צילום: פלאש 90

נתניהו לאבו מאזן: "אין תחליף לארה"ב בתהליך המדיני"

ברקע ביקורו של מייק פנס בישראל, העביר ראש הממשלה מסר לנשיא הפלסטיני שטען כי ארה"ב הפכה לא רלוונטית לאחר 'הכרזת ירושלים' ואמר: "מי שלא מוכן לדון עם האמריקנים על שלום - אינו רוצה בשלום". לאירופה אמר נתיהו: "התייחסו ברצינות לדברי טראמפ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב בכנס שגרירים שנערך במשרד החוץ ואמר "יש לי מסר לאבו מאזן – אין תחליף להנהגה אמריקנית בהובלת התהליך המדיני" נתניהו גם התייחס למדינות אירופה ואמר "אני מציע להן להתייחס ברצינות לדברי הנשיא דונלד טראמפ. אם הן רוצות לשמר את הסכם הגרעין, הן צריכות להציע שיפורים".

דבריו של נתניהו באים לאחר ה'ברוגז' אותו מנהלים בשבועות האחרונים הפלסטינים נגד ארצות הברית והנשיא טראמפ, בעקבות הכרזת טראמפ בו הכיר בירושלים כבירת ישראל. שיאו של המשבר בסירוב הפלסטינים להיפגש עם סגן הנשיא מייק פנס המבקר בימים אלו במזרח התיכון ונאום "יחרב ביתך" של אבו מאזן על הנשיא טראמפ.

עוד הוסיף נתניהו בנאומו בכנס השגרירים "בשנה האחרונה הייתי בשש יבשות. יש שינויים משמעותיים ודרמטיים במזרת התיכון – והדבר הזה נוגד את התפיסה לפיה הדרך היחידה להתקבל בקהילה הבינלאומית על ידי פיתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שאני מקווה שיקרה בעזרתו של הנשיא טראמפ. אסור שהיכולת לפרוץ למרחב תהיה בווטו הישראלי-פלסטיני. יש כאן שינוי עצום ביכולת שלנו, במיקום שלנו בעולם. הדבר הזה משנה באופן דרמטי את היכולת המדינית של מדינת ישראל".

נתניהו התייחס בנאומו גם לנחיתתו בארץ של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס: "אנחנו מקבלים בברכה הערב את סגן נשיא ארה"ב, ידיד גדול של ישראל, מייק פנס. הוא נחת כאן, אנחנו מקבלים אותו בחום, בגאווה. אני אדון איתו על שני נושאים, על השלום והביטחון. ביחס לשלום, מי שלא מוכן לדון עם האמריקנים על שלום, אינו רוצה בשלום. לגבי הביטחון, אם מדינות אירופה רוצות לשמר את הסכם הגרעין עם איראן עליהן להציע תיקונים להסכם, תיקונים שימנעו את ההתגרענות של איראן, דבר שיאיים עליהן ועל העולם כולו. אלה שני המסרים שביקשתי למסור הערב".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי מכיר את מדרש חז"ל עה"פ, יושב בשמים ישחק, ה' ילעג למו? למי שלא יודע, מלחמת גוג ומגוג חלקה רוחנית (הנועם אלימלך, הרבי מסאטמר, מוהר"ן) וחלקה גשמית. (החפץ חיים. היא מלה"ע השלישית)וחיילי גוג ומגוג ברוחניות, הם המינים והאפיקורסים שרוצים לעקור בכל מחיר מהשורש כל זיק של דת ויהדות מישראל בגזרות שמד. עיין ב"ביאור הלכה" סעיף א' בשו"ע על דברי הרמ"א ז"ל ד"ה , ולא יבוש וכו. ותבין יותר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו