דוברות המשטרה

ללא התרעה: שתי רקטות נפלו בשטחים פתוחים, בנס ללא נפגעים

שתי רקטות קסאם פגעו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, סמוך לגבול רצועת עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק, ולא הופעלה התרעת צבע אדום. הבוקר התפרסמה הערכת מערכת הביטחון כי הג'יהאד האסלאמי, בהוראה איראנית, אחראי לירי בשבוע שעבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שתי רקטות קסאם פגעו בצהריים (רביעי) בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, סמוך לגבול רצועת עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק, התראת צבע אדום לא הופעלה בשני המקרים, בהפרש של כשעה וחצי ביניהם. בצה"ל אישרו כי זוהו שיגורים משטח הרצועה, כוחות סורקים במרחב לאיתור הנפל. שיגור נוסף נכשל ונפל בשטח הפלסטיני בגזרת חאן יונס.

מדובר בתקרית שנייה תוך יומיים בה נפלה במועצה האזורית אשכול רקטה ששוגרה מעזה – אך לא הושמעה אזעקה. ביום שני בערב רקטה התפוצצה בשטח פתוח באחד מהיישובים במועצה: לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל החלו אז בבדיקת התקלה במערכת ההתרעה: למרות שהרקטה התפוצצה בשטח פתוח, הנפילה הייתה קרובה מאוד ליישוב – והאזעקה הייתה אמורה לפעול.

ברקע הירי לעבר יישובי הדרום, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט התייחס אתמול להתגברות איום הרקטות מעזה ומתח ביקורת נגד הקריאות לתגובה "לא מידתית" כלשונו. "הקולות שקוראים לתקוף במקסימום כוח, הם קולות שאני לא יכול לקבל", אמר. "ברצועת עזה יש סכנה קריסה הומניטרית. זאת, לצד העובדה שאנחנו פיתחנו דפוס למציאת חדירות תת-קרקעיות לתוך ישראל, מוביל רצון להביא ארגונים סוררים לבצע ירי כדי להפר את השקט. אם נדרש לעשות מהלכים צבאיים, לצה"ל יש את הכלים להגיע להישגים ברצועה".

הערכה: הג'יהאד האסלאמי ירה פצמ"רים איראניים

מוקדם יותר היום פורסם כי מחקירת צה"ל עולה כי שניים מאירועי ירי פצצות המרגמה והרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל בוצעו בידי הג'יהאד האסלאמי עם נשק איראני. המקרה האחרון התרחש ביום שישי האחרון, כשפצצת מרגמה ששוגרה לעבר ישראל התפוצצה בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, בזמן טקס לציון יום הולדתו של אורון שאול, חייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה.

בשל תזמון הירי, במערכת הביטחון מעריכים כי הג'יהאד האסלאמי עומד מאחוריו. מקרה נוסף התרחש ב-30 בנובמבר, אז ירו פעילי הג'יהאד האסלאמי לעבר מוצב של צה"ל בצפון הרצועה. ממצאי חקירת צה"ל אודות שיגור פצצות המרגמה בשני המועדים השונים בגבול רצועת עזה מוכיחים כי הג'יהאד האסלאמי שממומן על ידי איראן משקר לחמאס ופועל בניגוד למדיניות אכיפת השקט מול ישראל עליה הוא הסכים אחרי מבצע "צוק איתן".

חקירה זו לא רק חושפת את הפעילות של הג'יהאד האסלאמי והשפעת איראן על הרצועה אלא גם סוללת את האפשרות עבור צה"ל לפגוע בארגון באופן ישיר בתגובה לשיגור הפצמ"רים, שהסתיימו ללא נפגעים. בשונה מהחוליות הסוררות והפעילים הסלפים שאחראים על טפטופי הרקטות לעבר ישראל מאז "צוק איתן", הג'יהאד האסלאמי בעל מבנה היררכי ברור וסדור, עם מדיניות, משמעת ואידאולוגיה ברורה שזוכה למעקב צמוד של קהילת המודיעין בישראל. לכן יהיה קל יותר לפגוע בו.

לדברי דובר צה"ל, מטח פצצות המרגמה שנורה לפני כחודשיים לעבר מוצב של צה"ל בסמוך לגדר המערכת היה התגובה של הג'יהאד האסלאמי לחשיפת המנהרה חודש לפני כן. בתגובה לירי המאסיבי של בין עשר ל-12 פצמ"רים, שלא גרם לנפגעים, תקפו כלי טיס וטנקים כמה מטרות של הג'יהאד האסאלמי ושל חמאס ברחבי הרצועה.

"ליד המוצב יש מפעל בטון על הגדר, הנפילות היו באזור המוצב והפיגוע הוא נגד המרחב הצבאי ולא היה אזרח שנמצא בסכנה", אמר דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס. "בעקבות האירוע עצרנו את העבודות וביצענו תגובה ראשונית באמצעות כלי טיס של חיל האוויר וטנק לעבר ארבע מטרות. שתי עמדות ביטחון שוטף של חמאס ושתי עמדות של הג'יהאד האסלאמי. זו הייתה תגובה ראשונית לאירוע ואנחנו יודעים באופן אישי מי ביצע את השיגורים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture