צילום: פלאש 90

"מה אם אני הייתי משלם שלושה מיליון דולר כדי שירצחו את אבא שלך?"

מיכה לייקין-אבני, בנו של ריצ'רד לייקין הי"ד שנרצח לפני שנתיים וחצי בפיגוע בארמון הנציב השתתף בוועדת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה ותקף את חברי הועדה שעסקו בגינוי לישראל "אם הייתי משלם 300 מיליון דולר כדי שיטבחו את האבות של כולכם? תמשיכו לשתוק?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מיכה לייקין-אבני, בנו של ריצ'רד לייקין הי"ד שנרצח לפני שנתיים וחצי בפיגוע בארמון הנציב בירושלים, הדהים אמש (שני) את חברי ועדת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה עם נאום נוקב. הוא הטיח בפני חברי הוועדה: "מה הייתם עושים אם הייתי משלם 300 מיליון דולר כדי שיטבחו את האבות של כולכם? האם תדווח על זה או שתמשיכו לשתוק כמו אצל הפלסטינים?"

באוקטובר 2015 עלו שני מחבלים פלסטינים על אוטובוס בקו 78 בירושלים ופתחו בירי. שני נוסעים – חביב חיים ואלון גובברג – נהרגו במקום. ריצ'רד לייקין נפצע בפיגוע באורח אנוש, ולאחר שבועיים נקבע מותו.

הבן מיכה דיבר אמש בוועדה באו"ם בדיון מיוחד שעסק בנושא הפרות זכויות אדם בשטחים. הוועדה מינתה חוקר מיוחד לענייני זכויות אדם בשטחים, מייקל לינק מקנדה, שהציג דו"ח נגד ישראל והאשים אותה בעוולות הכיבוש ובפגיעה בנשים ובילדים.

לאחר מכן הועלו לדיון חמש החלטות אנטי-ישראליות והחל מרתון ארוך של דיונים. מיכה לייקין-אבני, שהעלה בין היתר לאחר רצח אביו את סוגיית ההסתה ברשתות החברתיות, הגיב בדיון בשם מכון "טורו לזכויות האדם והשואה".

"אבי נרצח באכזריות בגיל 76 על ידי טרוריסטים פלסטינים", אמר מיכה בנאומו. "הוא נורה בראש ושוסף על ידי סכין לאחר שנפל לקרקע. הנשיא אבו מאזן והרשות הפלסטינית העניקו לרוצחיו ולבני משפחותיהם שלושה מיליון דולר. כן, שמעתם נכון, שלושה מיליון דולר. לרשות הפלסטינית יש חוק תשלום עבור רצח. הפלסטינים משלמים באופן שיטתי עבור רצח יהודים. יותר מ-300 מיליון דולר בשנה, זה בערך 10% מהתקציב של הרשות הפלסטינית".

הבן אמר עוד: "הם משתמשים בכסף הזה כדי לתת פרס למחבלים. מר לינק, הדו"ח שלך, כמו כל הדו"חות וההחלטות של המועצה הזאת, אינם מזכירים את חוק התשלום עבור רצח. הוא משאיר בחוץ את השימוש במימון האו"ם ככופר דם. מר לינק, מה אם אני הייתי משלם שלושה מיליון דולר כדי שירצחו את אבא שלך? לירות לו בראש? חברי מועצה? מה היה קורה אם הייתי משלם 300 מיליון דולר כדי שיטבחו את האבות של כולכם? האם תדווחו על זה? או שתמשיכו לשתוק?"

לסיכום דבריו אמר לייקין-אבני: "לעצום עיניים בזמן שכספי האו"ם וכספי מדינותיכם משמשים כצינור דרכו הרשות הפלסטינית משלמת עבור רצח חפים מפשע הוא מעשה חסר מצפון. העובדה שאינכם מדווחים או מגנים פשעים אלו, הופכים אתכם לשותפים לפשע של רצח אבי, ולרצח של אבות יהודים רבים, אימהות וילדים, שהפלסטינים משלמים עבור רציחתם. אני קורא למועצה וכל חברי האו"ם להפסיק את המימון לרשות הפלסטינית עד שהפלסטינים יפסיקו לשלם עבור רצח יהודים".

אבני פעיל מאז רצח אביו במלחמה בהסתה ברשתות החברתיות. לאחר הרצח פרסם מאמר דעה בניו יורק טיימס, שהעלה לסדר היום הציבורי את הדיון בסוגיית ההסתה ברשתות החברתיות. בחודשים שבאו לאחר מכן, הוא התראיין, כתב מאמרי דעה וטורים, השתתף בסרטים דוקומנטריים וערך הרצאות ברחבי העולם, וכן הגיש שתי תביעות אזרחיות נגד פייסבוק אחת מהן בסכום של מיליארד דולר. כחלק מריכוז הפעילות בנושא, הוא הקים תנועה נגד הסתה במדיה החברתית בשם Stop Incitement. מינואר 2018 אבני גם משמש כיו"ר "קלע שלמה" הגוף שהקימה מדינת ישראל למאבק בתנועת ה-BDS.

כחלק ממאמציו, יזם בנובמבר 2015 את "חוק לייקין" המציע רגולציה על פייסבוק בישראל בנושא מתן במה לפוסטים מעוררי הסתה, נאם באו"ם פעמיים, התראיין ל-CNN ונפגש עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. בתחילת 2017, הוא היה שותף למאמצים לחשיפת התופעה של סרטונים מעודדי טרור ביוטיוב שמומנו על ידי פרסומות של תאגידים בין–לאומיים. לאחר פרסום הנושא ותחקיר של הטיימס הבריטי, חלה ירידה משמעותית בכמות הסרטונים המעודדים הסתה, אלימות וגזענות ברשתות החברתיות, כולל מחיקה של חשבונות ארגון החמאס ומנהיגיו.

אבני הופיע בפני האו"ם לראשונה ב-2016 אז נאם באולם מועצת זכויות האדם בז'נבה במחאה על ההתעלמות מנפגעי טרור ישראלים, ובקריאה לעצירת ההסתה נגד ישראל. "הריגת אזרחים שנסעו באוטובוס היא רצח. אני מאתגר אתכם לגנות מפורשות את רצח אבי, ריצ'רד לייקין", אמר בפנייה למזכ"ל האום דאז, באן קי מון, שגם ביקר את אביו לאחר הפיגוע בארמון הנציב. הוא הוזמן לאו"ם על ידי אנשי המכון לזכויות האדם ולשואה בארצות הברית, לאחר שקראו מאמר דעה שלו בניו יורק טיימס. לאחר נאומו בפני המועצה דיבר אבני בפני עצרת המחאה שהתקיימה מחוץ למשרדי האו"ם.

הופעתו השנייה באו"ם התרחשה בדיון בדלתיים סגורות במטה האו"ם בניו יורק בנושא הפסקת ההסתה המעודדת פעולות טרור. לייקין ציין בדבריו ש"ארגוני טרור קיצוני עושים שימוש ברשתות חברתיות על מנת להסית ולעודד צעירים ברחבי העולם להצטרף אליהם", כשהוא מכנה את התופעה "ג'יהאד קוד פתוח". הוא הדגים את השימוש ברשתות החברתיות להסתה על בהא עליאן, הרוצח של אביו, שמתואר בעמודי פייסבוק ובעקבות כך בחלק מכלי התקשורת כשאהיד, וקרא לאו"ם "להוקיע את יו"ר הרשות הפלסטינית ואת הרשות עצמה על יצירת תרבות של שנאה ואקוסיסטם של הסתה לטרור, ולדרוש שיחדלו להרעיל את דעתם של ילדים פלסטינים תמימים נגד השלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין שום דרך לשאוב את הכספים הללו מחשבונות משפחות המחבלים ?

יש דרך לזה, פשוט לקזז את התשלום מכספי הרשות ואז ממילא הם יפסיקו להזרים אותו וחסל

אני לא מבין מה אתה רוצה מאומות העולם כאשר המפתחות לעניין נמצאים בבגץ של מדינתך שמעודד טרור ומתנגד למה שאתה מייצג. הגויים מעדיפים להיצמד לבגץ מאשר לדבריך שנשמעים כקול קורא במדבר. כל עוד לא יהיה שינוי בתפיסה הרשמית של המדינה לא יהיה שינוי בתפיסה הבין לאומית

עשו שונא ליעקב כבר אמרנו? האו"ם שמום האלו הם ההוכחה לכך

למישהו
יש מספיק דרכים אבל מדינת ישראל מעדיפה להישאר "חכמה" ולא צודקת, למרות שגם חכמה והרבה שכל אין כאן, אלא הרבה טיפשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture