צילום: פלאש 90

חוק המרכולים אושר בוועדת הפנים; נמשכת "סערת ההתקזזות"

לפי שעה לא ברור האם הצעת החוק, שאשורה ללא ההסתייגויות השונות, תובא היום להצבעה בקריאה שניה ושלישית. בינתיים האופוזיציה וסיעת 'ישראל ביתנו' מתמידות בסירובן להתקזז עם ח"כ גליק שרעייתו נפטרה הבוקר

וועדת הפנים אישרה את הצעת חוק המרכולים לקריאה שנייה ושלישית. בנוסח שאושר בוועדה לא הוכנסו שינויים בחוק בעניין החרגת אילת, ולא בעניין החרגת חנויות הנוחות, כפי שדרש בתחילה יו"ר הקואליציה.

בינתיים מתמידות סיעות האופוזיציה וסיעת 'ישראל ביתנו' בסירובן להתקזז עם ח"כ יהודה גליק שיעדר מהכנסת בשל האבל על פטירת רעייתו, הבוקר. מהסיבה הזאת טרם ברור האם ההצבעה אכן תעלה לקריאה שניה ושלישית היום.

ח"כ גליק עצמו התייחס לענין וכתב: "אני מתחנן בכל לשון של בקשה שלווייתה של רעייתי היקרה לא תהפוך בשום אופן לנושא למריבה. בבקשה הרבו אהבה ואנרגיות חיוביות".

"אני משתתף מעומק הלב בצערו הגדול של ח"כ גליק על מות רעייתו. חוק המרכולים לא דחוף, 70 שנה חיינו פה מצוין בלעדיו. אין קיזוזים והקואליציה יכולה לדחות את ההצבעה. זה בידיה", הסביר יו"ר סיעת המחנ"צ, ח"כ יואל חסון.

ח"כישראל אייכלר נדרש לנושא ואמר: ,חוק המרכולים לא מיועד לחרדים. זהו מאבק על זכותם של אנשים מסורתיים שלא לעבוד בשבת. ילדים שהוריהם יוצאים לעבוד בשבת יתנתקו מהיהדות כמו שקרה למתבוללים בכל העולם. זה לא אינטרס חרדי". בראיון לאתר YNET הוא הוסיף: "באופוזיציה יודעים יפה מאוד להתקזז כשהם רוצים לצאת לטיולים בעולם. אבל כשיש מקרה הומניטרי פתאום מסרבים להתקזז. אם לא מוכנים להתקזז מסיבות המוניטריות צריך לאסור עליהם להתקזז במסעות תענוגות לחו"ל".

יו"ר הכנסת גינה את ההתנהלות הזו ואמר: "זכותה של האופוזיציה לא לקזז את יהודה גליק. זכותי לומר שאני מכיר תרבות אחרת. קורא לאופוזיציה לחזור בהם מההחלטה חסרת הרגישות הזו לטובת כולנו".

השר יריב לוין הצטרף לדברים וטען: "בדמוקרטיה, ההצבעות בכנסת צריכות לשקף את רצון הבוחר ולא לעוות את יחסי הכוחות על ידי גילוי חוסר רגישות וחוסר אנושיות מוחלט במקרים בהם אדם נמצא באבלו, או במיטת חוליו. חברי האופוזיציה שמרבים לדבר על זכויות אדם ומתהדרים כביכול בייצוג ההומניות עלי אדמות, מתנהגים כאחרוני העסקנים כאשר הודיעו שלא יקזזו את השר אזולאי ואת ח״כ גליק, לאחר שבשבוע שעבר השמיצו באופן בוטה את חברם ח״כ גילאון שגילה חמלה וסייע לשר אזולאי. בושה וחרפה״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השמאלנים אוכלי אדם, מי חשב שהם רגישים?

לח"כ יהודה גליק
משתתפים באבלך הכבד, מן השמים תנוחם, בתוך שאר אבלי ציון.

יהודה גליק
תנוחמו בנחמת ציון וירושלים
האמין לי העילוי נשמה הגדול ביותר עבור אשתך שיוליכה למקום הטוב ביותר
שמבית אבלך תצא לקראת כלה שבת המלכה
ואם אתם משמרים נרות של שבת אני מראה לכם נרות של ציון בתחילת מתי עמו ישראל בקרוב ברחמים אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו