Yonatan Sindel/Flash90

מוזס: במוצ"ש, אחרי שיחות נתניהו עם עורכי דינו, נדע אם הולכים לבחירות

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת מעריך כי למרות הניסיונות להביא לפתרון המשבר, ההכרעה תיפול לאחר התייעצויות שיקיים ראש הממשלה עם עורכי דינו, וישקול האם שווה לו ללכת לבחירות על רקע החקירות, בנימוק של חוק הגיוס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"אני מתאר לעצמי שבמוצאי שבת נתניהו כבר יידע אם הולכים לבחירות או לא. עורכי הדין שלו הם שומרי שבת והוא לא ידבר אתם בטלפון מחשש שמיירטים שיחות. הוא חוזר ביום שישי בצהריים, ובמוצאי שבת יישב איתם ונדע אם הולכים לבחירות". את הדברים אמר למעריב, יו"ד סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

לדבריו, "אנחנו מחכים כבר חמישה חודשים לטיוטת חוק גיוס של שקד. מי שאומר שאנו סחטנים צריך לדעת שאנו מחכים חמישה חודשים. אין לנו שום נשק פוליטי חוץ מחוק התקציב ולא ניתן להעביר אותו בלי חוק גיוס, שכן אחרת איזה אינטרס יהיה להם להתאמץ. הסיכויים להסדר תלוי בנוסח הטיוטה של חוק הגיוס. נראה מה הנוסח. נראה אותו למועצת גדולי התורה והם יורו לנו האם להסתפק בטרומית".

מוזס הסביר כי "הוא צריך להיות מקובל על היועמ"ש כפי שליברמן רוצה, ואז יחתמו או לחלופין נדרוש להעביר את שלושת הקריאות לפני התקציב, או שיחכו שבעה שבועות עם התקציב עד מושב הקיץ, לא יקרה כלום. זה תלוי בראש הממשלה. מבחינתנו, אם נקבל הצעה שעונה לנו על חוק הגיוס וגדולי ישראל יסמכו ידיהם אז המשבר נגמר. שקד נחתה כבר, ברוך השם. אם ראש הממשלה רוצה בחירות או לא רק במוצאי שבת נדע".

מוקדם יותר השבוע, בנאום שנשא במליאת הכנסת אמר מוזס כי "נושא גיוס בני ישיבות בנפשנו, ואנו מצווים לשמוע בקול גדולי ישראל שהורו לנו חד משמעית לאשר את חוק הגיוס לפני חוק התקציב. זו החלטת המועצת ולפיה נפעל". מוזס פנה אל חברי הכנסת ואמר להם כי הוא מתפלא על צביעותם של חברי הקואליציה שאך לפני שנתיים, לפני שחוקק חוק הגיוס המתוקן שנפסל על ידי בגצ, הבינו את ההתניה של כריכת חוק חשוב כחוק גיוס עם חוק התקציב. חוק הגיוס מעוגן בהסכם הקואליציוני והוא ליבת השותפים בממשלה הזו.

"אני רוצה להקריא לכם את מכתבם של מועצת גדולי התורה, שקבלנו אך לפני שנתיים, כהנחיה חד משמעית. כי לפני אישור תקציב 2017-2018 יושלם הליך חקיקת חוק התקציב. "לכבוד חברי הכנסת של אגודת ישראל. לבקשת יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס שאלתי את פי גדולי התורה והחסידות חברי מועצת גדולי התורה בקשר לשינוי חוק הגיוס, והנני להודיעכם כי דעתם היא כי הסכמים חייבים לכבד וכי עליכם לעמוד על כך שחוק הגיוס יושלם על ידי קריאות לפני אישור תקציב המדינה. בכבוד הראוי ובברכה, מזכיר מועצת גדולי התורה מרדכי שטרן.

"אתם החברים בקואליציה המכנים אותנו היום סחטנים, מילאתם את אותה דרישה. הצבעתם בעד התקציב בשעתו! אלה שבאים היום ואומרים לנו אתם סחטנים שאתם מצמידים יחד, הם אלו שהצביעו אז, אז מה נשתנה? ריח הבחירות עולה באפכם וכל אחד מתחרה ברעהו ומנסה לקושש יותר קולות על גלי ההסתה.

מוזס סיכם ואמר הפתרון האמיתי הוא ששר האוצר ידחה את אישור התקציב לכנס הקיץ. ואם שר האוצר חושש לדחות מפני שאינו יודע מה יילד יום, הרי מאותה סיבה אנחנו חוששים מה יולד יום ומה יעלה בגורל חוק הגיוס. "חברי הכנסת. אנו ממושמעים לקול גדולי התורה וכאז כן עתה. אנו מצווים על ככל אשר יורוך ולא תסורו מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל. לכן אני מבהיר: אם לא יובא חוק הגיוס גם חוק התקציב לא יאושר!"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture