מפיליטון לפיליבסטר / אברומי נויבירט

"התיישב לכתוב את סיפור תלאותיו, בדה עוד כמה ממוחו הקודח, הוסיף אזכור על שלום רובשקין והיציאה מהכתלים, על יואל חסון ותפילת הדרך ועל איתן כבל ומגילת איכה. אייר את איור הנושא, חתם 'שלומסון' כמנהגו לבדות שמות, ושלח לעיתון כמידי שבוע" / טורו השבועי של אברומי נויבירט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המדרון התחיל אצלו במוצאי שבת – וי אבדה נפש, והמשיך ביום א' שנכפל בו צד שמאל. הגשמים נחתו ללא התראה מוקדמת, הרעפים גילו סימני מצוקה והשלולית נקוותה על רצפת הבית. הוא חיפש ישועה בספר הטלפונים השכונתי, אך מסתבר שלא ממש קיים המקצוע 'מתַקן חורים בגגות דולפים', וכשכבר מצא אחד כזה, נתן לו ההוא תאריך לעוד חודש כאילו מדובר בארנון מילצ'ן.

באותו יום עבד בביתו מרפי מהחוקים – שעות נוספות. וכשענה לשיחת התרמה מוקלטת של עמותת 'מקבץ נדחי ישראל', החליק הנייד מידו ונפרד לחלקיו לתוך הרצפה הרטובה. מיהר לאסוף את הממצאים, ותקע אותם בתוך סיר אורז, לייבוש, וכלל לא עלה בדעתו שבשעות הקרובות יבושל ויוגש לארוחת צהרים אורז יסמין מתובל בטלפון נייד ובסוללה.

מהעיריה הגיעה התראת חוב לתשלום ארנונה לפני עיקול חשבון הבנק. מתאגיד המים נשלחה התראה אחרונה לפני עיקול שלוות הנפש. והילדים עזבו למקום לימודם רגעים לפני עיקול השפיות. הוא יצא לרחוב כדי לסדר עניינים דחופים, אך הגשמים שירדו איימו לשטוף את תכניותיו. פני המטריה נתהפכו לו כשולי קדירה, הכובע קיבל חיים משל עצמו, התעופף לרוח היום ונחת הפוך ככלי קיבול לקבלת מי גשמים. להשלמת התמונה הגיח רכב מעיקול הרחוב והתיז בדהרה מטרים מעוקבים של מי שלולית על פרצופו ובגדיו שאך לפני רגע היו ללא רבב, וכעת הפכו לרבבי רבבים.

חשב לחזור לביתו ולהסתגר תחת קורת גגו הדולף, אך נזכר שהמשכנתא אמורה לרדת באותו יום ולרש מנהל הבנק אין כל. אי לכך עשה דרכו לבנק להאכיל את הכספומט. אך המכשיר סירב לפעור פיו לבליעת הכבודה כהרגלו. "מצטערים", התנצל הכספומט "המכשיר לא פועל זמנית". לשווא ניסה לשכנע את הגולם המגושם והדיגיטלי בדברי ריצוי ופיוס, לאמור: "היום זה מקרה נדיר שיש לי ממון בארנק ובאתי במיוחד כדי להשביע את רעבונך".

מ'בנק הלא פועלים זמנית' המשיך בהגשת עתירה לרשות החניה העירונית לביטול קנס ישן של 'חניה עם שני גלגלי רכב על מדרכה וחסימתה להולכי רגל' שזהו קנס שערורייתי מאחר וכלל אינם בנמצא הולכי רגל על המדרכות באיזור מגוריו, אלא מסתובבים הם להנאתם על כבישי המקום. ובכל זאת דן את הפקח לכף זכות. כי כידוע, אין דבר כזה 'פקח רשע' – אלא רק 'פקח רע מבטן ומלידה'.

היות וכבר ממילא נדפק לו היום, ראה את הזמן כמתאים לגשת גם לרשויות המס להסדיר אי אילו עניינים כאגרת נשימה, או שומת חמצן, או שמא היה זה מס תוחלת חיים, לא זכר בעל פה את ההגדרה המדוייקת. כצפוי, כדי למרר את חייו בהתאמה אישית, הודבקה על דלת המחלקה המבוקשת הודעה לקונית "היום לא תתקיים קבלת קהל". למה?! כי בלכסיקון רשויות המס לא מופיעה המילה 'למה' אלא 'ככה'.

נכנס לצרכניה מקומית עם רשימת מצרכים. מה שחיפש – לא היה, ומה שהיה – לא חיפש. אסף אל חיקו שתי תבניות ביצים, כי הן במבצע, וכדי שיהיה לו מה לזרוק על פקידי רשות החניה העירונית. מתוך כתריסר קופות, רק שתיים היו מאוישות. התלבט לרגע וניגש לזו המאוכלסת בפחות קונים. נעמד בתור, ולפניו עמלה בחריצות לקוחה שהעמיסה והעמיסה מאות מוצרים, והקופאית רשמה ורשמה. "את ממש זריזה" החמיאה ההיא למוכרת. "באמת"?! התרגשה הקופאית "דווקא אתמול אמרו מההנהלה שאני בלתי נסבלת". סיימה את החשבון ללקוחה ורגע לפני שהגיע תורו הניחה הבלתי נסבלת שלט קטן שמודיע כי 'הקופה לא פעילה'.

הגיע לביתו, אסף מתיבת הדואר עוד כמה התראות ודוחות, למד את חוק לימודו, תפילותיו, ארוחותיו, רפרוף עיתוניו, שיחות טלפוניו, נסיון גביית כספיו וטיפול במייליו, ובסופו של יום הכה בכף ידו על קדקדו: הן חתונת גרין־שוורץ מתקיימת היום בארמונות חן. רץ כאחוז אמוק להספיק ולהגיע לאולם לפני שתקפל התזמורת את כלי משחיתה. ואכן הספיק להגיע ברגע האחרון. המחותנים דווקא קיבלוהו יפה, אלא שפרצופם הלא מוכר גילה שהיו אלו רוט ובלוי, ולא גרין ושוורץ שמחתנים, כך עודכן, באולמי קונקורד שבקצה השני של העיר. עד שהגיע, כבר החל המצוה טאנץ. על כן עשה פרסה למניעת הפארסה, חזר לביתו, ורגע לפני שנמנה וגמר עם עצמו כי נח לו שלא נברא – התיישב לכתוב את סיפור תלאותיו, בדה עוד כמה ממוחו הקודח, הוסיף אזכור על שלום רובשקין והיציאה מהכתלים, על יואל חסון ותפילת הדרך ועל איתן כבל ומגילת איכה. אייר את איור הנושא, חתם 'שלומסון' כמנהגו לבדות שמות, ושלח לעיתון כמידי שבוע. מה קרה, רק לחברי הכנסת מגיע פיליבסטר?!

לתגובות ולגילויי תמיכה: [email protected]

הטור התפרסם בעיתון 'בקהילה'

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה על פתיחת השבוע עם חיוך

חזק, כהרגלך אברומי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture