נתניהו ביד ושם. צילום: פלאש 90

החוק הפולני: נתניהו שוחח עם ראש ממשלת פולין

ראש הממשלה ניהל שיחת טלפון עם מתאוש מורביצקי, בה החליטו השניים לדון בחוק הנוגע לענישה כלפי מי שיאשים את פולין בפשעי השואה, כדי לנסות להגיע להבנות. הבוקר זומן סגן שגריר פולין בישראל לשיחת הבהרה במשרד החוץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב בטלפון עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי. השניים סיכמו לפתוח בדיאלוג מיידי בין צוותים של שתי המדינות, כדי לנסות להגיע להבנות בנושא החקיקה בנושא השואה.

אמש עבר בפרלמנט הפולני חוק האוסר לייחס לפולין אחריות על הנעשה בשטחה במלחמת העולם השנייה. החוק השנוי במחלוקת שעבר בפרלמנט אוסר על שימוש בביטוי מחנות השמדה פולניים, ומתיר להטיל עונש מאסר על מי שישתמש בביטוי זה.

מוקדם יותר הערב פרסם נשיא פולין הצהרה בנושא: "החוק נועד למנוע את סילוף האמת, קורא לפוליטיקאים ולפרשנים לדבר על כוונותיו האמתיות של החוק", כתב.

"בנוגע לקולות הנשמעים בציבור אנחנו רוצים להצביע על כך שהחוק מכוון על מנת למנוע האשמות שווא ושקרים נגד העם הפולני והמדינה הפולנית כפי שניתן להבין מנוסח החוק", הוסיף הנשיא. "לכן אם הקולות של אלו המבקרים את הטיוטה דואגים לאמת – החוק יענה לציפיותיהם".

ביחס לסערה שעורר החוק בישראל אמר כי "החיפוש אחר האמת ותיעוד ההיסטוריה, כמו גם תביעות ומאבק בשקרים הם מעשים שאנו נוקטים ויש לנו אותן מטרות". כמו כן הוסיף "יש לנו במשותף, יהודים ופולנים הישגים בנושא הזה, פעלנו יחד בנושא זה ויחס הצלחנו לאשר את האמת".

עם זאת נשיא פולין כתב כי התייחסותו לנושא בצורה מלאה תגיע רק בתום תהליך החקיקה. "החקיקה בפרלמנט עדיין לא הושלמה ואציג התייחסותי המלאה לכשתסתיים". בנוסף ציין כי לשכתו תכבד במקרה זה את האוטונומיות של הפרלמנט במדינה.

הבוקר הגיע סגן השגריר הפולני בישראל לשיחת הבהרה במשרד החוץ, ובצאתו אמר: "החוק בשום פנים ואופן לא נועד לטייח את ההיסטוריה, אלא נועד להגן עליה ועל האמת על השואה, ולמנוע את סילופה". משרד החוץ מסר לאחר הפגישה: "בפני סגן השגריר הובעה התנגדותה של ישראל לנוסח החוק. החקיקה לא תסייע להמשך חשיפתה של האמת ההיסטורית ועלולה לפגוע בחופש המחקר, כמו גם למנוע דיון במסר ההיסטורי ובמורשת מלחמת העולם השנייה. אנו מצפים כי ממשלת פולין תשנה את נוסח החוק לפני אימוצו הסופי ותנהל דיאלוג עם ישראל בנושא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בישיבת הממשלה ואמר: "אין לנו שום סובלנות לסילוף האמת, לשכתוב ההיסטוריה ולהכחת השואה. אמש הבעתי את התנגדותי התקיפה לחוק שעבר בפולין ביחס לשואה שפקדה את עמנו. החוק צפוי לעבור עד אימוצו הסופי והבעתי את עמדתנו הברורה שחייבים לשנות אותו. לא נקבל ניסיון לשכתב את ההיסטוריה. שגרירתנו בוורשה שוחחה עם ראש ממשלה פולין, ובמהלך השבוע היא תקיים מגעים בנושא עם כל הנהגת פולין, לרבות רה"מ והנשיא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי, פה-לין בפולין? סע הלאה. כבר לא יעזור כלום. אירו-פה אנטישמית מדי עבורינו. והגם שפולין חסומה לנחיל הצרעות המוסלמי, מכל מקום עתה הם מגלים את פרצופם האמיתי. כמה אפשר להחזיק עץ מתחת למים? הלוא ברגע שתעזוב אותו הוא מיד יצוף. ומי יאמר לך עתה, ואידך זיל גמור?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture