צילום: פלאש 90

נתניהו על חוק הגיוס: "אני רוצה להגיע להסדר"

ראש הממשלה שוחח עם כתבים אחרי פגישתו עם נשיא ארה"ב והתייחס גם לתכנית השלום האמריקאית: "לא אעקור יהודים מבתיהם". בסביבתו של ראש הממשלה הגיבו בלעג להסכם עד המדינה שנחתם עם ניר חפץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתום הפגישה הערב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח ראש הממשלה עם העיתונאים המלווים את הביקור והתייחס להסכם השלום של טראמפ, ואמר כי לא הוצגה בפניו טיוטה. "הבית הלבן הוא שיחליט מתי להציג את היוזמה הזו", אמר – והוסיף כי האפשרות של סיפוח הגדה המערבית לא עלתה במהלך הפגישה עם הנשיא האמריקני וכי השניים שוחחו על הנושא "בסך הכול 15 דקות". לגבי הסכם הגרעין עם איראן אמר ראש הממשלה, כי ציין בפני טראמפ כי "יש לתקן אותו לגמרי – או לסלק אותו לחלוטין".

"יש עוד שגרירויות בדרך לעבור לירושלים", כך סיפר נתניהו לכתבים, נתניהו הוסיף כי אמר לנשיא: "לא אעקור ישובים, חייב להיות כוח של צה"ל ממערב לירדן בכל מקרה".

לדברי נתניהו, חלק ניכר מהפגישה הוקדש לסוגיה האיראנית. "עוד 60 יום להחלטה על חידוש ההסכם עם איראן, חלק ניכר מהפגישה עם הנשיא הוקדש לזה. אמרתי לנשיא או שמתקנים לגמרי, או שמבטלים". עוד הוסיף נתניהו כי הנשיא מאוד בקיא בנושא האיראני ולדבריו הוא "מאוד נחוש בכיוון החיובי לנו".

גם הסוגיה הסורית נדונה בין השניים, ונתניהו אמר עליה כי "לא הייתה בעיה עם חופש הפעולה שלנו בסוריה לפני ואחרי הפגישה עם הנשיא". לדבריו, "אני לא שותף להערכה שהאמריקאים מתעסקים רק בדעאש. הם בהחלט רואים את איראן כאיום. אין שום הסכם שקובל אותנו בפעולה בסוריה מול שום גורם לא במרחק מישראל ולא בטיב הפעולה".

טראמפ ונתניהו הערב. צילום: לע"מ

נתניהו התייחס למשבר הפוליטי בעקבות המחלוקת על חוק הפטור מגיוס ואמר כי הוא פועל יחד עם ראש לשכתו יואב הורביץ למציאת פתרון למשבר שנוצר סביב חוק הגיוס, אולם טען כי הדרך לסיומו עדיין ארוכה. "אני והורביץ קיימנו כמה שיחות בניסיון למצוא פתרון שיאפשר לממשלה לכלות את ימיה", אמר נתניהו בתדרוך לעיתונאים בזמן ביקורו בבית הלבן בוושינגטון. "יש כאן התנגשות בין השותפות השונות שלא מאפשרות פתרון. דיברתי עם השר יריב לוין, ועם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם בנושא, ואני רוצה להגיע להסדר שיאפשר לממשלה לסיים את כהונתה במועד. כרגע, אני לא יכול לבשר שזה בהישג יד".

נתניהו אף דחה את הטענות לפיהן הוא אינו מפעיל מאמצים אמיתיים כדי לפתור את המשבר הקואליציוני שעלול להוביל לבחירות, זאת בשל החקירות המתנהלות נגדו. "זה פשוט לא נכון", אמר.

כמו כן, נתניהו הודיע כי נחתם היום ההסכם המאפשר את מעבר מטוסי חברת 'אייר אינדיה' מהודו לישראל בשמי סעודיה.

בסביבת נתניהו התייחסו גם להסכם עד המדינה שנחתם עם ניר חפץ, ולפרסומים הערב בו האשים את בנו של ראש הממשלה כמי שפוגע בביטחון המדינה "התדרוך המודיעיני הבכיר שניר חפץ היה שותף לו זה המידע הבריאותי על קאיה", אמרו.

נתניהו נמצא בארה"ב עם רעייתו שרה במסגרת ביקור בן חמישה ימים, שבמהלכו גם יישא דברים בוועידת איפא"ק. במהלך הפגישה בין נתניהו לטראמפ, אמר האחרון כי ייתכן שיגיע לפתיחת השגרירות בירושלים. לדבריו, "אנחנו שוקלים את זה, אם אוכל – אבוא. אבל עוד אהיה שם שוב, ישראל מאוד מיוחדת בשבילי, מדינה מיוחדת, עם מיוחד".

בפתח הפגישה, שבה נכח גם חתנו של טראמפ ג׳ראד קושנר, אמר נשיא ארה"ב לנתניהו כי "אלה היחסים הכי טובים שהיו אי פעם בין ישראל לארה"ב. ההחלטה על ירושלים היא דבר נפלא ואני יודע שזה מוערך בחלקים גדולים בעולם ולא רק בישראל". עם זאת, סוגיית הורדת הסיווג הביטחוני של קושנר, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, לא עלתה.

נתניהו אמר לטראמפ כי "זו פעם ראשונה שאני מגיע לבירת ארה"ב מבירתה של ישראל, אחרי שהצהרת עליה ככזאת. ההחלטה שלך להעביר את השגרירות לירושלים הייתה חשובה מאוד. אני רוצה לומר לך שאנחנו נזכור את ההחלטה הזאת. נזכור שאתם הייתם המדינה הראשונה להכיר במדינת ישראל, ואתה היית הראשון להכיר בירושלים כבירת ישראל. אתה זה שתיזכר לנצח על כך. הרבה הבטיחו, אבל אתה קיימת".

בהמשך התייחס טראמפ לבניית השגרירות בירושלים: "התחילו בבניה, ויבנו את זה מהר, אנחנו נעשה את זה מהר ובעלות לא גבוהה. הניחו על שולחני בשבוע שעבר הצעה של מיליארד דולר. אמרתי 'מילארד? למה זה? אנחנו לא נבנה שגרירות במיליארד דולר'. אנחנו עושים את זה ב-250 אלף דולר בערך. זה זמני, אבל זה יהיה קרוב לזה". טראמפ פנה לנתניהו ושאל אותו: "250 אלף מול מיליארד? זה טוב?", ונתניהו השיב "כן".

טראמפ אמר עוד כי "אנחנו מאוד קרובים ביחסי מסחר, בשיתופי פעולה צבאיים וביטחוניים". הוא הוסיף בהמשך כי "אנחנו בקשר גם עם הפלסטינים ועם הישראלים, ועובדים קשה כדי להוציא לפועל את תוכנית השלום. אני חושב שיש לנו סיכוי טוב. הקושי הכי גדול שהיה בנושא, ב-25 שנים האחרונות, אף אחד לא הצליח להתגבר על: מספר אחד, ירושלים. ואנחנו הורדנו את זה מהשולחן. אז זה נותן לנו הזדמנות אמיתית להשיג שלום. נראה איך זה מתקדם, עם הפלסטינים, אני חושב שהם רוצים מאוד לחזור לשולחן המשא ומתן".

נשיא ארה"ב נשאל מה אם הם לא יחזרו, והשיב: "אם לא, אז לא יהיה שלום. גם זאת אפשרות. אני לא אומר שזה הולך לקרות. כולם אמרו שזו העסקה שהכי קשה להשיג. גם בעסקים, כשיש עסקה שקשה לעשות, אומרים 'זה קשה כמו בין ישראל לפלסטינים'. זה שנים על גבי שנים של יריבות ושנאה. הרבה דברים מעורבים בזה חוץ מהאדמה. אם נוכל לעשות שלום בין ישראל לפלסטינים זה יהיה דבר נהדר לעולם, למדינה הזאת ולכולם".

טראמפ לנתניהו: "ייתכן שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה במוזיקה?????????

איזה שיר יפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture