בתמונה: הפגנה נגד "הכפיה הדתית" במוצאי השבת האחרונה. צילום: פלאש 90

מדיבורים למעשים: גל תקיפות אלימות נגד חרדים באשדוד

נער שננשך ע"י כלב ששוסה בו, אברך שהוכה עד זוב דם במוט ברזל וקשיש שהופל ארצה ונזקק לטיפול רפואי • 'מרכז העניינים - אשדוד' חושף: ההסתה האנטי חרדית בעיר מחלחלת לשטח ומובילה למציאות שמזכירה תקופות אפלות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מקור: יחיאל ברונר, מרכז העניינים -אשדוד

ההסתה שהגיעה לשיאים חדשים, שבה נטל בשבת האחרונה חלק גם שר הבטחון אביגדור ליברמן, עוררה גל של אלימות מזעזעת ותקיפות חסרות תקדים נגד חרדים שעשו את דרכם לביתם בשבוע האחרון.

זה התחיל במעשי וונדליזם של תלישת מזוזות מפתחי בתים, שלא טופלה ביד קשה, והאחראים לה עדין לא נתפסו, אבל לא נעצר שם. בימים האחרונים גברו המקרים שבהם נערים מגיעים לאזורים החרדיים כשהם רכובים על אופניים חשמליים, ותוקפים עוברי אורח. הם נוסעים על המדרכה, ומכים ביד או באמצעות לומים עוברי האורח תמימים ובורחים מהמקום.

על פי המידע שהגיע ל'מרכז העניינים אשדוד', אירעו בשבוע האחרון לפחות חמישה מקרים של תקיפות אלימות. הקטע העיקרי המועד לתקיפות הוא בדרך המובילה בין רובע ג' לרובע ז' בעיר, מהכיכר של ג' (ככר ויקטורי לשעבר) עד כיכר אלת"א. התוקפים מחשבים היטב את מעשיהם וכדי שלא יזוהו, לא פעלו בקטע שצמוד לאלת"א, שבו יש מצלמות. המקרה החמור מכולם, ברחוב הרב לוין. אברך חסידי הותקף מאחור באמצעות מוט ברזל, על ידי רוכב אופנים, והוא סובל משטף דם רציני בגבו. התוקפים או התוקף, ניצלו את ההלם והכאב של הקרבן שלא הצליח להבחין בהם, והם סבו על עקבותיהם ונמלטו מהמקום.

במשטרה לא הוציאו ניידת למקום ודרשו ממנו להגיע ולהגיש תלונה. כמו כן דרשו שהמוכה יצטייד באישור רפואי, כאילו מדובר בתאונת דרכים קלה ולא בתקיפה זדונית מתוכננת של חוליגנים ופורעים. מאיסוף עדויות שונות של המותקפים מסתבר כי התוקפים מגיעים, בדרך כלל בקבוצות של שלושה נערים, כשראשיהם מכוסים בכובעים של קפושונים, כדי שלא יצליחו לזהותם.

בסוף השבוע, נחשף כתב 'מרכז העניינים' אשדוד, למקרה נוסף של תקיפה קשה, של נער חסידי, והפעם בשיטה אחרת ונוראה לא פחות. תוך כדי בדיקת מקרי התקיפה מול המשטרה, והתחקות אחרי דרכי ההתמודדות איתן, הוא פגש בתחנת המשטרה באברך חסידי (השם שמור במערכת) שהגיע עם בנו להגיש תלונה על שיסוי כלב. הנער סיפר, שעבר מול כיכר ויקטורי ומאחת החצרות, פרץ אליו כלב פראי ונשך אותו. בעל הכלב שהה לצד הכלב ולא עצר בעדו, וניתן להסיק שמדובר בהתקפה מכוונת.

אמש (א') התקבלה קריאה באיחוד הצלה סניף לכיש ומתנדבים הוזעקו לרחוב ירושלים פינת הרצל בעקבות דיווח על אירוע אלימות נוסף. חובשים של איחוד הצלה שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני למבוגר כבן 80 לערך עם חבלות בראשו ובטנו. מצבו, ב"ה קל. לדברי האיש, יהודי דתי, הוא הותקף ע"י אדם צעיר שאמר לו כי עליו לעבור לאוטובוס אחר שהוא 'מהדרין'. המקרה נבדק. ראשי הקהל באשדוד דורשים מהמשטרה לפעול ביד קשה נגד התוקפים ולהגביר את הסיורים סביב האיזורים שבהם מתגוררים חרדים ובדרך המחברת ביניהם. במקביל מתכוונים התושבים להפעיל משמרות של 'שומרים' אם המשטרה לא תרתם בכוחות מתוגברים להפסיק את התופעה.

במשטרת ישראל מכירים חלק מהמקרים ומגיבים כי היא מטפלת בכל תלונה המגיעה לפתחה במקצועיות וללא הבחנה בין השקפת עולמם של המעורבים באירוע כזה או אחר. ככלל, כל אזרח אשר נפגע עבירה, נדרש להגיע לתחנת המשטרה ולמסור את תלונתו ועדותו לאירוע כחלק מפעולות החקירה הנדרשות. דיווח על עבירה למוקד 100 של המשטרה אינו מהווה תחליף לביצוע פעולות חקירה אלו, שתכליתן הגעה לחקר האמת ביסודיות ובמקצועיות. למותר לצייןכי המשטרה מתייחסת בכובד ראש לכל תלונה המוגשת ופועלת ברגישות ובמקצועיות רבה לבירור
התלונות המוגשות. משטרת ישראל תמשיך לתת שירותי משטרה מיטביים ולאכוף את החוק באופן שווה, ללא כל קשר לזהותו, מוצאו או אמונתו של מתלונן או קרבן עבירה.

"באים בהמוניהם ומשאירים לכלוך": מסע הסתה נבזי כנגד החרדים באשדוד

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השי"ת ירחמנו
לכן ראוי ונכון לסלק את ה'מסית' מתפקידו ויפה שעה אחת קודם
למען ישמעו ויראו ולא יסיתון עוד

גם מובן לכל בר דעת שאדם בתפקיד בכיר כ"כ שעשה מעשה כזה
לגביו עכ"פ מדובר בהסתה ועבירה על החוק – ויש לדאוג ע"כ שיעמוד לדין פלילי

מזכיר את גרמניה של לפני 70 שנה. לאן הגענו השם יירחם מי היה מאמין אז, שהיום כך יעשו יהודים ליהודים ועוד לא יבינו מה רוצים מהם כי הם חושבים שהם בטוח צודקים… ה' יישמור

בס"ד.
צריך לפטר את המפכ"ל הכושל.

מי שחושב שיעשה עוולה ויצליח להימלט יש בידו טעות גדולה! ה׳ יתברך שמו לעד רואה הכללללללל ומשלם על כל עוולה הכי קטנה שאדם עושה לשני!!! לפעמים מיד לפעמים אחרי שנים אבל תשלום תמיד יש!!! איזה מזל שיש אלוקים !!!

רוצים להיות גויים…ערב רב צאו מארץ הקודש

ככה זה כשאנחנו לא מבינים שאנחנו בגלות כמו בגרמניה לפני השואה…

אני חושבת שכל חלקה שנהרסת בשבת, זה הקב"ה מכה בנו שאנו נתחזק בשמירת שבת, כל אחד יכול להוסיף עוד ממעין עולם הבא ,בכל מיני קבלות בהידור שבת ,או קבלת שבת מעט יותר מוקדם מהזמן שרגילים, או לאמר כמה פרקי תהילים על יהודים שלא מבינים ששבת קדש זוהי מתנה יקרה שקיבלנו מבית גנזיו של הקב"ה, ואולי יזכו בקרוב ממש להצטרף אלינו ולזכות לשבת קדש בעצמם,
מי שזכה ב"ה להכיר את השבת , יכול במעשיו לעשות ולהרבות לקדושת והעצמת השבת
אולי כדאי להתארגן לימי תפילה בבתי כנסת וישיבות וסמינרים לשיפור שמירת השבת
" וקל כביר לא ימאס תפילתינו", תפילותנו זה כוחינו

אתם סוברים שהפורעים יהודים? אני מזכיר לכם שיש ריכוז גדול של עולים מחבר העמים חלקים מאשדוד, ויש רחובות ששלטי החנויות ברוסית!

אילמלא אנו צריכים להם למשא ומתן היו הורגים אותנו

התגובה של המשטרה היא בושה:אפשר להשתכנע שהיתה סיבה טובה לחשוב שלא להעניק שירותי משטרה בגלל מוצאם ואמונתם של המתלוננים. רק תחשבו מה היה קורה אם חרדים היו המתקיפים(דוגמא:נניח הפלג הירושלמי)איזה כותרות היו,:המשטרה מודיעה שתפעל ביד קשה נגד התוקפים, ותנהג בהם בכל חומר הדין וכדו', ולא איזה התנצלות כמו:אנחנו פועלים לפזר את ההפגנות ללא כל קשר לזהותו, מוצאו או אמונתו של הממתין בפקקים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture