Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מתייחס לחוק הגיוס: "הקואליציה חזקה, נעבור בשיתוף פעולה"

"הקואליציה חזקה, היא עברה מהמורות רבות וגם בנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה", נתניהו בפורום ראשי הקואליציה בהתייחסות לחוק הגיוס. במפלגות החרדיות חוששים מהתנגדות חלק ממרכיבי הקואליציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במפלגות החרדיות מבקשים לקדם במהירות את חוק הגיוס החדש, וחוששים מהתנגדות צפויה של מפלגת ישראל ביתנו, כמו גם של אחרים במפלגת הליכוד הצפויים להתנגד בנימוק כי החוק יסייע אלקטורלית למפלגת יש עתיד של יאיר לפיד.

היום, בפורום ראשי הקואליציה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להצעת החוק ואמר: "הקואליציה הזאת חזקה, היא עברה מהמורות רבות וגם את הנושא הזה נעבור בהידברות ובשיתוף פעולה".

כזכור, באתר 'וואלה! NEWS' נחשפו עיקרי טיוטת החוק, במרכזו: הכרה בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כערך יסוד. "לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי. מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", נוסח החוק כפי שנחשף הבוקר ונוסח ע"י צוות משפטנים העוסקים בנושא מטעם המפלגות החרדיות.

עוד בנוסח הצעת החוק: "מעבר לעובדה שערכים אלה היו ראויים לעיגון בכל מקרה, הבהרה זו נועדה גם לתת מענה לסוגיה שאותה ביקש בית המשפט העליון מהכנסת להסדיר. חוק היסוד נועד גם על מנת להבהיר את עמדתה של הכנסת, המעגנת בחוק יסוד את מדיניותן של כל ממשלות ישראל, ולפיה לאור מרכזיותו של ערך לימוד התורה וחשיבותו כשירות לעם היהודי – מי שמבקש להקדיש את עצמו ללימוד תורה לתקופה ממושכת יקבל דחייה מחובת שירות הביטחון המוטלת עליו".

"כבר מערש הולדתו של העם היהודי היה לימוד התורה אבן היסוד לקיומה של האומה. אפילו בעתות משבר וחורבן היה לימוד התורה מפלט ומקלט לאומה. מאז ומעולם היו ברורים ערכם וחשיבותם של לימוד התורה ולומדי התורה. חוק היסוד מציע לעגן כראוי בחוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד תורה ואת רצונה לעודד לימוד תורה חוצה מגזרים".

"יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות ביטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו".

ע"פ הדיווח, בשיחות סגורות הבהירו גורמים במפלגות החרדיות כי ידרשו לאשר את הצעת החוק בכפוף לאישור תקציב המדינה שיאושר עד סוף המושב הנוכחי – בתוך חודש וחצי.

בדיווח מצוטט גורם בכיר במפלגות החרדיות כאומר: "נערכות התייעצויות אחרונות האם זה יהיה הפתרון לסוגיית הגיוס. זהו הפתרון הטוב ביותר שהצלחנו לגבש, ומקווים שאם הוא אכן יקודם הוא יתקבל בהבנה על ידי כל סיעות הקואליציה, כפי שמתקבלים אצלנו חוקים אחרים שלהם".

בתגובה, בסיעת יש עתיד הודיעו כי יעלו מחדש את הצעת החוק שלהם שעברה בממשלה הקודמת. ממפלגת יש עתיד נמסר: "בנימין נתניהו לא יכול להמשיך להתחמק ולהתפתל, הגיוס לצה"ל הוא לכולם. לכולם. לא רק לפראיירים שאין להם מפלגה בקואליציה. גמרנו להיות פראיירים. בג"ץ קבע, אין בישראל אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'. ממשלה לאומית אמיתית שמה את הגיוס לצה"ל בראש הרשימה. בראש סדר העדיפויות. החיילים שלנו יותר חשובים מהישרדות פוליטית."

בתגובה לפרסום על טיוטת החוק של המפלגות החרדיות שמבקש להגדיר את לימוד התורה כערך יסוד אומרים ביש עתיד: "אם רוצים לדבר על ערכי יסוד – מה עם ערך היסוד של הגנה על המולדת? מה עם ערך היסוד שאומר שלא יכול להיות היו כאלה שיסכנו את חייהם, וכאלה שיסתתרו בישיבה? מה עם ערך היסוד שאומר שמפלגה פוליטית לא יכולה לסדר פטור מחובות יסודיות רק למצביעים שלה?

עוד נמסר מיש עתיד: "המאבק על השוויון בנטל הוא מאבק על דמותה של החברה הישראלית. מה שמונח על כף המאזניים הוא ביטול מודל צבא העם וגיוס לכולם. זה מאבק על אבני היסוד של החברה הישראלית .החוק שיש עתיד העבירה, הוא חוק היסטורי שמאגד את כולם תחת חוק אחד- חוק שירות בטחון. זה לא מאבק נגד החרדים והחוק הוא לא נגד החרדים. ההפך, זה מאבק בעד ולמען דמותה של החברה הישראלית, מאבק גם למען החרדים ושילובם בחברה, בזכויות ובחובות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture