הטבעת מתהדקת: נעצר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע

כוחות הביטחון ממשיכים במרדף אחרי אחמד ג'ראר, מפקד חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד. לאחר שאמש עצרו הכוחות את אשתו, הלילה נעצר בג'נין סייען החשוד במעורבות בפיגוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הלילה המשיכו כוחות הביטחון בפעילות המאומצת במרחב העיר ג'נין בכפר בורקין במטרה לאתר את אחד החשודים בפיגוע הירי שהתרחש בסמוך לחוות גלעד. במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל סייען החשוד במעורבות ובסיוע למבצעי הפיגוע. צה״ל בשיתוף כוחות הביטחון מבהיר כי ימשיך לפעול כנגד כל מי שמסייע למבוקש בדרך כלשהי.

כזכור, אמש דווח כי כוחות הביטחון פעלו היום במשך שעות ארוכות בכפר בורקין שממערב לג'נין בחיפושים אחר אחמד ג'ראר, ראש החוליה שביצעה את הפיגוע בחודש שעבר. גראר, כזכור, הוא היחיד מבין חברי החוליה שטרם נלכד בידי ישראל, והמצוד אחריו נמשך מאז הפיגוע.

נמשך המצוד אחר המחבל שרצח את הרב רזיאל שבח הי"ד

במבצע המשולב השתתפו בין השאר כוחות צה"ל, יחד עם שב"כ וימ"מ. מידע מודיעיני הצביע על מספר מוקדים שבהם שהה ג'ראר, ואחד מהם אף נהרס על ידי הכוחות. הוא עצמו לא נמצא, ועל פי דיווחים פלסטיניים, אשתו ואביה נעצרו ונלקחו לחקירה.

במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר ותקיפות של כוחות הביטחון מצד תושבים בכפר. בין השאר השליכו הפלסטינים בקבוקי תבערה ואבנים על הכוחות שהיו שם. על פי דיווחי הסהר האדום נפצעו שמונה בני אדם כתוצאה מהתקיפות. בדיווחים פלסטיניים מוקדם יותר נטען כי הכוחות כרזו לג'ראר שייצא מביתו, ואף פרסו צלפים על הגגות.

מדובר צה"ל נמסר: "מאז פיגוע הירי בציר הסמוך לחוות גלעד פועלים כוחות צה"ל ושב"כ לחקירת הפיגוע, למעצר המחבלים שביצעו אותו ואלה שסייעו להם. בחודש האחרון נעצרו לחקירה מספר פלסטינים בחשד למעורבות וסיוע למחבלים אשר ביצעו אותו".

עוד הוסיפו: "בסוף השבוע האחרון ובשעות האחרונות עצרו כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית "מנשה", שב״כ ומג״ב מספר חשודים נוספים שהועברו לחקירה. בשעות האחרונות בעת פעילות הכוחות התפתחו הפרות סדר בחלק מהמוקדים, כוחות הביטחון הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. נבדקת טענה על חמישה פלסטינים פצועים. חקירת הפיגוע והפעילות המבצעית בשעות האחרונות בכפר ברוקין ובמחנה הפליטים ג'נין נמשכת".

בסוף השבוע שעבר אישר גורם ביטחוני בכיר כי אחד המחבלים עדיין נמלט וכי כוחות הביטחון עורכים אחריו מרדף. "יש לנו שמות וזיהוי מלא של כל המעורבים כולל כל הסייענים ועכשיו יהיה מרדף", הוסיף. נוסף לכך, טען אז הגורם כי חוליית המחבלים שרצחה את שבח לא קיבלה הנחיות מעזה.

"זאת חוליה בהתארגנות מקומית", אמר, "חמאס מתקשה כרגע לתפקד בעזה והוא הרבה יותר פעלתן ביהודה ושומרון". הוא טען שפעילי חמאס בגדה מנסים להתארגן ולהוציא פיגועים, בעקבות הקריאות הפומביות של ראשי חמאס בעזה.

בתוך הרכב שממנו נורה הרב שבח היו שניים או שלושה מחבלים, אחד מהם נתפס בפשיטת הימ"מ במחנה הפליטים. בפשיטה חוסל אחד מסייעני הפיגוע, סייען נוסף חוסל לאחר שפתח באש לעבר הכוח ופצע שני לוחמים. ביתו של ג'ראר נהרס בפשיטה ועדיין לא ברור מתי נמלט מהבית, שנהרס על ידי כוחות הביטחון. ג'ראר כנראה חמוש ברובה מסוג M-16, שבו השתמש גם במהלך הפיגוע. על פי הערכות הוא עדיין בפריפריה של ג'נין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוי חיילים קדושים
אתם עוסקים ממש בהצלת נפשות וממש מתוך מסירות נפש!
אתמול (במוצאי שבת בשעות המאוחרות של הלילה) פתאום הרגשתי צורך לומר תהליםואני מרגיש שיש לי השתתפות גם עכשיו אני רץ להגיד תהילים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture