Yonatan Sindel/Flash90

משרד הרווחה יחזיר 18 מיליון ש"ח שקוצצו מתקציב 'קמחא דפסחא'

בדיון בנושא בוועדה לפניות הציבור אמר ח"כ ישראל אייכלר כי "חשוב לומר, ביטחון תזונתי הוא דבר חשוב ואני מברך על המענה לפנייתנו בכך שהכלילו את עניי בני ברק בפרויקט, אבל אסור שזה יפגע בתקציב הקמחא דפסחא"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הוועדה לפניות ציבור קיימה דיון על תקציב עמותות חסד המבקשות את עזרת המדינה לקראת החגים ובהם סלי המזון ל"קמחא דפסחא".

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר אמר בפתח הדיון: "תקציב קמחא דפסחא  לשנת תשע"ח נכון להיום הנו 3.7 מיליון ש"ח. משרד הרווחה פנה לאוצר לקבלת 15 מיליון ₪ נוספים. בדיון הקודם התברר כי על כל סל בשווי 150 שקל המדינה מתקצבת בסך של 9 ₪ בלבד. זו בושה. מספר העניים עולה מחג לחג, מספר הנזקקים לסלי המזון עולה משנה לשנה, המדינה, באמצעות לשכות הרווחה בערים השונות, היא זו שמפנה  את האוכלוסיות החלשות להסתייעות בעמותות החסד, אך היא לא  מגדילה את גובה הסכום התמיכה לכל סל וסל".

אייכלר תקף את משרד הרווחה: "אני לא מכיר הרבה תקציבים שכתוב שם סכום סמלי ומגוחך ואחר כך צריך לבוא להתחנן לתוספת כל פעם מחדש. הזכות הגדולה של ארגוני החסד, שבעצם עושים מה שהמדינה הייתה אמורה לעשות וזה לדאוג שלא יהיו אנשים רעבים בחגים, אז הם צריכים להתחנן לתקציבים זעומים של שקלים בודדים לכל סל?"

נציגי עמותות החסד סיפרו לחברי הוועדה: "הסכום שאנו מקבל ממשרד הרווחה על כל סל הוא הזוי ומבזה.  אנו מרגישים שאנחנו עזובים מוזנחים ומופקרים. אנו רואים את האלמנות, היתומים והמקרים הכי קשים. אצלנו, כל אדם שפונה מקבל עזרה. מצופה מהמדינה שתיתן כתף. הסכומים שאנחנו מקבלים מספיקים לשקית שוקו ולחמנייה".

"סייענו ב-14 מיליון ₪ והסיוע שקיבלנו ממשרד הרווחה הוא 300 אלף. זה כל הסיפור. הסיוע צריך להיות קבוע בבסיס התקציב" אמר אחד ממנהלי העמותות שהשתתף בדיון.

מנהל אגף בכיר לתקצוב וכלכלה במשרד הרווחה הודיע ליו"ר הוועדה: "התקציב שלנו שקוף וידוע. לצערי בקטע של ביטחון תזונתי אנחנו חסרים. לצערי התגבש איזה נוהל שנושא קמחא דפסחא מתוקצב בתקציב נמוך ולקראת החגים ניתן עוד תקציב. השנה עדיין לא סגרנו את התוספת השנתית אבל השאיפה שלנו להגיע ל-18 מיליון שקלים כמו בשנה שעברה".

בהמשך הדיון הציגו מנהלי העמותות את ההקפדה הבירוקרטית המוטלת עליהם ממשרד הרווחה, כאשר גם את התקציב הפעוט מונעים מהם במקרים של טעות בספרה של מספר זהות של נזקקים.
 
אייכלר סיכם את הדיון ואמר: "בזכות משרד הרווחה המדינה הזו קוראת לעצמה מדינה יהודית, אין לה שום סממן אחר. יש תקציבים לנזקקים בעלי מאפיינים שונים ואף פעם לא מעבירים מאחד לשני. משום מה, דווקא כאן יש תחושה שמעבירים מהתקציב של קמחא דפסחא כדי לממן את תקציב הפיילוט של ביטחון תזונתי. חשוב לומר, ביטחון תזונתי הוא דבר חשוב ואני מברך על המענה לפנייתנו בכך שהכלילו את עניי בני ברק בפרויקט, אבל אסור שזה יפגע בתקציב הקמחא דפסחא.

"אנו מקווים שלקראת פסח התקציב יגדל כפי שהובטח כאן לפחות לשמונה עשר מיליון שקל. הוועדה מבקשת לקבוע כנוהל קבוע ולאשר עשרה אחוז שגויים כפי שקיים במשרד החינוך. הוועדה מבקשת לבדוק שתצהיר וחתימה של רו"ח ועו"ד של העמותה שיאשרו קבלת פירות תרומות מזון יספיק כדי לשמש הכרה של המשרד עבור התמיכה. הוועדה תפנה לשרי האוצר והרווחה להגדיל את התקציב כדי שאנשים שזקוקים יקבלו מענק לחג בכבוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture