פלאש 90

גפני בכנס יועצי המשכנתאות: נקדם חקיקה להסדרת המקצוע

גפני: "יועץ משכנתא הופך להיות מקצוע חשוב מאוד. גם הגזרות של בנק ישראל וגם היכולות של הבנקים לעשות כרצונם, לקחת זוג צעיר ותמים ולהציע לו הצעות- שאין מי שיאמר לו נכון או לא נכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

התאחדות יועצי המשכנתאות עורכת השבוע את הכנס השנתי של הארגון באילת. בכנס השתתפו יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ רחל עזריה, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס, ראש חטיבת חיתום בבנק לאומי, מר משה כהן ואחרים. בין הדברים תמכו המציגים בכנס בהסדרת מקצוע יועץ המשכנתאות.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שלח דברים לכנס, בסרטון שהוצג באירוע. בין הדברים אמר ח"כ גפני כי: "במציאות שלנו יש פערים עצומים לא רק בין בנקים אלא אפילו בתוך הבנקים עצמם. כמו שיש שמאים, עורכי דין, חייבים שיהיו יועצי משכנתאות. אני לא מתכוון לותר בעניין הזה ויש גם חקיקה שאנחנו ככל הנראה נקדם. בעולם הזה של בנקים רבי עוצמה צריך לקבוע את הכללים.

"יועץ משכנתא הופך להיות מקצוע חשוב מאוד. הוא חשוב למשפחות וזוגות צעירים בימים הגורליים שלהם, שבהם הם יכולים להפסיד הרבה כסף בלקיחת משכנתא. גם הגזרות של בנק ישראל וגם היכולות של הבנקים לעשות כרצונם לקחת זוג צעיר ותמים ולהציע לו הצעות- שאין מי שיאמר לו נכון או לא נכון, אתם הסיוע של המשפחות הללו. אנחנו נעשה הכל כדי שתקבלו את הלגיטימציה, תהיו מקצוע ברור שיכול לקבל את הרישיון ואת הלגיטימציה להתמודד עם הגופים הפיננסיים וגם עם בנק ישראל, ואני מתחייב להמשיך הלאה כי זוהי טובת האנשים שזקוקים לסיוע המקצועי שלכם".

יו"ר ועדת הרפורמות ח"כ רחל עזריה: "במציאות של חוסר ודאות יועצי משכנתא הם מקצוע העתיד, שמסוגל לתת מידע אמין ללקוח. אנחנו אחרי עשור ללא ריבית, ולדור הY אין השקעות סולידיות, לכן רכישת דירה היא מאתגרת יותר מאי פעם. יועץ משכנתא היום הוא איש מקצוע חשוב בהתמודדות עם הסיכונים שבהשקעה כזאת ועם הקושי הגדול לרכוש דירה למגורים. מדברים על מקצועות שנעלמים אבל פה יש מקצוע שנולד, ובצדק. הציבור במידה רבה איבד אמון בייעוץ של המוסדות המאורגנים הוותיקים, ולכם יש את היכולת לתת את המידע בצורה שקופה ללקוח. אני תומכת בהסדרה של תחום יועצי המשכנתאות בדרך רכה, כדי שהציבור יקבל מידע אמין על רכישת דירה."

עוד הוסיפה ח"כ עזריה כי תפעל להקלת הקריטריונים בזכאות למשכנתאות "כמה שפחות ביורוקרטיה וכמה שפחות קריטריונים זה יעבוד יותר טוב. ואנחנו נתניע מהלך לגבי תעודות הזכאות".

משה כהן, ראש אגף אשראי, מערך המשכנתאות בבנק לאומי, הביע גם הוא תמיכה בהסדרת מקצוע יועץ המשכנתאות: "היועצים הם שותפים עסקיים. יש לנו אותה מטרה לתת ללקוח את השירות הטוב ביותר. הנתונים צריכים להיות שקופים. אנחנו רואים בכם שותפים לדרך על מנת לתת ללקוח את התנאים הטובים ביותר. גם הרגולטור התערב, ובנק לאומי פתוח לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם היועצים אני חושב שנושא היועצים צרי להיות מוסדר זה ייתן נוחות לבנקים. היועצים מבחינת הבנקים זה חסכון בכוח אדם. אם אנחנו עוברים למערכת דיגיטלית, היועצים יהיו גורמים שיוליכו את המהלך הזה. אנחנו צריכים הסדרה ברורה מאוד".

אוהד דנוס, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין: "יש כאן קבוצה של אנשים שמסוגלים לייצר תחרות על מוצר יקר ומסובך. הרגולציה ממשלתית של מועצה הקשורה לנציגי ציבור, אקדמיה, בנקים, אבל אסור לשחק בנדמה לי אם המקצוע הוא נדרש, והוא כזה, אני באמת חושב שהמדינה צריכה רגולציה ולהסדיר את המקצוע הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק חבל שיועצי המשכנתאות האלו פשוט "גנבים"!!! הם לוקחים מהזוגות הצעירים שתי אחוז לא כולל מע"מ!!! אתם יודעים כמה זה יוצא לדירה קלאסית של מליון וחצי? למעלה מ40000 ש"ח!!!!!! וכל זה סך הכל על תיווך !! (מודעה,טלפון,וזהו) אני קורא לגפני וחביריו "אל תרחמו על אכזרים" במקום לעזור להם תעזור לנו!

מה??? אני מכיר ככ הרבה יועצים שלוקחים רק 4000 לתיק וגם זה המון כסף בהתחשב בעבודה הדחה שהם עושים

אני לא יודע מי גנב אותך ב40000 ₪ אבל אני מכיר חבר שלקח משכנתא של 500000 ויועץ מפורסם מאד ומוצלח לקח לו סה"כ 5000 על חודש כבודה וטירטור בלתי פוסק…
אז שווה לעשות סקר שוק אולי?

לזה שעובר לש"ס
התבלבלת בין תיווך לבין יעוץ משכנתאות…

סליחה!!!!! התבלבלתי בין יועצי משכנתאות למתווכים, מתנצל…….
אבל גם הם התחילו לקחת אחוז!!! של המשכנתא והיום לוקחים משכנתא באזור 800000 ש"ח וזה 8000 ויכול להיות בעתיד שגם הם 'ירימו את האף' כמו המתווכים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture