מקלב נגד התקשורת: "משתמשים בנו כדי לפגוע בנתניהו"

בראיון למקור ראשון הגיב ח"כ אורי מקלב לדימוי השמאלני של דגל התורה: "המשנה ההשקפתית שלנו רחוקה מהשמאל. הרב שך הוא שטבע את היחס המרוחק הזה לשמאל. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, נקודה. זו אדמתנו ואדמת אבותינו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"לדגל התורה תמיד היה דימוי שמאלני, אבל אני לא חושב שזה נכון. המשנה ההשקפתית שלנו רחוקה מהשמאל. הרב שך הוא שטבע את היחס המרוחק הזה לשמאל. הוא לא היה מוכן להתחבר אליהם כדי להדיח את הימין. הוא מנע את 'התרגיל המסריח', וראה את השמאל כמי שהכניסו את הכפירה וגרמו להתנתקות מהיהדות".

את הדברים אומר ח"כ אורי מקלב בראיון למקור ראשון. "אנחנו לא בעד 'השלום' – לא שלום תרבותי, לא חברתי וגם לא מדיני. אנחנו לא שוחרי שלום כמו שהשמאל פועל היום. אין לנו יעד כזה ואנחנו לא רודפים אחרי חלוקה גיאוגרפית. אם כבר, אנחנו חוששים מערבוב ומיזוג תרבויות ומחילופי נוער וכל מיני פורומים של 'שלום' והבנות למיניהם.

עם זאת, מקלב מבהיר: "אבל באותה מידה אנחנו נזהרים משפיכות דמים ומחזיקים בתפיסה העקרונית שמזהירה מפני התגרות בגויים. למרות שיש לנו מדינה, עדיין אומות העולם חזקות מאיתנו וצריך לשמור על מה שקיים. אנחנו עוד לא רואים את אתחלתא דגאולה, וצריך לדעת להתחשב במציאות שמסביב".

בראיון נשאל מקלב: אם יוצג הסכם שלום שכולל ויתור על שטחים, אין ליהדות התורה בעיה לתמוך בו? "לא זו המציאות היום, אבל אם הסכם שלום היה מונע כל אפשרות של שפיכות דמים – אז עקרונית כן. אני יודע מה זה חיבור לארץ ישראל, וכמה קשה לעזוב אדמה. חקלאי שבונה את ארץ ישראל הוא מאמין גדול יותר. מצוות יישוב הארץ לא כהתה אצלנו, אבל אין לנו פריבילגיה לומר שמלחמה עדיפה על הסכם שמונע שפיכות דמים.

"אצל השמאל שלום זה יעד, אידיאל, זה בכל מחיר. הם מצדיקים את הפלסטינים. בעיניי הפלסטינים לא צודקים בשום דבר. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, נקודה. זו אדמתנו ואדמת אבותינו. אם כבר, הפלסטינים הם שגזלו מאיתנו אדמות. אבל שוב, לא אלך למלחמה. אני לא מרגיש שמותר לי לשפוך דמים על כל דבר בארץ ישראל. בגלל זה אני מתנגד לעלייה להר הבית. מעבר לאיסור ההלכתי, היא גורמת לתסיסה, לנקמנות ולשפיכות דמים. נשפך דם בגלל ההסתה הערבית שנוצרה כתוצאה מעלייה להר הבית".

בהתייחסות לחוק המרכולים אומר מקלב: "חוק המרכולים התעצם בגלל מפלגת ישראל ביתנו. חברי האופוזיציה – שאני לא מאשים אותם בעניין הזה – הבינו שהם יכולים לערער את הממשלה, והצליחו לעורר גם כוחות בתוך הקואליציה לטובתם. ואז הנציגה של ציבור העולים במפלגת כולנו אמרה לעצמה – 'למה שאהיה פראיירית ואתן לליברמן את כל הבמה?'. ניפחו הכול כדי להפיל את שלטון הימין, ומי שעשה את הנזק זה ליברמן".

למה דווקא "חוק המרכולים"? "מה שקרה זה שעיר ואם בישראל באה וחוקקה חוק שמתיר מסחר בשבת. זה דבר שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום. חוק המרכולים ישפיע לעתיד, כמו נאומו המפורסם של הרב שך נגד הקיבוצים ("יש קיבוצים שלא יודעים מה זה יום כיפור, לא יודעים מה זה שבת ולא יודעים מה זה מקווה. מגדלים שפנים וחזירים"). בהתחלה הוא עורר התנגדות גדולה, אבל אחר כך הנאום הביא לתסיסה ולמחשבות. אם לא היה חוק בעניין הזה, לא הייתה שבת בישראל".

מקלב נשאל: אבל אם בגלל זה יאיר לפיד יהפוך לראש ממשלה, מה הועילו חכמים?. לדבריו, "אנחנו לא יכולים לפעול בעניין הזה כמו ישראל ביתנו, רק משיקולי רייטינג. הציבור שלח אותנו לשמור על השבת, ובשביל זה אנחנו פועלים: למען היהדות, התורה והפרהסיה היהודית. זו האמת, ואנחנו צריכים לפעול לממש אותה כשבידינו הכוח".

הקשר של יהדות התורה עם הבית היהודי הוא כיום "סביר פלוס", להגדרתו של מקלב. "ברית האחים" בין יאיר לפיד לנפתלי בנט נשכחה. "משרד החינוך עצמו מערים קשיים על החרדים, אבל עם שר החינוך יש שיתוף פעולה טוב". הקואליציה, הוא אומר, מתאפיינת בשיתופי פעולה בין המפלגות השונות, ואין שום סיבה שהיא לא תמלא את ימיה. מכל מקום, החרדים לא יהיו אלה שיפילו אותה. "ראש הממשלה יודע שאמנם לא קל לו איתנו, אבל אנחנו עוגן בטוח. הוא לא צריך להסתכל אחורנית. אצלנו, בניגוד לליברמן, מילה זו מילה".

כאשר נשאל האם רודפים את ראש הממשלה ענה: "חד וחלק, יש לך ספק בעניין? ברור שנוהגים מולו בצורה לא הוגנת, ויותר מזה – משתמשים בנו כדי לפגוע בו. העצמת הסיפורים על הסכסוכים־כביכול בין המפלגות החרדיות לנתניהו נעשית על מנת להחליש את ממשלת הימין. צריך לראות את הדברים בפרופורציה נכונה. כשאני רואה כלי תקשורת שפתאום חשובה להם שמירת השבת בנמלים, והם מתאמצים למצוא חילולי שבת, אני נזהר. זה לא נובע מאהבת השבת, אלא משנאת ממשלת הימין".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שמנע את התרגיל המסריח זה הרבי מליובאוויטש ע"י חסידו הנאמן אליעזר מזרחי שליט"א.

הרב שך מנע את הצטרפות ש"ס לתרגיל, אך עדיין היו 61 ח"כים בפנים. והרבי מליובאוויטש שלף מתוך אלה עוד שניים ששמעו לו, ואז נשארו 59 והתרגיל נכשל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture