בעוד כמה חודשים ב-5 נתיבים שנבחרו, הנסיעה למכוניות פרטיות תותר כל עוד המכונית תהיה מלאה לפחות ב-3 נוסעים.
מי שיתחכם אמור להיתפס ע"י אמצעי האכיפה האלקטרונים שהותקנו בכבישים וידעו לזהות כמה נוסעים יש ברכב.
בשלב הראשון של הניסוי יכללו הנתיבים בדרך נמיר בין גלילות לרוקח, בכביש 1 בכניסה לירושלים, בכביש 44 בין מחלף השבעה לצומת חולון, בנתיבי איילון צפון בין מחלף חולות למחלף חולון ובכביש 412 באזור ראשל"צ.
פורום חברות התחבורה הציבורית כבר פנה במכתב חריף לנתיבי איילון בדרישה לבטל את הניסוי. "אנחנו מתנגדים לו בגלל שאין נתיבי העדפה, ואין אכיפה ובגלל שלהעביר עוד רכבים פרטיים לנתיבי התחבורה הציבורית לא יועיל ורק ימשיך לפגוע במערכת התחבורה הציבורית הקיימת".
מטרת הניסוי היא להעלות את ממוצע הנוסעים, שבישראל הוא 1.2 למכונית. ע"פ הניסוי אם הממוצע הזה יעלה רק במעט, אפילו ל-1.5, עשוי להיפתר משבר הפקקים בישראל. ההיענות של הציבור הישראלי לניסוי תשפיע על ההחלטה האם להכיל אותו על כלל נתיבי התחבורה הציבורית בישראל.
למיטב ידיעתי, קשקוש בלבוש.
אני מומחה בתחום, ולא מוכרת לי טכנולוגיה שאינה מפקח אנושי שתבטיח ספירת אנשים במושב האחורי ברכב נוסע. ובעצם גם אדם יתקשה מאד במשימה הזו.
לכן בחו"ל התנאי הוא לפחות שני אנשים ברכב במושב הקדמי.
ואם המשטרה או משרד התחבורה טוענים אחרת, או שיש להם טכנולוגיה חדשה עם סיכוי להרויח מאות מיליונים בעולם מהפצתה, או שעובדים עלינו.
יש כזו טוכנולוגיה וכבר עובדת בכביש המהיר (1) לתל אביב,
נוסעים לפטור או לתשלום, בנתיב לפטור, המערכת מזהה כמות האנשים לפטור והשער נפתח לך…..