מחאה: “לשים סוף לשוד מס הכנסה על רכבי עבודה”

מאות רכבי עבודה הפגינו מול משרד האוצר במחאה תחת הכותרת “די לשוד מס רכב עבודה!” מאות שכירים ומעסיקים עם רכבי העבודה שלהם בשיירת רכבים ארוכה לירושלים במחאה על המצב האבסורדי לטענתם במסגרתו המדינה גורפת כיום כ-5 מיליארד ש”ח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בחודשים האחרונים מתנהל מאבק ציבורי חריף נגד המס המוטל על נהגים המחזיקים ברכבי עבודה תוך החשבת “שווי השימוש” ברכב לאותם עובדים. כל עובד שיש ברשותו רכב ממקום העבודה משלם היום מס שווי שימוש בשיעור 2.48% משווי הרכב (שווי השימוש מחושב כשיעור מתוך מחיר המחירון של הרכב בהיותו חדש; למעשה, בפועל, חלק ניכר מהרכבים ישנים מאוד עם מאות אלפי ק”מ ולמעלה מכך).

האבסורד הוא שמי שתלוי ברכב לביצוע עבודתו בפועל כמו טכנאים, אינסטלטורים, אנשי מכירות ודומיהם – משלמים מס זהה לזה שישלם מי שקיבל את הרכב כהטבה בחוזה ההעסקה שלו כמו עובדי הייטק לדוגמה. כיום, שכיר המחזיק ברכב צמוד לצרכי עבודה משלם בממוצע כ-15,000 ש”ח בשנה (או 1,300 ש”ח לחודש) למס הכנסה ולביטוח הלאומי.

ביום שני השבוע יצאו מאות שכירים ומעסיקים עם רכבי העבודה שלהם בשיירת רכבים ארוכה לירושלים במחאה על המצב האבסורדי לטענתם במסגרתו המדינה גורפת כיום כ-5 מיליארד ש”ח בשנה ממיסוי רכבים למטרות עבודה שלא בצדק, ממאות אלפי עצמאים ושכירים שדורשים לשלם “מס אמת”. לטענתם כשנוסחו לפני זמן רב תקנות מס הכנסה, לא הייתה אפשרות טכנית לבצע הפרדה בין נסיעות עבודה לנסיעות פרטיות. אבל – היום כבר יש פתרונות טכנולוגיים, ורשות המיסים עדין מתעקשת לחייב את כולם באופן זהה. כך, גורפת המדינה מדי שנה כ-5 מיליארד ש”ח ממיסוי רכבים למטרות עבודה.

לאחר ההגעה לירושלים, משתמשי רכבי העבודה הפגינו מתחת למשרד האוצר ובכנסת, כאשר הם קוראים לשר האוצר ולרשות המיסים לתקן את העיוות הקיים ולשים סוף ל”שוד מס הכנסה על רכבי עבודה”.

ביזנעס שימושי

את המאבק החלה “העמותה לשווי מס רכב הוגן” לפני מספר חודשים, ואליה הצטרפו בשנה האחרונה ארגוני עובדים רבים, שכירים ועצמאים. בין הארגונים שהשתתפו במחאה: ההסתדרות הלאומית, לה”ב (לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל), התאחדות בוני הארץ, התאחדות התעשיינים בישראל, התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל, התאחדות קבלני השיפוצים, איגוד מתקיני המתח הנמוך בישראל, התאחדות קבלני מיזוג אוויר וחימום ועוד.

מי שמוביל את המאבק הוא יוסי חדד, יו”ר העמותה לשווי מס רכב הוגן. בדבריו היום ביטא חדד את הטענות העיקריות של המאבק: “מדינת ישראל פשוט שודדת את אנשי הצווארון הכחול שעובדים בשטח עם רכבי עבודה. אני, למשל, קבלן שיפוצים. העובדים שלי משתמשים בכלי רכב ישנים, עמוסים בציוד בניה. רכבים שלא עושים בהם שימוש פרטי – בגלל הציוד שנמצא בהם. אותם עובדים נאלצים לשלם שווי מס בשווי של למעלה מ-3,000 ש”ח בחודש. חייבים לעשות הפרדה ברורה בין נסיעות עבודה לנסיעות פרטיות. כבר כמה שנים יש אמצעים טכנולוגים אמינים ומוכרים, בדומה ל-GPS למשל, שיודעים בדיוק מתי ולצורך מה נוסע הרכב. זה הזמן להשתמש בהם”.

ששי שדה, יו״ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית: ״שיטת חישוב המס על הרכבים מעוותת. אין לנו בעיה עם הקביעה שעובד המקבל רכב זאת הטבה חייבת במס אבל חייב לשנות את השיטה. בשיטה הנוכחית שיעור המס גבוהה משמעותית מהנהוג במדינות ה-oecd, בשיטה הנוכחית העובד נושא בכל נטל מס לרבות על נסיעות בתפקיד ובשיטה הנוכחית ערך הרכב עולה משנה לשנה שעה שבפועל ערך הרכב יורד. כלומר, העובד הפשוט, שנוסע לרוב ברכב מאובזר ומלא ציודים, משלם מכיסו על ערך רכב גבוה, בשיעור מס גבוה, על נסיעות בתפקיד שלא צריכות להיחשב הטבה חייבת במס. זה לא הגיוני, מיסוי הרכבים הפך את העובדים הפשוטים ביותר לפרה חולבת. אין לנו התנגדות לשלם מס על ההטבה אבל חשוב לנו ונעמוד על כל שהמס יהיה מס אמת – בשיעור מס מציאותי, לפי שווי הרכב האמיתי ועל הנסיעות הפרטיות בלבד.״

עו”ד רועי כהן, נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים: “מדינת ישראל התחייבה כלפי אזרחיה לנהוג בצדק ובהוגנות וגבות מס אמת. כיום ציבור העצמאים שרכב העבודה שלהם הוא כלי הייצור להכנסתם, לא זוכים לצדק זה על אף שהדבר כתוב בפקודת מס הכנסה. לא יתכן שעצמאי שקם בבוקר ולובש שכפ”ץ כדי להביא פרנסה, המדינה מכניסה יד לכיס שלו ולוקחת מס שלא מגיע לה. הטיעון שהעלות הכספית של המהלך הינה גבוהה לא מצדיקה את הגזל שהמדינה חתומה עליו, ממשלת ישראל חייבת להבין שצדק עולה כסף, הגיע הזמן לשים סוף לשוד מס רכב העבודה. להכיר בהוצאות רכב של המדביר, מתקיני מזגנים, גנן גינות, אינסטלטור, שיפוצניק, חשמלאי וכדומה”.

אלי מתתיהו, יו״ר התאחדות קבלני מיזוג האוויר והחימום בישראל: “אנחנו פונים אל הרגולטור, וקוראים: די לשוד מס רכב העבודה, מספיק לגזול מאיתנו מס שאיננו צודק, מס שגורם עוול. אנחנו הם העובדים שמניעים את הכלכלה בישראל, זה אנחנו שיוצאים מדי בוקר למפעלי התעשייה והבניה, לאתרי הפרויקטים, בתי החולים, מחנות צה”ל ומשרדי הממשלה, על מנת לספק למשק את השירותים ועל מנת שהכלכלה והמשק יפעלו כפי שמצופה מהם. הרכב הוא כלי העבודה שלנו; ללא הרכב העמוס בכלי עבודה ובציוד, לא נוכל לספק את השירותים הדרושים, ואנחנו משלמים עליו מס מלא לא צודק ולא הוגן”.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture