Noam Revkin Fenton/Flash90

פיצויים והתפטרות: האופוזיציה בי-ם יוצאת למאבק בראש העיר

האופוזיציה הירושלמית יוצאת למאבק בראש העיר על רקע השביתה בעקבות הסכסוך בין ברקת לשר האוצר. ברקוביץ למנכ"ל משרד הפנים: "חייב את ניר ברקת לשלם על כלל הוצאות הקמפיין מכיסו הפרטי" • וגם: תיעוד מצחין - כך נראים רחובות הבירה כעת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ותודה לברקת: כך נראים רחובות ירושלים הבוקר

הבוקר (א') שיגר עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר ירושלים, מכתב למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ובו הוא דורש ממשרדו לחייב את את ניר ברקת לשלם על כלל הוצאות הקמפיין נגד שר האוצר מכיסו הפרטי ולא מכספי ציבור לצד הטלה על ברקת חיוב אישי לנזקי השביתה, פיזור האשפה וכל העלויות הכרוכות בהחזרת המצב לקדמותו. זאת מכיוון שהחלטה בנוגע לתקצוב המאבק לא עברה במועצת העיר וכן לא אישור הצעדים בעלי המשמעויות התקציביות.

במכתבו כותב ברקוביץ, "ברקת מנהל בירושלים מזה מספר ימים את "המאבק הפרוע" ואין איש עוצר בעדו. ברקת מתנהל בחזקת "אחרי המבול" ומקריב את טובת תושבי העיר, לרבות את הצורך בהגדלת התקציב העירוני שלה, הכל במטרה לקדם את מירוצו הפוליטי.

"כך בעוד שעצם הדרישה להגדלת התקציב היא נכונה, הרי שהמאבק הפרוע שברקת מנהל מרחיק את ירושלים ממטרה זו יותר מכל גורם אחר. המאבק נגוע בשיקולים פוליטיים אישיים, בנוי על אינטרסים זרים לירושלים. במקום להגדיל את משאביה של העיר, ברקת מחליש אותה ופוגע בה אנושות. עושה בה כבשלו.

לטענת ברקוביץ, "המאבק הפרוע כולל פיזור ערמות של זבל מול משרדי ממשלה, תוך יצירת מפגע תברואתי חמור; איום ברוטאלי בפיטורי אלפי עובדים, תוך הכנסת משפחות ירושלמיות רבות לחרדה כלכלית ממשית; השבתה כוללת של המערכת העירונית; הוצאה מופרזת על קמפיין פרסומי, המופיע ומגיח מכל פינה בעיר. זאת, על שלטי חוצות, על היכל הארנה ועוד.

"הצעדים הללו יצאו לפועל ללא כל דיון או הצבעה במועצת העיר, באשר לתקציב העצום שהוקצה למאבק הפרוע. הדברים אמורים גם באשר לצעדים שננקטו, כולם בעלי השלכה ממשית וקשה על חיי התושבים בעיר. צעדים שיש להם השלכות תקציביות ויתכן כי אף פליליות. כך למשל, הפיזור היזום של האשפה בחוצות העיר. מלבד המפגע התברואתי החמור, הררי האשפה שפוזרו בעיר יצרו הפרעה קשה לסדר הציבורי והוצאה כלכלית משמעותית נוספת, שהעלה הצורך באיסופה מחדש.

הרקוביץ דורש ממשרד הפנים: "על כן, אבקש ממשרדך לפעול באופן מידי ונחוש ולחייב את ניר ברקת לשלם על כלל הוצאות הקמפיין מכיסו הפרטי ולא מכספי הציבור שתושבי ירושלים משלמים. זאת ועוד, להטיל על ברקת חיוב אישי לנזקי השביתה, פיזור האשפה וכל העלויות הכרוכות בהחזרת המצב לקדמותו. כאמור, החלטה בנוגע לתקצוב המאבק לא עברה במועצת העיר וכן לא אישור הצעדים בעלי המשמעויות התקציביות.

לאחר שליחת המכתב אמר ברקוביץ: "גם אם ירושלים זקוקה לעוד משאבים, הצורה שבה מנהל ברקת את המשבר הזה היא פרועה וחסרת אחריות. אני שומע שוב את קולות התושבים שחוששים מהשביתות, אני שומע שוב את בעלי העסקים מתלוננים על כך ששוב לא מנקים את העיר, אני שומע את מעל 2000 העובדים שמהלכים עליהם אימים ומאיימים לפטר אותם כשברור שהפער התקציבי הוא הרבה יותר קטן.

"פנינו הבוקר למנכ"ל משרד הפנים כדי לבדוק את כל ההתנהלויות הללו. לא יעלה על הדעת שראש עיר יורה על שפיכת זבל במרחב הציבורי, לא יעלה על הדעת שראש עיר יממן קמפיין פוליטי-אישי מכספי התושבים ללא אישור של מועצת העיר ולא יעלה על הדעת המניפולציה של פיטורי עובדים. חייבים לשים לזה סוף ואנו נפעל בכל הכוח כדי לשנות את ההתנהלות הזו".

במקביל, חבר מועצת העיר, אריה קינג, יו"ר סיעת ירושלים מאוחדת, מחתים את תושבי העיר על עצומה נגד ברקת. "בחרנו בניר ברקת כראש העיר כי הוא סיפר לנו שהוא מנהל גדול. הוא מכר לנו שהוא סטארטאפיסט שהצליח ושהוא יביא לירושלים את שיטות הניהול המתקדמות ביותר כדי להביא לשגשוגה של העיר.

"כיום, 9 שנים לאחר שבחרנו בו, אנחנו מקבלים מדי שנה זבל ברחובות, גנים וצהרונים מושבתים ומכתבי פיטורים לאלפי עובדי עירייה. מה נסגר? מה קרה למנהל המוצלח שהבטיחו לנו?ממתי ראש עיר שופך זבל על התושבים שלו? ממתי ראש עיר מקשט את עירו בשלטי חוצות פוליטיים? למה הילדים שלנו צריכים לשלם את המחיר לכשלון הניהולי של ברקת?אילולא אחת מחברות ההייטק של ברקת היו מנוהלות כך, הוא היה מפטר את המנכ"ל ולא את העובדים.

בעצומה קורא קינג לראש העיר ירושלים: "ברקת, קח אחריות לכשלון הניהולי שלך ותפסיק לעשות קמפיין על חשבוננו! למה לפטר 2000 עובדים כשאפשר להיפטר מאחד?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודק!!!!!!!!!!!!!

זה הזמן לגבות את חובינו מניר ברקת על כל האפליות לחרדים בשכונות מעורבות
כי רק כך החילונים יפנימו שאנחנו החרדים אזרחים ולא גרים

ציברת הון פוליטי ואחיזת עניים בעובדים. של ניר ברקת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture