Yonatan Sindel/Flash90

"המדיניות היא לתת דוח לכל מי שלא הספיק לתקף עד שהרכבת מתחילה לנוע"

פקחי הרכבת הקלה בירושלים מציגים: 80 אלף דוחות ב-5 שנים ונוסעים מפוחדים • יו"ר וועדת הכלכלה: "נדמה שרוח המפקד היא 'לטחון את הנוסעים' – אגיע לבדוק בעצמי את המצב כי המציאות הזו חייבת להשתנות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, דנה בטענות לנוקשות של פקחי הרכבת הקלה בירושלים. היו"ר כבל פתח ואמר כי הוא מקווה שסוף סוף נצא מהישיבה אם תובנות לגבי התנהלות חברת סיטיפס. הוא הציג נתונים לפינם עד ליולי האחרון רשמו הפקחים 80,166 דוחות וב-2017 נרשמו 7,037 דוחות ואמר: "המציאות חייבת להשתנות".

הישיבה התקיימה לבקשת חברות הכנסת נורית קורן ורחל עזריה, וחברי הכנסת איציק שמולי ויצחק וקנין, בעקבות המקרים הקשים של אגרסיביות והשפלות נוסעים, ולנוכח דוח מבקר המדינה ממנו עולה כי הקנסות גבוהים עד פי שניים מקנסות דומים המוטלים על נוסעי רכבת ישראל והאוטובוסים.

ח"כ קורן אמרה כי בתחקיר נראו המאבטחים נוהגים בברוטליות בנוסעים, ובעקבותיו היא יצאה לסיור ברכבת וראתה את הבעיות שיש עם מכשירי התיקוף. ח"כ רחל עזריה הוסיפה כי הרכבת צריכה להיות עם הפנים לנוסעים ולעזור להם לתקף את הכרטיס. ח"כ יעקב פרי אמר מנגד כי צריך להסתכל על הפרופורציות וכי הרכבת מסיעה 160 אלף נוסעים ביום, והטענות צריכות להיות מופנות למי שקבע את הקנס על 180 שקלים. ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי הרכבת היא שירות חברתי שהוא לא פחות חשוב מהשירות הכלכלי, ולכן צריכה להתייחס אחרת לנוסעים.

ח"כ יעקב אשר שאל האם יש תגמול לפקחים בהתאם למספר הדוחות ומנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, השיב מיד בשלילה. ח"כ אשר הוסיף כי כראש עיר עשה סדנאות לפקחים כדי ללמדם איך להתנהג עם אזרחים וקרא לעשות זאת גם לפקחי הרכבת הקלה. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא סיפר כי נסע ברכבת קלה באיסטנבול ושם כאשר מישהו קפץ בלי לשלם הוא הוחזר לאחור, ולאחר שח"כ חאג' יחיא הסכים לשלם עבורו הוא עלה לרכבת.

עו"ד יוסי חביליו, המייצג אזרחים שהגישו תביעה ייצוגית נגד סיטיפס, אמר כי 95% הדוחות שניתנו לא מוצדקים, כי לאנשים לא הייתה כוונה לרמות וסיפר על ההתנהלות הברוטלית של הפקחים: "פקחים זרקו קשישה שהייתה לה בעיה עם המכונה, קרעו חולצה של ילדה בת 6 והורידו אותה מהרכבת ועוד".

דודו כשרים, לשעבר פקח בחברה, אמר כי המדיניות היא לתת דוח למי שלא הספיק לתקף ברגע שהרכבת החלה לנסוע ובשעות העומס אי אפשר להגיע למכונות. המנכ"ל רביד העיר כי הפקח נמצא בהליך מול החברה ועומד מול כתב אישום בגין אלימות, ואמר כי עד שהדלתות נסגרות יש לנוסעים 20 שניות עד דקה לתקף את הכרטיס, אך התיקוף עצמו לוקח שנייה. היו"ר כבל העיר: "נפתחו מחנות אימונים בירושלים לראות מי זורק את הסל הכי מהר ומתקף".

מנהל רשת חברתית בירושלים, זאב אבינר, סיפר כי מגיעים אליו עשרות סיפורים וכי יש לו עשרות חברים שלא עולים על הרכבת כי הם מפחדים שלא יצליחו לתקף. דוד זוהר הוסיף: "אני ממפוחדי הרכבת הכלה, כולם מסכימים שלא היו 80 אלף גנבים בחמש שנות פעילות ובגלל כמה גנבים 80 אלף איש שילמו קרוב ל-7 מיליון שקל לסיטיפס".

מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, סיפר כי באחד מחדרי הבקרים נתלה שלט בזו הלשון: "בקרים ובקריות – לסגור משמרת עם 100 קנסות, על זה מגיע לכם ביג לייק", וטען כי מדובר במדיניות. המנכ"ל רביד אמר כי הוא לא מכיר את השלט ואם הוא קיים הוא יירד. "זה לא יכול להיות שהשם שלכם יהיה סיטיפח או הרכבת תקלה", אמר יעקב. מנגד, מנהל מחלקת הביקורת של דן, עופר בלובשטיין, אמר כי בדן 900 אלף נוסעים בחודש בקו שמאפשר עלייה מאחור, ובשנת 2017 ניתנו פחות מ-500 דוחות בקו הזה. נציגת משרד התחבורה, נועה צור, טענה כי בבאר שבע אין אכיפה ואחוז ההשתמטות במקום עומד על 30%.

מנכ"ל סיטיפס רביד הגיב לכל הטענות ואמר כי האלימות שנראתה בתחקיר היא של שוטרים ולא פקחי סיטיפס. הוא הוסיף כי ביום מבוצעות 160 אלף נסיעות והפקחים מבצעים 30 אלף בדיקות, ובעולם הקנסות גבוהים פי 50. עוד הוא ביקש להוסיף כי "רכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים. אחרי שנים של פעילות, ציבור הנוסעים כבר מכיר ומבין היטב כיצד יש לתקף את כרטיס הנסיעה. הבקרים צריכים להתמודד עם קושי יומיומי להבין בין נוסעים שנוהגים כחוק לבין מי שמצלים את המערכת הפתוחה כדי להתפלח לרכבת. הבקרים עוברים סדנאות שרות והדרכות ומונחים להתייחס לנוסעים בכבוד, בסובלנות ובמקצועיות, בהתאם להנחיות משרד התחבורה, ובמקרים שנמצא שלא פעלו כך ננקטו נגדם צעדים ואף הופסקה עבודתם.

היו"ר כבל סיכם ואמר כי מספר התלונות שמגיעות על סיטיפס מדליק נורה אדומה, הוא דרש לבחון את החוזה ואמר כי לא יכול להיות שכולם גנבים. "כשאומרים 'ביג לייק' למספר דוחות זה רוח המפקד שאומרת 'תטחנו את האזרחים'. העניין הזה חייב להשתנות ובכוונתו להגיע בעצמי ולראות במו רגלי כמה זמן לוקח לתקף את הכרטיס. לא יכול להיות שהציבור מרגיש שהחברה מתנהלת בדורסנות, ובכוונת הוועדה לפנות למשרד התחבורה ולדרוש שהמצב הזה לא יחזור על עצמו במכרז החדש", אמר היו"ר כבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

80,000 דוחות כפול 180 ש"ח אצלי במחשבון זה, 14,400,000. למעלה מכפול ממה שהדוד זוהר הלז טען שם!
זה פשוט שיטתיות להרויח כסף, צריך לחוקק שהכסף מהדוחות ילך לקופת המדינה ולא לסיטיקנס, אולי זה מה שיגרום לסטופ ל"ביג לייק" על מאה דוחות במשמרת!

המשיכו בעבודתכם
בעיני ראיתי את ההתעללות באנשים שלא ידעו את כל הכללים
בנסיעתי הארונה ברכבת בלונדון מגייטוויק, קניתי כרטיס ל3 אנשים משדה התעופה לעיר
והפק עבר וראה שנתנו לי כרטיס ברכבת הרגילה ולא בגייטוויק אקספרס, מיד הציע להוסיף לכל א' 3 ליש"ט בערך והענין סודר מיד
בלי לחשוד באף אחד ובלי בעיות
אולי ילמדו מהבריטים

לא לשכוח שלפחות שליש מהנוסעים הם ישמעאלים

חלק גדול מהדוחות לא משולמים אלא מבוטלים, כנראה שלכן בסוף נכנס רק 7 מיליון

אני משתדל לא לעלות לרכבת הקלה
עדיף באוטובוס לשלם ולנסוע בטוח

כמה וכמה פעמים עליתי לרכבת והמכשירים פשוט לא פעלו, אבל זה לא מנע מהפקחים לתת דוחות על ימין ועל שמאל!!!
בבלגיה למשל עליתי על הרכבת הלא נכונה, והכרטיסן באדיבות הסביר לי שאני לא במקום הנכון, אילו זה היה קורה ברכבת הקלה הייתי בטח משלם קנס מפולפל על נסיעה עם כרטיס לא מתאים וגניבת 5.9 ש"ח (שם אמנם שילמתי 20 יורו ברבת בינעירונית א"כ מגיע לי קנס של פי 20 לפחות ז"א 3600 ש"ח, נראה לכם שסיטיקנס הייתה מוותרת… )

חבל שלא דיברו על האפליה
לחרדים הם לא מוותרים גם אם זו אמא עם ילדים קטנים
ואילו עם הערבים הם מפחדים להתחיל…

בחשבון פשוט יוצא שהם מנפיקים 1.2 דו"חות לשעה!!!
(הרי בשבת וחג לא נוסעים. וגם בשעות המאוחרות של הלילה)

זה איום ונורא מה שהולך ברכבת
מי שראה פעם איך שהפקחים עולים לרכבת וברגע שהדלתות נסגרות הם מיד מתחילים, רבותי כרטיסים
והם מבזים אנשים בלי חשבון
אני ראיתי איזה אדם מחוץ לעיר שעלה עם אשתו לרכבת (הוא היה אמור להגיע לערייה לסדר תשלום ומאשר לערייה הדרך הכי נוחה להגיע זה ברכבת) ותקף רק ברב קו אחד , ניגשתי אליו ושאלתי אותו האם תקפת ברב קו אחד לשתי אנשים הוא ענה לי שכן, אמרתי לו שברגע שיעלה פקח הוא יקבל דוח של 180 ש"ח הוא ענה לי שהוא קנה 2 כרטיסים על האוטובוס והנהג אמר שזה תקף גם ברכבת, עניתי לו שברכבת הוא חייב לקנות 2 כרטיסים ב2 רב קו ואי אפשר ברב קו אחד
הוא ממש נבהל, בתחנה הבאה הוא ירד לקנות כרטיס שלישי במכונה בישביל לא לקבל קנס, והוא הודה מאוד, לשאלתי מה הוא כל כך מודה לי, הוא ענה לי שהוא ראה ושמע כמה וכמה פעמים על אלימות ברכבת וכל פעם חשב שזה חברה גנבים וכו' והוא אף פעם לא חשב שהוא גם יכול לעמוד בכזה סיטואציה מבלי לדעת בכלל
אנשי חברת הרכבת, תתעוררו אתם מתנהגים לאנשים בלי הגיון ובלי לב

חברה עוד כמה פעמים נטחון את נושא הרכבת תשאלו כל ירושלמי מה אומר על הרכבת והתשובות יהיו.. רכבת הקללה.. סיטיקנס וכו' וכו' הדבר הזה נולד בחטא ע"י זלילת מליונים על חשבוננו ועוד בטענה שרק נהנה מזה וכולם יודעים שזה פשוט הפוך בלשון המעטה ובשיא החוצפה הרביד הזה עוד טוען תסתכלו ביחס לעולם זה לא הרבה!!! תסביר לי חוצפן! בעולם יש שירות גרוע כזה והתנהגות ברוטאלית כזו??? ולחכי"ם יאמר חסל דיבורים תתחילו מעשים !!!! די נמאס לנו להיות שק החבטות והסחטנות של רביד וסיטיקנס …

צודקים בכל מילה, התגובות כאן, כל מי שלא גר בירושלים, פשוט מוזמן להעלות על הרכבת ולראות איך מחלקים דוחות ומבזים אנשים…
צריך להזכיר לחברי כנסת וחברי המועצה בעיירית ירושלים שיבוא יום פקודה ובעוד פחות משנה יש את הבחירות לירושלים, והאזרחים ידעו מי דואג לתחבורה בעיר.
אני חושב שאם תקום מפלגה שתרוץ רק על הענין של התחבורה הציבורית בירושלים כולל הנסיעות של אגד, היא תקח את מרבית הקולות.
לתשומת לב.

כל הכבוד לועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל
זה באמת נורא מה שקורה שם ברכבת
הפסקתי לנסוע בה מאז שהיה לי סטודנט ושמתי על המכשיר ולא בדקתי שאכן יש אור ירוק (לא היה לי שום סיבה לא לתקף -זה לא עולה לי כסף )
והפקחים הורידו אותי מהרכבת ובגלל שלא היה עלי תעודה מזהה הזמינו משטרה
ושלחתי בקשות לבטל את הדו"ח (שכמובן לא התקבלו )
ובסוף שלמתי יותר ממ180 בגלל ההוצאה לפועל שהם שלחו
וזה פשוט נורא מה שהולך שם
אז כל הכבוד לכם תמשיכו בעבודתכם זו

נסעתי פעם בדן בקו 1 ששם הטענת הרב קו זה במכשיר עצמאי ולא דרך הנהג עלתה בחורה חוצניקית שמתקשה לקרא בעברית ועד שהצליחה לקרא את ההוראה זה עבר מסך וכל נסיונותיה למלא את הרב קו לא הצליחו מכיוון שהמכשיר מכיר רק מטבעות ולא שטרות ולה היה רק שטר ולא הצליחה לפרוט אותו
עלה מבקר והיא אמרה לו את הסיפור אז הוא אמר לה שבעיקרון היה צריך לתת לה כנס אבל מכיוון שלא הבינה את ההוראות ואת חומרת אי תיקוף רב קו אז שתנסה לפרוט כסף ולהטעין את הרב קו ולתקף נסיעה.
נראה לי שברכבת הקלה זה לא היה נגמר כך אלא בצורה הרבה יותר גרועה

אשתי קיבלה דו"ח כשעלתה עם ילדים ברכבת, ואחרי שהתחיל לנסוע ניגשה לתקף את הכרטיס, ושמה לב שהרב קו ריק, באימה ופחד עמדה מוכנה ליד הדלת במטרה לרדת בתחנה הראשונה הקרובה למלאות את הרב קו, לתדהמתה עומד פקח ועוצר אותה בדלת עם השפלות נוראות נגד ילדיה, ולא היה מוכן לשמוע כלום, הגשתי ערעור, קיבלתי שלילה, לא יכולתי לסבול את הפשע, הגשתי ערעור בשנית, ואז הוכחתי להם לפי שעת עלייתה לרכבת ושעת הדו"ח, שהצדק איתי, ורק אז קיבלתי ביטול הקנס.
אבל לא נשכח את הבזיונות וההשפלות, וכן השעות שביזבזתי על הגשת העירעור וכו' וכו'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture