הכנסת דחתה את הצעות האי-אמון שהגישו סיעות האופוזיציה

ההצעות עסקו ברובן בנושא חקירות ראש הממשלה. השר יריב לוין עקץ את לפיד: "אני מבקש להשיב, אבל אני לא כל כך יכול לעשות את זה כאשר מי שהציג את אי האמון מטעם יש עתיד, אינו נמצא במליאה. מר לפיד, ממה אתה מפחד?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת דחתה אחה"צ את כל הצעות סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד, תע"ל), יש עתיד ומרצ להביע אי-אמון בממשלה. בהצעה "ראש ממשלה ללא מנדט מוסרי וציבורי" (המחנה הציוני) תמכו 46 והתנגדו 54. בהצעה "אדם שנגדו תלויות האשמות כבדות כל כך, אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה" (יש עתיד) תמכו 47 והתנגדו 56. בהצעה "תפקודו של ראש הממשלה תחת חקירות וחשדות לשוחד" (מרצ) תמכו 46 והתנגדו 56. בהצעה "אוזלת ידה של המשטרה במיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית" (הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, בל"ד, תע"ל)) תמכו 48 והתנגדו 56.

 
ח"כ יאיר לפיד הציג את ההצעה של סיעת יש עתיד ואמר: "לפני כמה חודשים זימנה אותי המשטרה לתת עדות באחת מפרשיות ראש הממשלה. עשיתי מה שיעשה כל אזרח הגון: הלכתי ועניתי על השאלות שלהם. עדות קצרה, 45 דקות, הם ידעו את כל הפרטים קודם מעדים אחרים, מרכזיים ממני, אני לא עד מפתח, אני לא עד מרכזי. אבל גם אם הייתי, לא הייתי משנה פסיק בהתנהגות שלי.

עצם הרעיון שיש על זה דיון, עצם הרעיון שראש הממשלה, שרים, יושב-ראש הקואליציה העזו לרמוז שיש אפשרות אחרת, רק מוכיח לאיזה תהומות הגיעה הממשלה הזאת. ממשלת ישראל אומרת לאזרחיה: אם מזמנים אתכם למשטרה לתת עדות והעדות הזאת עלולה להזיק לראש הממשלה, לשריו, למקורביו – תשקרו, תסתירו, תעמידו פנים ששכחתם. "אני מקבל המלצות", הוא אמר בנאומו האחרון "ולפיד מקבל מחיאות כפים." אולי, אדוני ראש הממשלה, אולי זה מפני שאני נהגתי כשורה ואתה קיבלת מיליון שקל."

השר יריב לוין השיב בשם הממשלה: "אני מבקש להשיב אכן לשלוש הצעות אי האמון, אבל אני לא כל כך יכול לעשות את זה כאשר מי שהציג את אי האמון מטעם יש עתיד, אינו נמצא במליאה. מר לפיד, ממה אתה מפחד? תבוא הנה, בוא תשמע את התשובה שלי, בוא תענה לשאלות שהציבור רוצה לשאול אותך. אז אני שואל את מר לפיד בכיסא הריק רשמת ביומן את הפגישות שלך עם מילצ'ן או לא רשמת? ואם לא רשמת, למה? דיווחת על קשריך עם מילצ'ן או לא דיווחת? ועוד שאלה, היו שרים של יש עתיד, במקרה יותר מאחד – שעשו קמפיינים דווקא בעיתון מסוים. למה, מר לפיד? מדוע, מר לפיד, אולי תענה לנו שם מן הכיסא הריק? למה דווקא בעיתון הזה? למה דווקא השרים ממפלגתך?

שמעתי פה את חבר הכנסת לפיד בא ורוצה עכשיו גם לנהל את הליכוד, שאנחנו נמנה מישהו מתוך הליכוד, כדי שהוא יחליף את ראש הממשלה. אז בוא, אני אומר לך, חבר הכנסת לפיד: אני אסביר לך את עובדות החיים הפשוטות. ישראל זו מדינה דמוקרטית, היא לא מתנהלת כמו סיעת יש עתיד, לא מדינת ישראל ולא הליכוד. זה לא עובד ככה, חבר הכנסת לפיד. ישראל היא מדינה דמוקרטית, וכזאת היא תישאר, למרות כל מחזה האיוולת הזה שאנחנו רואים מסביבנו."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture