ריאד אל מאלכי. צילום: פלאש 90

הפלסטינים מאשימים את כולם חוץ מאת עצמם

הפלסטינים מאשימים את מדינות ערב בגל העברות השגרירות לירושלים. שר החוץ הפלסטיני: "ארה"ב הכירה בירושלים כבירת ישראל בגלל כישלון מדינות ערב", וכי "חוסר ההצלחה בתחום, הוביל להכרזת גואטמלה. למדינות ערב אין שום אפשרות להפעיל לחץ עליה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפלסטינים מתוסכלים מכך שהיושב בבית הלבן כבר לא נכנע לגחמות שלהם ומאשים בכך את כל מה שזז, כמובן חוץ מאת עצמם: שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר הבוקר (שישי) כי הכישלון של מדינות ערב בהחלטת גואטמלה להכריז על העברת השגרירות שלה לירושלים. "למדינות ערב אין שום אפשרות להפעיל לחץ על גואטמלה", אמר השר הפלסטיני לסוכנות הידיעות הרשמית, וופא.

"החוצפה של גואטמלה באה לאחר שקראה את המפה, והבינה שמדינות ערב לא מסוגלות ליישם את ההחלטות שהן קיבלו בנושא הפלסטיני במשך שנים ארוכות", אמר בשולי פסגת שרי החוץ הערביים המתקיימת עם ירדן. לדבריו, הוא ישב עם כל הוועדות, כמו הוועדה לעצירת כניסת ישראל למועצת הביטחון והוועדה לעצירת כניסת ישראל לאפריקה ושמע מהם כי הם תומכים בהצעות של הפלסטינים במוסדות הבינלאומיים.

הוא הסביר: "ברגע שמדינות ערב יכירו ביוזמה הפלסטינית לשלום, היא תהפוך להיות מקובלת על מדינות רבות בעולם". אל-מאלכי אמר כי "הכישלון שלנו ליישם את ההחלטות במשך שנים נגד ההחלטות האמריקניות, עודד את הממשל האמריקני להמשיך הלאה, והוא שהביא מדינה קטנה שאינה מסוגלת לחיות ללא תמיכה אמריקנית לנקוט בצעד דומה לארצות הברית, העברת השגרירות מתל אביב לירושלים". השר הפלסטיני ציין כי "שרת החוץ של גואטמלה אף העזה לומר כי לא תקבל לחצים מאף מדינה ערבית, מאחר והיא מבינה שלמדינות ערב אין את היכולת ללחוץ עליה, כדי לחזור בה מהחלטתה להעביר את השגרירות".

לדבריו, היא פשוט קראה את מפת העמדות של מדינות ערב, שאינן מסוגלות ליישם את החלטותיהן שהתקבלו במשך שנים. "אם אנו לא מסוגלים, אז איך אנו נמנע מגואטמלה צעד כזה", הבהיר עוד, "הפלסטינים דוחפים בכוח לקיום ועידת שלום בינלאומית בחודשים הקרובים, אך התנאי לקיומה הוא עמידה איתנה של מדינות ערב והמדינות האסלאמיות מאחורי היוזמה הפלסטינית".

התסכול הפלסטיני ניכר היטב בימים האחרונים, נוכח "הכתף הקרה" שהם מקבלים ממדינות ערב, העסוקות בענייניהן הפנימיים. אחד הבכירים ברשות אמר בשבוע האחרון, כי "יש מי שרוקד עם חרבות (כוונתו לסעודים) ויש מי שפועל יום ולילה כמו הנשיא מחמוד עבאס למען הסוגיה הפלסטינית".

העיתונאי נאסר אל-לחאם, העורך הראשי של אתר "מען" כתב מאמר ובו ציין את התסכול של יו"ר הרשות אבו מאזן. "יש בידיו שתי אופציות", כתב המקורב ליו"ר הרשות, "לשוב אל המשא ומתן עם ישראל ולקבל תמריצים כלכליים ומורליים לרשות, בלי להתייחס לפתרון הסופי, כפי שרוצים כעת טראמפ ונתניהו, או – התסריט השני – לעבור ממחנה למחנה, כלומר לעבור מציר ארצות הברית אל הציר של איראן מבחינה פוליטית, כלכלית, פסיכולוגית ודיפלומטית. הוא הוסיף: "נראה לי שאבו מאזן והנהגת פת"ח אינם מעוניינים בציר זה", כתב. "בפתח רוצים להגיע עם הסוגיה הפלסטינית עד התהום, או לחלופין לעמת את המשבר הנוכחי עם משבר הרבה יותר גדול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture