פלאש 90

"אנו מוכנים לשבת בבית הכלא ונמשיך לשפוט את ישראל כדת וכדין בלא מורא ופחד"

ראב"ד העדה החרדית בירושלים, הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, אמר בתגובה להתערבות המשטרה ופרקליטות המדינה בסמכויות בתי הדין: "הרשעים הללו רודפים ומשפילים את התורה הקדושה בשם ה'חוק', והדבר ברור שאינם עושים כן אלא כדי להצר לחרדים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשיחתו השבועית הנמסרת מידי יום רביעי בהיכל הישיבה בבית שמש, התייחס מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א המשמש אף כראש אבות בתי הדין של העדה החרדית, להחלטת פרקליטות המדינה בשבוע האחרון להעמיד לדין את חברי בית הדין באלעד שפרסמו כתב סירוב נגד נתבעת שסירבה לדון בדין תורה ופנתה לבית המשפט.

בדבריו הגדיר הגר"מ שטרנבוך את התערבות הפרקליטות כ"פגיעה והתערבות נוספת של השלטונות כדי לפגוע בדת תורתנו הקדושה", ותקף בחריפות רבה את ראשי מערכת המשפט בארץ ואמר כי "הרשעים הללו רודפים ומשפילים את התורה הקדושה בשם ה'חוק', והדבר ברור שאינם עושים כן אלא כדי להצר לחרדים ולהפריע לנו להעמיד את דיני תורתנו הקדושה.

מדובר בפרשה שהחלה בעקבות סכסוך בין שכנים באלעד בתחילת שנת תשע"ג על עבודות בניה, כאשר אחד מהצדדים עתר לבית המשפט השלום בפתח תקוה במטרה להוציא צו להפסקת העבודות שהתבצעו בבניין. במקביל פנו השכנים לבית הדין הרבני "הישר והצדק" באלעד, ובית הדין הוציא לעותרת 'צו מניעה' הדורש ממנה לבטל את התביעה בבית המשפט ולהתדיין בפניו. לאחר שהעותרת סירבה לציית לפסק בית הדין, הוציא בית הדין בערב יום הכיפורים תשע"ג 'כתב סירוב' נגד העותרת. בכתב הסירוב הורה בית-הדין כי יש להתייחס אל העותרת כאל "מרימה יד בתורת משה" משום שפנתה לבית משפט אזרחי.

בתגובה פנתה העותרת לעמותת חדו"ש, ועמותת חדו"ש מצידה פנתה למי שכיהן בימים ההם כיועץ המשפטי לממשלה יהודה ווינשטיין, אשר נענה לבקשת העמותה והוציא הנחייה לממשלה שהוצאת כתב סירוב במטרה לבטל תביעה אזרחית עולה לכאורה לכדי עבירה פלילית של שיבוש הליכי משפט. עמותת חדו"ש אף פנתה לבג"ץ שיורה לבית הדין לבטל את ה'כתב סירוב', אך לאחר דיונים שנמשכו מספר שנים לא נעתר בג"ץ לבקשה ולא הוציא את הצו המבוקש.

השבוע הגישה משטרת ישראל באמצעות פרקליטות מחוז מרכז [פלילי] כתב אישום נגד שלושת הדיינים, מתוך קביעה כי לבית הדין אין כל סמכות להוציא כתב סירוב נגד נתבע המסרב לדון בבית הדין. כתב האישום עורר סערה אדירה בקרב הציבור החרדי בכלל, ובקרב הדיינים וראשי אבות בתי הדין בפרט.

בשיחתו השבועית התבטא הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א בחריפות רבה נגד פרקליטות המדינה. "השבוע הוסיפו השלטונות פעולה נוספת ברדיפת הדת, ותבעו להעמיד למשפט חברי בית דין שהוציאו כתב סירוב, והאשימו אותם ב'עוון' שהערימו קושי על הנתבע ללכת לערכאות, ורוצים הם להוציא פסק מבית המשפט שאין לבית דין סמכות להגיש כתב סירוב נגד מי שרוצה לדון בערכאות ולא בבית דין, ואף להעניש את הדיינים שיעשו כן רח"ל, וזהו פגיעה והתערבות נוספת של השלטונות כדי לפגוע בדת תורתנו הקדושה".

"כמעט בכל מדינות העולם אין הממשלה מתערבים בענייני דת, ומניחים לכל אחד להיות חופשי למנהגו, אבל כאן הם מתערבים, והדבר ברור שאינם עושים כן אלא כדי להצר לחרדים ולהפריע לנו להעמיד את דיני תורתנו הקדושה".

"כבר כשהתחילה הפרשה לפני כמה שנים, והחלו לאיים להגביל את סמכויות בתי הדין שלא יוכלו לשפוט ולדון כדין תורתנו הקדושה, הודענו נאמנה שאנו מוכנים לשבת בבית הכלא ונמשיך לשפוט את ישראל כדת וכדין בלא מורא ופחד! ואין לנו אלא להתפלל ולצפות לישועת ה' שיחוס עלינו למען כבוד שמו המתחלל בחוצות על ידי הרשעים הללו הרודפים ומשפילים את התורה הקדושה בשם ה'חוק' במדינת ישראל, ונקווה לתשועת ה' ולגאולה העתידה שתבוא במהרה בימינו".

יוזכר כי כבר כשהתחילה הפרשה בתחילת שנת תשע"ג, כתב הרב שטרנבוך מכתב חריף כי "בתי הדין אינם מקבלים הוראות אלא מדיני תורתנו הקדושה, ואין ליועץ המשפטי לממשלה להתערב לרבני ישראל, והרבנים ימשיכו להתנהל על-פי דין תורה, ועל השלטונות לדעת שאנו מוכנים ללכת למאסר ובשום אופן לא נוותר על חובותינו לדון ולהורות כדין תורה", את מכתבו חתם ראש אבות בתי הדין של העדה החרדית לפני חמש שנים בתקווה כי "והשם-יתברך ישיב שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחילה".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשרינו שיש לנו עוד בדורנו גברא רבא גאון עולם שר התורה כרבינו מרן הראב"ד בעל מועדים וזמנים ותשו' והנהגות שליט"א שהוא מעמיד הדת על תילה ללא חת ומורא – משיירי כנסת הגדולה – יאריך ימים על ממלכתו עד ביאת הגואל ועד בכלל בבריאות השלימות ונהורא מעליא להאיר עיני ישראל בכל רחבי תבל.

אני לא מבין'חרדי' מכריח רבנים שהוא רוצה לדון בערכאות? לא הזוי

אחד מיחידי הדור שלא נרתע מעולם לומר את האמת בקול צלול וברור. מנקיי הדעת שבירושלים. זכינו.

אשרינו אשרינו שיש לו נכדים כאלה.

חכם עדיף מנביא.
עוד משנות ה 20 בישוב הישן בי-ם היו גדולי עולם כמו מהר"י זוננפלד, מהר"ש מסלאנט, מהרי"ל דיסקין ועוד, שמלבד מה שגזרו חרם על לימודי השכלה ושפות זרות, הם ראו בעיני הבדולח שלהם כמה זה מסוכן להסתתר מה"גשם" תחת מטריה העשויה מסוכר… מהר"ש אלפנדרי זצ"ל אמר אז שבתחילה מייסדי המדינה יתעסקו עם לבני הזקן. ואח"כ שחורי הזקן ואח"כ מספרי (גוזרי) הזקן. ומהסכנה של התערבות בדיני התורה. ואת אשר יגורנו.. ככה הם גם עשו בענין ירושת הבת שכידוע אינה יורשת כלל. ולאט לאט הם חודרים כל פעם יותר עמוק עד דהגיעו לגזירת גיוס בנות בזמנו של של החזו"א. ועכשיו, גיוס בנים ושוב העלו באוב את גזירת גיוס בנות. אני משתומם וכואב איך זה שכל החרדים לא יצאו להפגנה וכאילו הענין הזה שייך לפלג בלבד. ועכשיו, אם הציבור החרדי על כל זרמיו לא יעשו הפגנה של לפחות 600 אלף איש כמו שהיה בזמנו נגד הבג"צ אז שלא יתפלאו למה יש גם ככה יותר מדי גזירות על שונאי ישראל יום יום בעוונות. ושלא יהיה חלילה יותר גרוע.

הגברים האמיתיים בסיפור האמיצים שהראו 'לא תגורו מפני איש'
זה הדיינים עצמם שלא נכנעים לטרור ואיומים של הפרקליטות
חקירות צויי חיפוש ועוד כהנה וכהנה
5 שנים נהלו מלחמת חרב וחנית בבג"ץ ללא מורא – לא בג"ץ ולא רפורמים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture