בישראל מעריכים: תקרית נוספת עם איראן היא רק עניין של זמן

דיווח: ישראל העבירה מסרי אזהרה חריפים לאירן דרך גורמיים אירופיים. גורמי ביטחון אומרים כי בפעם הבאה שמשטר האייתוללות ינסה לפגוע בריבונות הישראלית, התגובה תהיה הרבה יותר חריפה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תקרית נוספת עם איראן היא רק עניין של זמן, כך מעריכים בישראל בעקבות חדירת המל"ט האיראני לשטח ישראל אתמול. עם זאת, בישראל מבהירים כי בפעם הבאה שאיראן תנסה לפגוע בריבונות הישראלית, התגובה תהיה הרבה יותר חריפה. מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ישראל תמשיך לפעול לפי הקווים האודמים שהציבה.

מפקד פיקוד הצפון יואל סטריק התייחס היום ליממה הסוערת וההסלמה בצפון במהלך טקס החלפת מפקד עוצבת הבשן. לדבריו, "אירועי השבת מהווים משנה תוקף לחשיבות המעמד הזה. לא נסכן את אזרחי ישראל בניסיון איראן לערער את האזור כולו. פנינו אינן להסלמה, אך היכולת גבוהה, ואיננו מהססים להשתמש בה. כך עשינו בעבר, כך פעלנו אתמול, וכך נוסיף כל אימת שנצטרך". סטריק הוסיף כי "הימים האחרונים מוכיחים את נפיצותו של המצב הביטחוני בגזרת סוריה. מי שיחצה את הגבול יזכה לתגובה הולמת. ראינו זאת אתמול ונראה זאת גם בעתיד".

"בשנים האחרונות שולחת איראן את ידיה הארוכות על מנת לבסס את כוחה באזור. אנו רואים את מאמציה הגדולים ליצור סהר שיעי במזרח התיכון. המעורבות האיראנית באזור היא איום מטריד בעבור ישראל אך גם בעבור העולם המערבי כולו. אירועי שבת האחרונה מהווים משנה תוקף לחשיבות המעמד הזה שעיתויו נקבע חודשים מראש", אמר.

העקב פרסם הפרשן המדיני של חדשות 10 כי לבקשת ישראל, העבירו צרפת, גרמניה ובריטניה בשבועות ובימים האחרונים לנשיא איראן, חסן רוחאני, וליועציו מסרי אזהרה חריפים מירושלים, בכל הנוגע לניסיונות האיראנים להתבסס צבאית בסוריה ולהקים מפעלי טילים מדויקים עבור חיזבאללה בלבנון. כך אמרו לחדשות עשר ארבעה דיפלומטים מערביים שמעורים בפרטי המגעים המדיניים שהתרחשו מאחורי הקלעים.

בשבועות האחרונים שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטלפון עם ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. את מקרון ומרקל אף פגש נתניהו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס לפני שבועיים. בכל השיחות והפגישות הבהיר נתניהו כי ישראל לא תשלים עם התבססות צבאית של איראן בסוריה ועם הקמת מפעלי הטילים עבור חיזבאללה בלבנון ואם המהלכים האיראנים לא יעצרו בדרכים דיפלומטיות, ישראל תפעל נגדם צבאית.

ארבעת הדיפלומטים האירופים ציינו כי בעקבות אותן שיחות פעלו שלוש המעצמות האירופיות מול איראן בערוצים דיפלומטיים, גם בדרג הבכיר ביותר, כדי להעביר את המסר הישראלי ולהזהיר מההשלכות של הצעדים האיראניים בסוריה ובלבנון. המנכ"לית המדינית במשרד החוץ הבריטי העבירה לפני כשבועיים את המסר למקביליה האיראנים. שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, העלה את הנושא בפגישות עם רוחאני ועם שר החוץ זריף במהלך ביקורו בטהראן בדצמבר.

המנכ"ל המדיני של משרד החוץ הצרפתי, ניקולה דה-ריבייה, זימן לפני כשבועיים את שגריר איראן בפריז והעביר לו את המסר, וביום רביעי האחרון נפגש בפריז עם סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, והעביר לו את המסר פעם נוספת. שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה-דריאן, יגיע לטהראן ב-5 במארס וצפוי להעלות זאת גם כן. בכירים במשרד החוץ הגרמני העבירו גם כן את המסר לבכירים איראנים שמקורבים לנשיא רוחאני בשבועיים האחרונים. עוזר שר החוץ האמריקאי דיוויד סאטרפילד העביר גם הוא בשבוע שעבר מסרי אזהרה לבכירי ממשלת לבנון במהלך ביקורו בביירות בכל הנוגע להעברת מפעלי הטילים המדויקים מסוריה לשטח לבנון.

"העלינו את זה בפני אנשי רוחאני ואמרנו להם שהיה לנו חשוב להעביר את המידע כי אולי הנשיא רוחאני אינו מודע לכל מה שמשמרות המהפכה עושים בסוריה ובלבנון. הבכירים האיראנים רשמו לפניהם את הדברים ולא הגיבו", אמר דיפלומט אירופי בכיר.

לפני העברת המסר לאיראנים הבריטים, הצרפתים והגרמנים ביקשו וקיבלו מידע מודיעיני מישראל – הן לגבי ההתבססות האיראנית בסוריה והן לגבי מפעלי הטילים המדויקים בלבנון. שני דיפלומטים אירופים אמרו לחדשות עשר כי צרפת וגרמניה סברו כי המידע הישראלי לגבי מפעלי הטילים לא היה חד משמעי ולא תאם את המידע שבידיהן – אך החליטו להעביר את מסר האזהרה בכל זאת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כדאי לטרוח ולפתוח במס' ע"ז, ב', ע"ב דברי חז"ל על מלכות פרס ואדום. וכן ברש"י ותוס' שם.

לצערי ראש הממשלה מתרברב.
כך היה בסיבוב על הכור הגרעיני באירן, ראש הממשלה אמר שישראל תשמיד אותו וראו פלא מי יושב לנו על הגדר אירן…וראש הממשלה ממשיך לאיים.
אח"כ נסע לקונגרס להעליב נשיא אמריקאי אנטי ישראלי ולמזלנו נבחר נשיא שלטובתנו.
עלינו לדעת את מגבלת כוחנו ולדעת לקיים דו שיח עם האויבים שרבים וחזקים מאיתנו.
הדרך השנייה לא לדבר ולא להגיב בתקשורת אלה לעשות ולהגיב בשטח ולשתוק!
המטוס שנפל לעומת ירי טילים מכוונים לשטח מדינת ישראל זאת חרפה כפולה.
בברכה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture