צילום: פלאש 90

אלשיך: "קצינים שמעורבים בתיק נתניהו היו נתונים במעקב"

בראיון נדיר שהעניק לערוץ 2 התייחס מפכ"ל המשטרה לחקירות הרגישות בפרשיות בהן מעורב רה"מ, והאשים: גורמים רבי כוח הפעילו חוקרים פרטיים נגד הקצינים" • על מה שצפוי עם פרסום ההמלצות: "יהיו כאלה שיהיו מופתעים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס בראיון שפורסם הערב (רביעי) בתוכנית 'עובדה' לנאום ההמלצות של ראש הממשלה "אני חושב שלפעמים זה קשה לסתום את הפה, אנחנו גם בני אדם. אני חושב שטבעי שתהיה תגובה. אם הייתי מגיב לנאום ההמלצות הייתי גורם נזק. אני חושב שזה די ברור שיש שינוי ביחס של נתניהו אליי. בסוף אני לא הנחקר הוא הנחקר".

הראיון היה רווי כותרות, אך הסנסציונית שבהן היא ללא ספק הטענה של אלשיך כי חוקרים פרטיים הופעלו על ידי "גורמים רבי כוח" נגד קצינים המעורבים בחקירת תיקי נתניהו. "חוקרים פרטיים אספו מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו. זו עובדה. מסתובבים סביב החוקרים אנשים שמרחרחים סביבם וסביב משפחתם ומתחילים לשאול שאלות ולנסות לאסוף חומרים". כשנשאל האם הוא חושב שמדובר ביוזמה של אנשי רה"מ, הבהיר: "לא אמרתי פוליטיקאים אמרתי גורמי רבי כוח, כי אנחנו יודעים מי הגורמים האלו ומישהו צריך לשלם להם

ומדוע המשטרה לא חקרה את הנושא? "לא תמיד זה משרת את החקירה המרכזית וזה יכול גם לזהם אותה…הרגשתי שאסור שיופעלו לחצים על חוקר, ולכן אמרתי את מה שאמרתי. מאז זה הופסק….אני מדבר על עובדות, אבל לא עסקתי ציבורית במי שלח ומה שלח. לא מדובר על מוח קונספרטיבי כי זה עובדות".

"אני לא שופט אותו שזה שהוא מרגיש", המשיך אלשיך, "אני לא רוצה להיות שיפוטי בסופו של דבר להיות במקום של נחקר זה לא פשוט, אבל אני חייב בסוף לקבל החלטה". לגבי הערכתו בתחילת 2017 כי החקירה לא תיערך עוד זמן רב, מה שהתברר כלא נכון כאשר זאת נמשכת עדיין, אמר אלשיך כי "טעיתי. חשבתי שיש איקס דברים לבדוק ועם הזמן נפתחו דברים חדשים. בסוף אנחנו צריכים לתת תשובה מקצועית. המשטרה תצטרך לתת תשובה מקצועית, זה תפקידנו. הדברים מורכבים שהם דו צדדים ויש נותן ומקבל. בסופו של דבר הציבור יבין למה היה צריך כל כך הרבה זמן לתת תשובות מקצועיות בחקירות".

בתשובה לשאלה האם הוא ייזכר כמי שהפיל ראש ממשלה מכהן אמר אלשיך כי "זה לא עושה לי את זה אבל זה תפקידי. זה לא תענוג גדול להיות בחדר המיון של החברה הישראלית. אני רוצה להאמין שאין דבר שביבי לא הבין לגבי, שהמטרה של המינוי שלי לא הייתה מטרה לא ראויה".

אלשיך אמר עוד "אני חושב שכאשר יתפרסמו הסיכומים של המשטרה יהיו כאלה שיהיו מופתעים. לא חוויתי מהיועמ"ש שום ברקס. מנדלבליט הכחיש בפני אמירות מיוחסות לו לפיהן במידה וונתניהו יזוכה זה יהיה חורבן של מערכת אכיפת החוק".

הערב נערכה במשטרה פגישת סיכום לתיקי נתניהו ועל פי פרסומים המלצות המשטרה יעוברו בשבוע הבא לפרקליטות. נתניהו פרסם הערב סרטון בו זלזל בחשיבות ההמלצות והדגיש כי רק היועמ"ש והפרקליטות יחליטו אם להגיש כתב אישום.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture