pixabay

מחריד: כ2000 איש נפטרים בכל שנה מסרטן ריאה, 80% מתוכם מעשנים

וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דנה בנושא, ולדברי יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, "התחלואה הגבוהה של סרטן ריאה היא בקרב מעשנים ועדיין הכנסת לא עושה מספיק למניעת עישון; האוצר חייב לתקצב יותר לנושא מהמיסוי האדיר שמגיע אליו ממכירת סיגריות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת המדע והטכנולוגיה בראשות יו"ר הוועדה חה"כ אורי מקלב קיימה היום (שלישי) דיון שמטרתו העלאת המעורבות הממשלתית בקידום טכנולוגי עבור חידושים לטיפול וגילוי סרטן הריאה.

את הוועדה פתח היו"ר ח"כ אורי מקלב בהוראה שהתקבלה מהייעוץ המשפטי של הכנסת כי היות ומתנהל הליך בבג"צ בעתירה לחייב את משרד הבריאות לאפשר מימון של גילוי סרטן הריאה למעשנים, על כן הדיון לא יעסוק בכך אלא בהיבטים כללים בהיקף המחלה ובפתרון הטכנולוגי שלו. "לפניכם יוצגו הנתונים המראים שבסרטן הריאות יש תחלואה גבוה ביותר, אך האפשרויות לפעול כנגדו רבות ומגוונות. הדברים האלו מחייבים אותנו לפעול ולעשות ככל היותר על מנת לשפר את חייהם של החולים ולמנוע תחלואה נוספת. הנתונים מצביעים כי התחלואה גבוהה בקרב מעשנים ולצערי הרב הכנסת לא עושה מספיק בנושא הזה של מניעת עישון, חינוך ומודעות לנושא בקרב צעירים, אכיפה מוגברת במקומות ציבוריים וכו'. אני מתפלא כאן בכנסת כיצד נושא העישון הוא לצערי נפוץ וטרם נעשתה פעילות בכדי למנוע את זה".

ח"כ יהודה גליק: "מניעת עישון היא המעשה החשוב ביותר לטיפול בסרטן ריאה – הנתונים מראים כי מי שטרם עישן עד גיל 24, רוב הסיכויים שלא יעשן, ולכן החינוך בקרב צעירים לנושא הזה הוא חובה למדינת ישראל שעדיין לא עושה מספיק בנידון. בינתיים מדינת ישראל מכניסה קרוב ל7 מיליארד ₪ בשנה ממיסוי על סיגריות ומאידך משקיעה פחות מ6 מיליון ₪ בהסברה נגד עישון. קל לדמיין מה היה קורה אילו חברה הייתה מנסה להכניס לישראל מוצר חדש ש50% מאלו שצורכים אותו מתים – אותו יחס נדרש לגבי הסיגריות".

מהעמותה הישראלית לסרטן ריאה, הציגה המנכ"ל ד"ר שני גולדברג שילה את הנתונים על היקף תחלואת סרטן הריאה: "בכל יום מאובחנים 6 אנשים חדשים עם סרטן ריאה, נפטרים 5 אנשים מסרטן ריאה ש4 מתוכם הם אנשים מעשנים, בכל שנה נפטרים 1950 מסרטן ריאה וככלל חולה סרטן ריאה הוא בעל שרידות נמוכה לאחר חמש שנים בוודאי אל מול הסרטנים האחרים".

ד"ר שני גולדברג שילה שיתפה בוועדה את סיפורה האישי שגרם להקים את העמותה, "בעלי לא היה מעשן ולמרות זה הוא חולה בסרטן הריאה. ההתמודדות והקושי שאנו חווים בכל תקופת המחלה הביאה אותי להקים עמותה שתהיה מוקדשת רק לסרטן ריאה והיא היום מספקת מידע ותמיכה, יוצרת קהילה משותפת, עובדת בשת"פ עם ארגוני גג אירופאים ועולמיים ומייצגת את משפחות סרטן ריאה בהווה ובעתיד. כאחת שחווה ומלווה את החולים, העומס על הרופאים במחלקות הוא מטורף ויש להוסיף במידית אנשים שיעזרו להם בכל הבירוקרטיה מול החולים. זה לא כוח אדם יקר – צריכים עוד עובדים מנהליים שיתמכו בכל התהליך וישאירו לרופאים נטו את הטיפול במחלה".

ד"ר עבד אגבריה, מנהל מכון אונקולוגי בביה"ח אסותא: "אנו עוסקים במחלה שלגביה יש את החובה הגדולה לדאוג לגילוי מוקדם וטיפול נכון – את מחלת סרטן הריאה אנו מפספסים בקלי קלות עם תחילתה וזהות משום שאנשים באים למיון בגלל שיעול וכיון שזה דבר נפוץ כמחלות חורף או דברים אחרים, הם נשלחים בחזרה. ככה אנו מוצאים את עצמנו עם אנשים בשלב מאוד מתקדם של המחלה ואז כבר הסיכויים להתרפאות קטנים. הטיפול הטוב ביותר לסרטן ריאות הוא רפואה מונעת – נוכל להילחם בתופעה המדאיגה רק אם נקדש מלחמת חורמה נגד העישון. באף סרטן אחר אין את הנתון הבולט ש80% מהחולים הם מעשנים".

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב חתם את הדיון בדרישה ממשרד האוצר לתעל את הכספים הגבוהים ממיסוי סוגי הסיגריות לטובת הסברה מונעת עישון ומחקרים ופיתוחים שיסייעו לטיפול בתחום סרטן הריאה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שמונים האחוזים מאבדים עצמם לדעת
והעשרים אחוז האחרים נאצחים ע"י המעשנים

במקום למגר את הסיגריות שיעודדו את העישון האלקטרוני

זה לא אומר שזה בגלל הסגריות כי פשוט 80% אנשים מעשנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture