא הוסיף כי "להערכתי לראש הממשלה אין אינטרס להקדים את הבחירות".

"ראש ממשלה במדינה לא צריך להיחקר על שמפניות וסיגרים", הוסיף. "אני חושב שבמשטר דמוקרטי סביר והגיוני לא חוקרים ראש ממשלה כי קיבל מחבר שלו סיגר. זה מדרון חלקלק. אולי מחר נעצור ראש ממשלה שקיבל חפיסות שוקולד? מדובר בחברות של כמעט 15 שנים ביניהם שבה חבר שלך מדי פעם נותן לך מתנה. אני לא רוצה לחיות בעולם שאם אני רוצה לתת לחבר שלי סיגר, אני אגיד לו 'חכה אני אתקשר למנדלבליט לשאול אם מותר'".

עוד התייחס אמסלם לכניסתו לתפקיד במקום ח"כ דוד ביטן, שנאלץ לפרוש בשל החקירה המתנהלת נגדו. "כאן נקלעתי לאירוע מבחינתי שהוא גם מצער, דוד ביטן הוא חבר אישי שלי, מאוד קרוב אלי ולכן יש לי הרבה צער", אמר אמסלם. "בנסיבות שנוצרו התבקשתי לבוא לתפקיד אז אני מבין ששם אני צריך להיות בשלב הזה של חיי ולכן אני מוצא את עצמי שם, יותר בקטע של שליחות. אמרתי לרה"מ שאיפה שאני נמצא טוב לי ושאני אוהב את מה שאני עושה יותר מהתפקיד הזה (יו"ר הקואליציה)".

אמסלם מונה השבוע לתפקיד יו"ר הקואליציה לאחר פרישתו מהתפקיד של חבר הכנסת דוד ביטן לאור החקירה המתנהלת נגדו. "המצב הקיים מקשה על תפקודי, ואינני רוצה לפגוע בעבודתה ובתפקודה של הקואליציה", נימק ביטן את החלטתו. אחרי המינוי של אמסלם ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "משימתו הראשונה של יו"ר הקואליציה דודי אמסלם תהיה להעביר את חוק הלאום, מן החשובים בחוקים שיכנסו לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל".

בהמשך הבהיר יו"ר הקואליציה אמסלם את דבריו: "צר לי לאכזב את השמאל והתקשורת, אבל זו עמדתי: להמלצות המשטרה מבחינה משפטית וציבורית אין שום משקל. מבחינתי שוחד זה קבלת מעטפות וכספים אסורים, לא סיגרים מחבר אישי. כתב אישום על שוחד במקרה הנ"ל אינו רלוונטי בכלל לנתניהו. שבוע טוב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ה'תרגיל' כאן מאד ברור
להכניס בתודעה הציבורית
שגם כשיהיו המלצות נגד רה"מ
והם יהיו ובקרוב מאד
אין שום אפשרות להגיש באמת
כתב אישום על שוחד נגד ביבי
ובעיקר הדברים מכוונים לאוזניו
של היועמ"ש מנדלבליט
כך שיבין שהציבור לא ייתן לזה

מצד אחד היו"ר החדש אומר שביבי לא יכול לכהן אם הוא חשוד בקבלת שוחד, מאידך הוא אומר שחשדות על קבלת סיגרים אינם שוחד, אז אם כך ביבי יכול לדעתו לכהן
יכול אולי מישהו יטרח לבאר לחסר ידיעות כמוני מה קורה פה

נתניהו החדש דיסה, ויאכל אותה, הוא זוכר הייטב כאשר היה שר אוצר בממשלת שרון-לפיד האבא , ללא חרדים בממשלה , הם התחילו בגזירות נגד הציבור החרדי והוא גזר גזירות בתיאבון מוגבר נמצא למיקרפוני שליטי התקשורת והסביר לעולם כולו שהחרדים חייבים לגמור עם החגיגות וכו' חיכך ידיו בהנאה ונחת הוא קיצץ בפת לחמם של משפחות ברוכות ילדים ובישיבות ורמס את כבודם .
יתכבד היום לשלם על מעלליו.
הוא לא יתחמק ויקבל את המגיע לו מהשמים!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture