משמאל לימין בכיוון השעון: נתניהו, חפץ, אלוביץ' ופילבר. צילומים: פלאש 90

תיק 4000: נחשף הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר

על פי ההסכם, פילבר לא יועמד לדין פלילי אלא משמעתי בלבד. פילבר יורחק לצמיתות, בהסכמתו, משירות המדינה. מנכ"ל 'וואלה' העיד במשטרה והתעמת עם החשודים. בית המשפט האריך את מעצרם של בכירי בזק.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אמש נחתם הסכם עד מדינה עם מנכ"ל משרד התקשורת ואיש סודו של ראש הממשלה נתניהו, שלמה פילבר. הערב נחשפים פרטי ההסכם שחתם פילבר עם הפרקליטות.

על פי ההסכם, פילבר יועמד לדין אך לא פלילי, אלא משמעתי בלבד בנציבות שירות המדינה. כמו כן על פי ההסכם פילבר יודה ויורשע בהתנהגות שאינה הולמת ויורחק בהסכמתו לצמיתות משירות המדינה. פילבר ימסור עדויות על כל הפעולות בהן היה מעורב ועל פי הסיכום עם פרקליטיו, הוא יישב במעצר ככל שיידרש.

המשטרה מתכוונת להעביר את פילבר למתקן מבודד שבו ישהה במהלך הימים הקרובים ומשם ימסור עדות מפורטת ונרחבת על כל הידוע לו בהקשר לפרשת בזק, והקשר בין בעלי החברה שאול אלוביץ' וראש הממשלה נתניהו, מקורבו ואיש סודו. בדיוק כפי שנהגה בפרשת הצוללות, עת נכתב הסכם עד המדינה עם מיקי גנור וכן בפרשת הקלטות, שם נחתם הסכם דומה עם ארי הרו, מבודדת המשטרה את עדי המדינה משאר הנחקרים והעדים המגיעים למשרדי להב 433 בלוד ומאפשרת להם סביבה רגועה יותר ותחושה שנבדלת מזו שחש חשוד, נחקר או מוסר עדות.

פילבר, מסר היום עדות ראשונה כעד מדינה. פילבר העביר לחוקרים ראשי פרקים וחשף בפניהם את החומרים שעליהם הוא יכול להעיד בקשר למעורבים.

היום הוארך בשישה ימים מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר ושל מנהל הפיתוח בחברה עמיקם שורר. השופטת רונית פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב, שהאריכה את המעצר, התייחסה לפרשה ואמרה בין היתר: "כעת, משהוסר צו איסור הפרסום, ניתן לומר בפה מלא שמדובר בפרשה המקימה חשד סביר ומבוסס ואף מעבר לכך לשחיתות חמורה, כל אחד לפי חלקו, כל אחד לפי תרומתו". לדברי השופטת, "המעשים בוצעו לפי החשד על ידי נושאי תפקידים בכירים במערכת השלטון וחברת בזק".

הנדלר, שהייתה צפויה לעמוד לדין כבר אחרי חלקה הראשון של הפרשה, נעצרה ביום ראשון האחרון בחשד למתן שוחד, עבירות על פי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים בתאגיד. שורר כיהן כמנהל הפיתוח העסקי ונושא משרה בכירה בקבוצת בזק במהלך התקופה הרלוונטית.

עימותים בחדר החקירות

בעלי בזק שאול אלוביץ' ויועץ ראש הממשלה לשעבר ניר חפץ, החשודים בתיק 4000, עומתו היום (ד') ביחידת להב 433 עם מנכ"ל אתר "וואלה" אילן ישועה. ישועה, שמסר כמה פעמים עדות בפרשה, סיפר בעדותו כי אלוביץ' הוא שנתן לו את ההוראה להעניק סיקור מפרגן לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבני משפחתו וקישר אותו עם חפץ.

מנכ"ל "וואלה" אישר בפני החוקרים כי חפץ היה איש הקשר ללשכת ראש הממשלה וכי אלוביץ' הוא שביקש ממנו להיות עמו בקשר. חוקרי המשטרה הכניסו את אלוביץ' לחדר החקירות וביקשו מישועה בין היתר לחזור על עדותו ולפיה אלוביץ' העביר לו הוראות מפורשות בדבר סיקור מפרגן לבני משפחת נתניהו.

במהלך העימות הציגו חוקרי המשטרה לחפץ את טענותיו של ישועה בעדות ושאלות אותו אם נכונים הדברים שמספר ישועה. חפץ השיב: "את כל מה שיש לי להגיד עניתי לכם בעדות הפתוחה". בדבריו התכוון חפץ לעדות שמסר בחקירת רשות ניירות ערך. עורך דינו, ירון קוסטליץ, טען השבוע כי לא קביל להשתמש בדברים שאמר מרשו ברשות, מאחר שלא נמסר לו שחקירתו עשויה לשמש נגדו.

העימות נערך על ידי חוקרי להב וחוקרי רשות ניירות ערך. אלוביץ' חשוד במתן שוחד, מרמה והפרת אמונים. חפץ חשוד בתיק 4000 בלקיחת שוחד ובשיבוש הליכי חקירה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture