אילוסטרציה. פלאש 90

סקר: 54.6% מהישראלים נמנעים מרכישת שקיות ברשתות השיווק

סקר, שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה עבור רשות ההסתדרות לצרכנות מצא בנוסף לכך כי 70% מהמשיבים חושבים שממשלה צריכה להרחיב את הפיקוח על מוצרי היסוד וכ-20% מכלל המשיבים קוראים להחיל את המחירים המפוקחים גם על בשר, עופות, דגים, פירות וירקות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שלושה מכל ארבעה ישראלים לא משתמשים באפליקציות או באתרים ייעודיים המאפשרים להם להשוות מחירים של סל הקניות לבית, כך עולה מסקר חדש שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי שיצוין מחר (15.3) ברחבי הגלובוס.

על פי הסקר, שנערך באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, רק 11.5% מכלל המשיבים נוהגים להשוות תמיד או לעתים קרובות את המחירים של סל הקניות לבית באמצעות מידע שזמין היום ברשת. “על אף שהצרכנים בארץ משתדלים לא לצאת פראיירים, דבר שאנו רואים בין היתר בעלייה של הרגלי הרכישה שלנו מאתרי הסחר בחו”ל, עדיין לא כולם מודעים לכלים שעוזרים להם לחסוך ולתקנות שמגנות על זכויותיהם כצרכנים”, מסביר עו”ד ירון לוינסון, מנכ”ל רשות ההסתדרות לצרכנות. לדברי לוינסון: “המודעות הצרכנית אמנם מחלחלת לאט לתוך עגלת הקניות של הישראלי אבל זה קורה כל הזמן ומתרחש הודות לתנאים המשתנים בשוק וההתפתחויות החדשות בתחומי החברה, הכלכלה והטכנולוגיה”.

ביזנעס שימושי

מנתוני הסקר המיוחד שבדק ידע, עמדות ותפיסות בקרב ציבור הצרכנים עולה כי- 52.6% מהישראלים חושבים שהכנסת לא מחוקקת מספיק חוקים להגנת הצרכן. כ-70% מהמשיבים חושבים שממשלה צריכה להרחיב את הפיקוח על מוצרי היסוד וכ-20% מכלל המשיבים קוראים להחיל את המחירים המפוקחים גם על בשר, עופות, דגים, פירות וירקות.

הסקר בדק גם איך הישראלים תופסים את השפעת הצו החדש של משרד הכלכלה המחייב את רשתות השיווק והפארם להציג לצד מוצרי טואלטיקה שונים את מחירם בעולם. נזכיר כי רשימת המוצרים שעל פי הצו קיימת חובה להציג את מחירם גם בחו”ל, כוללת בין היתר, משחות שיניים ודאודורנטים. 43.6% מהמשיבים חושבים כי היוזמה תוביל להורדת המחירים ו-42.3% חושבים שהצו לא ישפיע כלל על מחירי המוצרים בארץ.

נתון מעניין נוסף מתוצאות הסקר עוסק בחוק שנכנס לאחרונה לתוקף, באשר לחובת רשתות השיווק וחנויות מזון גדולות, להציב מכשיר שקילה אלקטרוני אחד לפחות, במקום גלוי נגיש לצרכן בסמוך לסחורה הנמכרת לפי משקל, כמו למשל פירות וירקות. מתוצאות הסקר עולה כי 80.5% מהישראלים כלל לא מכירים את החוק ו4.7% מכירים את החוק אך מעולם לא נתקלו במכשיר שקילה שזמין לשימושם במהלך הקנייה. מנכ”ל רשות ההסתדרות, עו”ד לוינסון, ציין כי: “מלבד הצורך להעלות את המודעות בקרב הצרכנים ולהגביר את האכיפה, קיימת חשיבות רבה לשיתוף פעולה גם מצד הקמעונאים. לאחרונה אנו עדים ללחצים מצד גורמים מסחריים על הרגולטורים במטרה לבטל חוקים ותקנות שנועדו להגן על הצרכנים, כמו למשל תקנות ביטול עסקה וחובת הצגת המחיר על המוצר. אסור לפגוע בזכויות אלו וציון יום הצרכן מהווה הזדמנות נוספת להביא את חשיבות ההגנה על הצרכנים למודעות ציבורית”. לוינסון הוסיף כי: “עסקים שמקפידים להיות הוגנים, זוכים להערכה רבה יותר בעיני הציבור, לא רק כשמדובר במחיר. גם השנה בדקנו בסקר וראינו כי קרוב ל-70% מהישראלים היו מפסיקים לקנות בבית עסק שבו הם רוכשים קבוע, אם היו מגלים כי בית העסק פוגע בזכויות העובדים שלו”.

המודעות החברתית של הצרכנים בישראל באה לידי ביטוי גם ביחס המשתנה כלפי נושאים סביבתיים. למעלה משנה מאז כניסתו לתוקף של חוק השקיות, נראה כי יש היענות מרשימה מצד הצרכנים הישראלים לצמצם את השימוש בשקיות הניילון החד-פעמיות. מהסקר הנוכחי עולה כי למעלה ממחצית מהישראלים (54.6%) נמנעים מהשימוש בשקיות הנמכרות בקופות של רשתות השיווק.

נתונים נוספים שנבדקו בסקר: למעלה ממחצית מהמשיבים (50.7%) דיווחו כי הם משתמשים בהטבות של מועדוני לקוחות שונים לשם קניית מוצרים, קופונים, כרטיסים למופעים וארוחות. 67.2% מהישראלים נוהגים לעבור תמיד או לעתים קרובות על פירוט החשבונות החודשיים שהם מקבלים. מבין כלל החשבונות החודשיים, הפירוט שזוכה לתשומת הלב הגבוהה ביותר מצד הצרכנים הוא פירוט חשבונות האשראי (85.5%), חשבון החשמל (70.1%) וחשבון המים (68.2%) והארנונה (62.5%). לעומת זאת, רק 40% מכלל המשיבים עוברים על החשבונות החודשיים מחברות הכבלים והלוויין.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מעיין 2000 אינם נכללים בחוק ובכל זאת הם גובים מלקוחותיהם, לאחר שהעירו להם על כך הם כתבו שהכסף שהם לוקחים אינו קשור לחוק. ידע ציבור הצרכנים וישפוט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture