סכנת הנפצים: עיריית בני ברק בשת"פ עם המשטרה ומזכירה פסק הלכה

מפגש שנערך בין ראשי עיריית בני ברק למפקדי המשטרה הובילה להמשך שיתוף הפעולה וההערכות לקראת חג הפורים בעיר. בעירייה אף מזכירים את פסק ההלכה המתיר להלשין למשטרה על מוכרי הנפצים המסוכנים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שיתוף הפעולה ההדוק בין עיריית בני-ברק ומשטרת מרחב דן לקראת חג הפורים שהוכיח את יעילותו המירבית ואת השקט המוחלט ששרר בשנה שעברה, יורחב ויועמק השנה גם במקומות נוספים ברחבי העיר, בהתאם למידע וללקחי העבר והפעילות כנגד שימוש בחזיזים ובחומרי נפץ עצמה כבר החלה בימים אלו-כך נמסר בפגישת עבודה שהתכנסה בראשות חנוך זייברט, ראש העיר לדיון בהתארגנות ובהערכות בתחומים אלו.

בפתח המפגש, הדגיש זייברט כי ישנה עליית מדרגה לטובה, והיא הגיעה לשיאה בשנה שעברה בתחום הפיקוח למניעת התקהלויות בלתי רצויות במקומות שונים של צעירים, שרובם המוחלט אינם תושבי העיר, המגיעים מאזורים שונים בארץ ומבקשים לפגוע בתושבים ולהפריע לתושבים.

כשבועיים לאחר חג הפורים בשנה שעברה, כבר התקיים מפגש בין העירייה לבין המשטרה להפקת לקחים ולגיבוש מסקנות, ואכן בפגישה זו נמסר על ירידה דראסטית במספר התקריות וההתפרעויות, אך בכך אין להסתפק, והמגמה היא מיגור התופעה באורח מקיף ביותר, עד למצב בו יבינו צעירים ממקומות שונים כי בני-ברק אינה יעד לבריונות ולהתפרעויות בחג הפורים. בפגישת העבודה השתתפו גם אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; אליהו דדון, סגן רה"ע; סנ"צ הוד לוי, קצין אג"מ במשטרת מרחב דן; פקד רועי בעדני, מפקד השיטור העירוני; מנהלי אגפים מהעירייה, ואת הנושאים מטעם העירייה מרכז ישראל דרנגר, ראש מטה רה"ע.

מלבד הגברת כוחות המשטרה במאות שוטרים באזורים שונים ונקיטת צעדים תקיפים נגד מפירי הסדר, בהתאם לחוק, יסגר, בהתאם לתכניות מקצועיות, שהוכנו ע"י האגף העירוני לתשתיות ולפיתוח, שבהנהלת חנוך זיידמן, לתחבורה פרטית, במידת הצורך, רחובה הראשי של העיר- רחוב רבי עקיבא לחד- סטרי, בליל חג הפורים, וזאת בתיאום עם נציגי משטרת מרחב דן. התחבורה הציבורית תופנה לצירים חלופיים והשוטרים יפקחו על הכוונת התנועה. שינויי תנועה, בעיקר בקווי התחבורה המרכזיים יבוצעו, גם ביום עצמו, כדי לאפשר תנועה מהירה של האוטובוסים ליעדם, לנוכח עומס כלי-רכב ברחובות של המוני אנשים המבקשים לחלק משלוחי מנות לקרוביהם ולידידיהם.

השיטור העירוני, בפיקוד פקד רועי בעדני ובהנהלת מר יוסף חדד ובסיוע האגף העירוני לאכיפה ולפיקוח, שבהנהלת שלמה מלכא, מתגבר בימים אלו סיורים למניעת מכירת נפצים וחומרי- נפץ מסוכנים. ולמשתתפים נמסר על מקרים של צעירים במקומות שונים בארץ שנפגעו לאחר ששיחקו בחומר נפץ. רבני העיר קראו לתושבים לדווח על כל מקרה של מכירת חומרי- נפץ אלו, או הפצתם ואף להתלונן במשטרה. לצורך זה מקבל המוקד העירוני הודעות על מכירתם, הפצתם, או השימוש בחומרי נפץ- מסוכנים ומעביר מיידית עדכונים למשטרה ולשיטור העירוני של העירייה.

כדי למנוע התקהלויות בלתי רצויות, יסגרו הקיוסקים, בליל חג הפורים, לא יאוחר מהשעה 10 בלילה, ונגד מפירי החוק יוטלו קנסות כספיים ניכרים. בישיבה הודגשה חשיבות סגירת קיוסקים וחנויות לא יאוחר מהשעה 10 בלילה, כדי למנוע שוטטות צעירים והובטח סיוע משטרתי בנושא זה.

כדי להגביר את הסדר הרחובות יופעלו שוטרים ופקחים מהשיטור העירוני לפינוי כלי-רכב שיפריעו לתנועה השוטפת, אגף התברואה ידאג לפינוי הפחים באזורים שונים, כדי למנוע מצעירים להציתם, וכבאי תחנת כיבוי-אש יסיירו ברחובות יחד עם עובדי העירייה כדי להתמודד עם הצתות אפשריות. המוקד העירוני "106" יתוגבר בעובדים לקבלת הודעות הקשורות להפרות-סדר או להפעלת נפצים מסוכנים. מחלקת נוער של העירייה בהנהלת הרב אלדד אשורי מארגנת מסיבות פורים גדולות למאות צעירים, בהשתתפות רבנים, אישי ציבור ותכנית אומנותית בה יטלו חלק אמנים ידועים.

בעירייה מזכירים כי רבנים ידועי שם, ובהם הגאונים הגדולים רבי שמואל הלוי ואזנר זצוק"ל ורבי נסים קרליץ שליט"א יצאו בקריאה להורים למנוע מילדיהם שימוש בנפצים, בהדגישם, כי מצווה להפרישם מאיסור חמור זה, הגובל בפיקוח נפש, ומצווה גם למסור את סוחרי הנפצים למשטרה, וזאת בהתאם להלכה. העירייה גם קראה לתושבים לדווח למוקד העירוני "106", או למוקד המשטרתי 100, על מפיצי הנפצים וחומרי הנפץ המסוכנים ועל מכירת חומרים מסוכנים בחנויות וברשות הרבים.

פורים מתקרב: עשרות נפצים וחומרים מסוכנים נתפסו בבני ברק

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כאחד שמתגורר בחו"ל אני יכול להעיד ששימוש בנפצים וחזיזים זה מעשה גויים ממש! משום שבחג המולד ולקראת תחילת השנה האזרחית בשעת 12 הגוים זורקים נפצים וכל מרעין בישין!!!

תמלאו פיכם מים
ואל תחללו שם שמים
בוז לכם שתזכירו פסקי הלכה
האם אפשר לדון אתכם בבית דין רבני
לוקחי ריבית נואלים
בווווווזזזזזזזזזזז

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture