טראמפ: הסרנו את סוגיית ירושלים; נעביר השגרירות מוקדם מהמתוכנן

נשיא ארצות הברית נפגש עם ראש הממשלה בשולי הפורום הכלכלי העולמי המתכנס בדאבוס. טראמפ: "למה שנסייע להם אם הם לא רוצים לעשות דבר בשבילנו? ניתן להם כסף רק אם ישובו למו"מ". נתניהו: "אם תחליטו לפרוש מהסכם הגרעין - נגבה אתכם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגשו הערב (יום ה') בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס. מדובר בפגישה הרביעית ביניהם מאז מונה טראמפ לנשיא לפני שנה, ולראשונה מאז ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

במהלך הפגישה הפנה הנשיא האמריקני אצבע מאשימה לעבר הפלסטינים בגין סירובם לשוב לשולחן המשא ומתן, ונימק את ההחלטה לקצץ בתקציב שמעניקה ארה"ב לאונר"א – סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח התיכון.

"הפלסטינים לא כיבדו אותנו בשבוע שעבר בכך שסירבו להיפגש עם סגן הנשיא פנס – ואנחנו נותנים להם מאות מיליוני דולרים, סכומים שאף אחד לא מצליח לדמיין. הכסף הזה נמצא על השולחן, אבל הוא לא יגיע אליהם – אלא אם הם יישבו וידברו", הבהיר טראמפ.

"אני אשמח לראות התקדמות בשלום ואני יכול לומר לכם שישראל רוצה שלום. אני מקווה שגם הפלסטינים", הוסיף טראמפ. "הנושא הקשה ביותר שהיה צריך לדבר עליו הוא ירושלים: הסרנו את זה מהשולחן. הפלסטינים צריכים לכבד את תהליך אוסלו ואת העובדה שארה"ב נתנה להם תמיכה אדירה. הם צריכים להראות כבוד כלפינו, או שלא נתקדם. הם יצטרכו לעשות שלום, או שלא יהיה לנו עסק איתם".

הנשיא האמריקני התייחס גם לתהליך העברת השגרירות לירושלים ואמר: "זה יהיה מהלך גדול והיסטורי. נעביר את השגרירות שלנו לירושלים הרבה לפני המתוכנן ואנחנו מצפים שגרסה קטנה שלה תיפתח שם כבר בשנה הבאה".

במהלך המפגש נשאל טראמפ לגבי נאום ה"ייחרב ביתך" של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן – והשיב: "לא קראתי את ההערות שלו באופן אישי ואני מעדיף לא להיחשף לכך, אבל עשינו הרבה בשביל הפלסטינים ואני מקווה שהם יסכימו לשלום עבור העם שלהם. חלפו יותר מדי שנים של הרג והם בטח עייפים ונגעלים מכך. הכסף על השולחן, אבל למה שניתן להם אותו אם הם לא עושים בשבילנו כלום? כל מה שאנחנו רוצים לעשות זה לעזור לפלסטינים, לעשות שלום ולהציל חיים".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ התייחס בדבריו למעמד ישראל באו"ם ואמר: "בעניין האו"ם אנחנו כמעט לבד בעולם. אנחנו מחלקים מיליארדים לאו"ם, ואני מסתכל, בוחן. בהצבעה על ירושלים קיבלנו יותר קולות ממה שהעריכו, אבל לא בהכרח נחלק כסף למדינות שלא תומכות בנו, וישראל תמיד תמכה בנו".

נתניהו אמר בפגישה כי "מעולם לא ראיתי קשר כל כך אמיץ בין ארה"ב לישראל. אנו מעריכים את העמדה האמריקאית על ירושלים, ובשם העם הישראלי אנו מביעים את הערכתנו ותודתנו לארה"ב". נתניהו פנה לטראמפ ואמר: "זו הפגישה הראשונה שלנו מאז ההצהרה שלך להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהאיץ את העברת השגרירות. זו החלטה היסטורית שתיזכר על ידי העם שלנו בדורות הבאים".

"אנחנו תומכים לגמרי בעמדתך על הסכם הגרעין עם איראן", הוסיף ראש הממשלה. "אמרת שאם שההסכם הכושל לא יתוקן – תיסוגו ממנו. אם תעשו זאת, נגבה אתכם. אנחנו מעריכים את העובדה שאתם מתעמתים עם התוקפנות של איראן. מעולם לא ראיתי את הברית בין ארה"ב לישראל כה חזקה וכה מאוחדת כמו בתקופת הנהגתך. אני מצפה שנמשיך את הידידות הנהדרת בינינו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי, כמה חנופה….!
אם היה ראש ממשלה כמו הרב יצחק יוסף טרמפ היה משתחווה לו…! ככה זה בלי תורה

אייד יקר!
לפני מאה ועשר שנים פלוס, כשפרנץ-יוזף אוהד היהודים שלט על האימפריה האוסטרית, כל בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם, ובראשם הרבנים גדולי-הדור, החניפו לו ואפילו התפללו לשלומו ולבריאותו ברוב עם. תיקנו תפילות מיוחדות בעיתונים ואפילו בסידורים לכבודו. יצאו לקבל את פניו בספרי-תורה ועוד.
משום מה, אנחנו מסתכלים על זה היום בעין רעה. מותר להחניף (וזה אפילו ראוי ושמא גם חובה) לשליט שמטיב עם העם היהודי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture