בפקודת הרבי: הצצה לחפ"ק החב"די של "מבצע פורים"

מהו "מבצע פורים", היכן יבקרו אלפי חסידי חב"ד במהלך החג השמח בשנה, מהיכן מתנהל החפ"ק, מה אמר הרבי מליובאוויטש שגורם לחסידים להעצים את הפעילות בקרב כוחות הביטחון, ואלו פריטים הוכנסו לתוך משלוחי המנות שיחלקו חב"ד? • תיעוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבוע לפורים ובחב"ד כבר נמצאים עמוק-עמוק בהכנות קדחתניות לקראת צאתו לדרך של "מבצע פורים" במצוותו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל. מאז הכריז הרבי על המבצע, לפני עשרות שנים, הפורים של חסידי חב"ד משלב בתוכו שעות רבות של פעילות ביעדים רבים, החל ממרכזים רפואיים, בתי אבות, תחנות משטרה ומוקדי ביטחון, בנייני משרדים, משפחות נפגעי טרור, ועד ביקורי בית.

לצד שלוחי חב"ד הפזורים ברחבי הארץ, ל"מבצע פורים" יצטרפו כמידי שנה גם אלפי החסידים, היוצאים ל"צו שמונה" עם בני המשפחה. "אין אצלנו פורים בבית, למעט שעות סעודת הפורים", סיפר שבתאי, אחד החסידים המתגורר בקריית מלאכי.

מה מניע את החסידים לצאת לפעולה? הרבי כמובן. הנה אחד הציטוטים מדברי הרבי שנאמרו לחסידים בערב פורים באחד השנים. "שכל אחד ואחד יעסוק בכל ההכנות הדרושות ל'מבצע פורים', הן אלו שלעת עתה לא התחילו עדיין לעסוק ב'מבצע פורים' (מסיבות שונות ומשונות) – שיתחילו לעסוק בזה, והן אלו שכבר התחילו לעסוק ב'מבצע פורים' – שיוסיפו בזה ביתר שאת וביתר עוז, עד להעבודה באופן שלמעלה ממדידה והגבלה. 'עד דלא ידע', ובזה גופא – בעילוי אחר עילוי".

מאחורי הקלעים

אז איך העסק הזה עובד? במטה המבצע, "צעירי חב"ד", היושב בכפר חב"ד, עמלים על חומרי עזר – ממשלוחי מנות בגדלים וסוגים שונים המשלבים בתוכם מסרים יהודיים ערכיים ועד שלל עלוני הסברה, פרי יצירתם של אגף ה'מרכז לעזרי שליחות'.

מארז משלוח המנות נעטף השנה בגימיק מפתיע: טקסט ציורי המסכם את סיפור המגילה. אל צעירי חב"ד נוהרים בשבוע האחרון מאות שלוחים המבקשים להצטייד מראש בפריטים.

כאמור, גם החסידים מצטרפים למבצע המרוכז ב"אגף המבצעים", בעגה החב"דית. באגף השיקו לחסידים מארז מהודר של משלוח מנות שיחולק לרבבות יהודים בכל רחבי הארץ, עמם הם עומדים בקשר במהלך השנה. משלוח המנות יעמוד בסימן "מבצע צדקה" של הרבי: במארז בקבוק יין, קופת צדקה אישית ובתוכה מיני מתיקה, ומגילת אסתר מהודרת המלווה בציורים מרהיבים של האומן החסידי הרב ברוך נחשון.

וגם אנשי כוחות הביטחון יזכו לשמחת הפורים. במשך השנים הרבי מליובאוויטש עודד לקיים את מבצע פורים בעוצמה מיוחדת בקרב כוחות הביטחון. החסידים קיבלו מענק מיוחד לקיום המבצע עם כוחות הביטחון, זאת בשל הדברים המיוחדים שהתבטא עליהם הרבי: "יש לעורר ההכנות לענייני פורים כדי שייעשו באופן מסודר ובהצלחה ועל אחת כמה וכמה בנוגע לצה"ל שעומדים ומגינים בגופם במסירות נפש ממש על גבול ארץ-ישראל ו'שמחה פורץ גדר' תגרום הצלחה רבה בכל זה".

פעילות ייחודית תתקיים עם משפחות נפגעות טרור. באגף למען נפגעי הטרור מתוכננת השנה פעילות רחבת היקף בקרב משפחות נפגעי הטרור ומשפחות הגיבורים. אלפי משלוחי מנות מכובדים הוכנו במיוחד למשפחות היקרות ויובאו אליהן בביקור בית מיוחד של מאות שלוחי הרבי ואלפי מתנדבי בתי חב"ד. בד בבד יקיים מנהל האגף, השליח הרב מנחם קוטנר, שורת ביקורים אצל חלק מהמשפחות ויביא אליהן את שמחת החג.

גם פעילות זו זכתה להתייחסות של הרבי שבמשך כל השנים הרבי עודד וחיזק משפחות יקרות אלו, ובשנת תשל"א אף הורה לקנות על חשבונו משלוחי מנות לאלמנות וליתומי צה"ל.

המאושפזים לא נשארו מאחור וגם אותם ישמחו חסידי חב"ד. קריאת מגילה תיערך בכל מחלקה בשיתוף ובסיוע הרבנים המקומיים. יותר מ-20 אלף (!) משלוחי מנות ייחודיים יחולקו בידי מאות מתנדבים בכל בתי הרפואה, בתיאום עם השלוחים לבתי הרפואה.
בנוסף, לקראת פורים ייערכו מסיבות במחלקות הילדים, יעניקו להם את שמחת אדר וילמדו אותם על משמעות היום.

ציבור דוברי הרוסית זוכה גם הוא לתגבור מיוחד בפורים. שלוחי חב"ד הפועלים עם דוברי הרוסית ופזורים ברחבי הארץ מתכננים לקיים מרתון של קריאות מגילה, זאת לצד סעודות פורים ואירועי פורים ייחודיים. לאירועים אלו קדם מסע פרסום עכשווי בקרב דוברי הרוסית. במקביל, הופץ גיליון מיוחד ברוסית על מהותו של חג הפורים בשפה מונגשת.

השלוחים והחסידים שיפגשו את עמך בית ישראל, יעבירו להם דבר תורה קצר ותמציתי, זאת באמצעות אתר פנימי, ובו מדרשי הלכה בנושאי מחצית השקל, שבת זכור, משלוח מנות, מתנות לאביונים, מקרא מגילה, משתה ושמחה, דרשות רש"י, חסידות ותוכן רב לשיעורים ולהתוועדויות הפורים.

"העם בארץ הקודש יחגוג את פורים בעוד כשבוע", אומר הרב יוסף יצחק אהרונוב, "אבל באגפי הפעילות החב"דית כבר עסוקים שבועות ארוכים בפורים, כדי למקסם את הוראת הרבי ולהביא את מבצע פורים לשיאים חדשים".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture