צילומים: פלאש 90

חפץ למקורביו: "נתניהו פגע בביטחון המדינה בגלל בנו"

ניר חפץ, איש סודו של רה"מ שהפך לעד מדינה אמר למקורביו: "הבן יאיר משפיע בהחלטות דרמטיות עד כדי חוסר אחריות לאומי, הוא גרם נזקים לאביו ולמדינה". יאיר, צפוי גם הוא להיחקר בתיק 4000. נתניהו: "הדברים של חפץ הם שטויות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב פורסמו ב'חדשות 2' דברים שאמר עד המדינה הטרי ניר חפץ למקורביו "הבנתי שעידן ביבי הסתיים. שיהיה נגדו כתב אישום איתי או בלעדיי", הסביר את הסיבה שהפך לעד מדינה. "התנגדתי למתקפות שלו על המשטרה ועל רשויות החוק. ביבי דחה את חקירתו במשך ימים רבים כשהוא ידע שאני יושב בגללו במעצר. כשמחזיקים אותי במעצר בתנאים קשים עד שהוא יואיל בטובו להיחקר – לא היה איכפת לו".

ניר חפץ, אחד האנשים המקורבים ביותר למשפחת נתניהו ומלווה אותה במשך שנים, חתם על הסכם עד מדינה והביא לרעידת אדמה בחקירות נגד ראש הממשלה. על פי ההערכות, המידע שחפץ ימסור לחוקרי המשטרה והרשות לניירות ערך עשוי להיות משמעותי דיו על מנת לבסס את החשדות נגד נתניהו. עם זאת, למרות שרק הבוקר פורסם לראשונה על ההסכם, נראה כי המגעים בין חפץ למשטרה ממש לא החלו אתמול.

המשא ומתן עם חפץ התחיל בראשון שעבר, כלומר לפני 8 ימים. לכל אורך הדרך המגעים התנהלו בחשאי בניסיון, מוצלח לבסוף, לגייסו כעד מדינה שלישי נגד נתניהו. זאת, לאחר שנחתם הסכם עד מדינה עם שלמה (מומו) פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ואחד מאנשי סודו של נתניהו ועם ארי הרו, ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה.

בתוך כך גוברת ההערכה כי גם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, יזומן לחקירה במסגרת תיק 4000, לדברי עד המדינה ניר חפץ מקורביו יאיר נתניהו משפיע בהחלטות דרמטיות עד כדי חוסר אחריות לאומית. "אני מעריץ את ביבי אבל הוא נשבה בידי אשתו ובנו – הם מנהלים אותו גם בענייני המדינה".

"ביבי, בהשראת הבן יאיר והשפעתו, קיבל החלטות שפגעו באינטרסים הלאומיים של ישראל ובביטחון המדינה", אמר חפץ למקורביו והוסיף כי ראש הממשלה שינה את עמדתו בנוגע לפתיחת תאגיד השידור לבקשתו של בנו יאיר. "בתאגיד הוא רצה פשרה, ואז יאיר השתולל וביבי שינה את עמדתו. הבן יאיר גרם נזקים לאביו ולמדינה. זו הסיבה שעזבתי שם (באוקטובר 2017)".

על פי ערוץ 10, חפץ צפוי להעיד גם על שני אירועים בעלי אופי ביטחוני שנתניהו מעורב בהם. לפי הדיווח, מדובר בשני אירועים שבעניינם פעל נתניהו בניגוד לעמדת כל הדרג הביטחוני, כולל ראש השב"כ והמוסד, בעקבות לחץ שהפעילו עליו רעייתו שרה נתניהו, ובנו יאיר נתניהו.

יש לציין כי מדובר על אירועים מהעת האחרונה, עליהם ניתנו על ידי חפץ ראשי פרקים בעדותו. כמו כן, צוין בפרסום כי בסביבת נתניהו חששו לאחרונה מחפץ משום שהתברר לבני הזוג נתניהו מאוחר יחסית שהוא העיד בפרשת 4,000 לפני מספר חודשים. עוד דווח כי במהלך היממה האחרונה חפץ נחשף לחלק מהעדות שמסרה שרה נתניהו במשטרה ביום שישי האחרון. לפי גורמים שצוטטו בחדשות עשר, העדות הזו הרגיזה מאוד את ניר חפץ וייתכן שגרמה לו לקבל את ההחלטה לחצות את הקווים ולהפוך לעד מדינה. בנוסף, חפץ ימסור לשוטרים הקלטות של נתניהו עצמו, אך עדיין לא ברור אם הן מפלילות. בנוסף, הוא יעיד על העברת מסרים בין שאול אלוביץ' ונתניהו. גורם משפטי מסר לחדשות עשר כי העדות המרכזית של עד המדינה תהיה בתיק 4,000.

עדותו של חפץ תימשך כמה שבועות, שבמהלכן ישהה במתקן מבודד. לחדשות עשר נודע כי בעקבות החתימה, נתניהו צפוי להיחקר פעם נוספת בפרשות 1000 ו-2000. גם רעייתו צפויה להיחקר או למסור עדות בפרשת 1000.

גורם בכיר בפרקליטות אמר הערב ל'חדשות 2' כי "תיק 4000 הוא תיק שוחד סגור. עדותו של חפץ תוביל לפתיחתם מחדש של כל התיקים". במערכת אכיפת החוק סבורים שתיק 4000 הוא חזק מאוד, עם שפע ראיות ושני עדי מדינה. מדובר בתיק שוחד מובהק – שבישראל שווה כלא.

בתיק 1000 (פרשת המתנות), עדותו ככל הנראה מחזקת את הראיות למתן תמורה לאיש העסקים ארנון מילצ'ן מצד נתניהו וחושפת ערוצים נוספים בהם פעל נתניהו מול המיליארדר. בעניין תיק 2000 (השיחות עם מו"ל "ידיעות אחרונות"), ההערכות הן שחפץ מחזק את הראיות והוא צפוי לומר לחוקרים שפעל בדרכים שונות מול ארנון מוזס בשם נתניהו.

בתיק 4000 (פרשת בזק), בו חשוד חפץ, מדובר בחיזוק משמעותי של הראיות נגד ראש הממשלה ורעייתו. חפץ משלים את עדותו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר, וצפוי לתאר כיצד נתניהו הורה לסייע לאינטרסים העסקיים של בעל השליטה בחברת בזק ובאתר החדשות "וואלה!", שאול אלוביץ'.

במקביל, חפץ ירחיב על האופן שבו אלוביץ' גמל לנתניהו ויתאר כיצד הוא עצמו שימש הלכה למעשה כעורך הראשי של האתר. הוא ידגים כיצד התנהלו מולו באישור הכותרות, בהורדה והוספת תכנים בהתאם לרצונם של בני הזוג נתניהו.

בתגובה לפרסומים הערב, מטעמו של ראש הממשלה נמסר: הדברים שיוחסו לניר חפץ ביחס לשרה ויאיר נתניהו הם שטויות. כבר למעלה מ-7 שנים שניר חפץ ממודר לחלוטין ממידע מודיעיני, מדיני או ביטחוני, ומקבלת החלטות בתחומים אלה. לכן הדברים שיוחסו לו משוללים כל יסוד.

בליכוד מגבים את נתניהו

שר התחבורה, ישראל כץ, התייחס הערב (שני) להתפתחויות בחקירות ראש הממשלה והגיבוי לו הוא זוכה מבכירי מפלגת הליכוד. כץ אמר כי הוא ממתין להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה. "מנהיגים צריכים להתמקד ביעד ובמטרות שלהם. לכן הציבור יודע שרה"מ ממוקד במטרות. נתניהו מנהל את המדינה יחד עם השרים, כשר בממשלה אני נותן בו אמון".

"הבהרתי שיש לי אמון מלא בגופי החקירה והאכיפה. אנחנו ממתינים ליועמ"ש, זה יהיה משמעותי והוא יהיה צריך להגדיר את הדברים האלה. יש המון דברים, יש מנדט מהציבור ואני לא מקל ראש במערכות האלה", טען השר.

השרה מירי רגב המקורבת לנתניהו והייתה ידידתו של חפץ התייחסה בכנס שדרות לגיוסו לעד מדינה בתיקי נתניהו ואמרה: "אני לא מתרגשת מעדי מדינה כי אני לא כמוכם תולה כל אחד בכיכר העיר. כפי שאמרתי גם בעבר אנחנו צריכים לאפשר לחקירה להתנהל באופן מסודר על ידי המשטרה. כשיגיעו הממצאים והראיות ליועץ המשפטי לממשלה הוא יקבל את ההחלטה ויביא את ההמלצות".

שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד), התייחס גם הוא להתפתחויות האחרונות בתיקי ראש הממשלה ואמר בראיון לרדיו 103 כי הוא "לא רואה מצב שבכירי הליכוד ידרשו מנתניהו להתפטר", אך הדגיש, "אף פעם אל תאמר אף פעם".

השר הסביר כי "ההיכרות שלי עם ניר חפץ היא שטחית. אני לא מרגיש טוב בנושא הזה ומקווה, כמו כל אזרח שפוי ורציונלי, שזה יסתיים בכל כלום, אך אין לי צל של מושג על בזק ומה שקורה שם. אני רואה הכל בתקשורת".

הוא הוסיף כי "אני מסכים שצריך להיות קצת על אנושי כדי להתמודד עם ההתפתחויות בחקירה, ולהפתעתי, בנושאים האלה, בכל הקשור ליכולת הריכוז וההתמדה, הוא באמת קצת על אנושי. כל מי שרואה אותו בשנה האחרונה אומר שהוא מתפקד בצורה יוצאת מן הכלל".

לטענתו, "אני לא רואה שבכירי הליכוד דורשים מנתניהו להתפטר, כמובן אף פעם אל תאמר אף פעם, אבל אני לא רואה שיש הצדקה לזה. כל עוד אין הכרעה שיפוטית סופית, ניסיון העבר מוכיח שצריכים להמשיך". כשנשאל מהו קו פרשת המים, שבו צריך נתניהו להתפטר, אמר: "אני לא עוסק בזה כרגע, ואני בתקווה שלא נצטרך לעסוק בזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לסוף העולם הזה נשארו פחות מחמישה יובלות ותם זמנו. העולם אז יהיה ללא חיים והכל יהיה שומם. ורק השם יהיה נשגב לבדו לאלפין שנין. כל מה שיהרס עכשיו יהיה נזק בלתי הפיך לדורות האחרונים שנותרו. כי המטרה הייתה לתקן את המעוות מעוונות קודמים. זאת הגלות האחרונה. ודווקא עכשיו בילבול הכי קשה ולחץ הגלות מקשה מיום ליום. פשוט לעזוב הכל שמסביב ולהתמקד בלימוד תורה יותר מהכל. עד חירות האמיתית. כמו הרמז שהראו לנו בשואה 'די הארבעט מאכט פריי' עבודה,איזה עבודה? עבודת השם האמיתית משחררת לחירות אמיתי. שאפשר להבטל לעבודת השם לגמריי. ברוכים תהיו.

ה'שטינקר' הפך למחלה מדבקת
אבל בסוף בסוף כשנופלים לשטינקר הרהורי תשובה
הוא מודה על האמת שהוא שיקר כדי לזכות בחנינת עצמו
וראה ערך הרב שלמה בנזרי עם השטינקר שהפליל אותו

ולמלשינים אל תהיה תקווה

ולמלשינים אל תהיה תקווה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture