צילום אילוסטרציה: פלאש 90

תכנית הרכבת הקלה מבית שמש לירושלים עוברת לפסים מעשיים

סגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג: "ישבנו עם משרד התחבורה שעות על התוכניות, הם חזק בעניין ועד סוף השנה צריכים לסיים את התוכניות, מה שמנחה אותנו הוא להביא לכך שהקו יהיה הכי קרוב להכי הרבה אנשים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"מסילת בית שמש: תבוצע עבודה משותפת של משרד התחבורה ואגף התקציבים שתבחן חלופות שונות לפתרונות הסעת המונים מירושלים לבית שמש מתוך כוונה לסיים את העבודה עד לסוף שנת 2018. תקצוב עבור תכנון סטטוטורי יוקצה ע"י אגף התקציבים בהתאם לחלופה שתוסכם ע"י הצדדים".

אם קראתם את הקטע הקודם ואתם חושבים שאנו מביאים אותו מתוך פרסום שיווקי של הרכבת או כל גוף אחר שלא מחובר למספרים, נגלה כי מדובר לא פחות ולא יותר אלא בסעיף מתוך ספר התקציב של מדינת ישראל לשנת הכספים 2018, כך שאם מישהו רוצה לדעת האם רכבת הקלה של בית שמש היא קוריוז או תוכנית עם שיניים, יבין כבר מסעיף זה שבמשרדי האוצר והתחבורה לוקחים את הנושא ברצינות רבה, ויש להם גם יעדים, סיום התוכניות עד סוף השנה הנוכחית.
ביזנעס שימושי
הרעיון להתחיל עם רכבת קלה לבית שמש עלה במשרד התחבורה אחרי שהתברר להם כי ברשותם מסלול של פסי רכבת מיותר ומיותם. בעוד כחצי שנה אמורה לצאת לדרך הרכבת המהירה מתל אביב לירושלים, ועם תחילת הפעלתה מסלול הרכבת הישן מבית שמש לירושלים לא יפעל עוד, הווי אומר שמבית שמש ועד ירושלים יש פסי רכבת מיותרים, וכך נפל הרעיון לאמץ את הפסים האלו עבור הפעלת רכבת קלה מבית שמש לירושלים, ועל הדרך להכניס את הרכבת הקלה גם לבית שמש וגם למרכז ירושלים.

אבל לסגן ראש העיר ויו"ר ועדת התנועה שמואל גרינברג הנמצא עמוק בתוך הפרויקט הזה, וקיים כבר ישיבות רבות עם אנשי תוכנית-אב לתחבורה של משרד התחבורה, יש בכלל סיפור אחר: "זה יכול להיות שהרעיון החל להתגלגל עם הידיעה כי הקו הישן מבית שמש לירושלים לא יפעל עוד, אך בפועל כלל לא ברור שישתמשו עם פסי הרכבת של הקו הישן לירושלים".

"למעשה", מגלה לנו גרינברג, "יש שלש חלופות, החלופה המדוברת של מסלול על קו הרכבת הישן, מסלול נוסף שבנוי ברובו על קו הרכבת הישן אבל עם תיקונים רבים, הווי אומר שהקו הישן שנעשה בתנאים של פעם ארוך ומפותל, עם הטכניקה של היום ניתן לחצוב בכמה מקומות בהרים ולקצר את זמן הנסיעה משמעותית, ויש גם את האופציה השלישית והוא שהקו יעבור על תוואי כביש 39 ויהיו לו תחנות גם בצור הדסה וגם בביתר עלית, כך שלקו יהיו שימושים נוספים".

כשעוסקים אנו בשלב האופציות, מספר גרינברג כי גם בתוך בית שמש נבחנות כמה אופציות להעביר את הרכבת הקלה, ולדבריו "השבוע הייתה לנו ישיבה ארוכה עם משרד התחבורה בנושא, הקו אמור להתחיל בתחנת הרכבת, לעבור בתוך העיר הוותיקה ולהגיע עד סוף רמה ד' ורמה ה', אבל השאלה היא היכן הקו יעבור בתוך העיר, יש אפשרות שהקו יחצה את נהר הירדן, יש אפשרות דרך הכביש החדש נהר הדן (כביש 5) שנמצא לקראת סיומו, וישנה אפשרות שלישית והיא שהקו יעבור דרך כביש 10 שלפי התוכנית הוא אמור להיות כביש פנימי בתוך בית שמש כאשר גם מצידו השני אמורות להבנות שכונות לבית שמש".

"זו החלטה לא קלה" ממשיך גרינברג, "ישבנו עם הצוות של משרד התחבורה, העלנו רעיונות לפה ולשם, נבחנו עדיפויות, אך מה שמנחה אותנו הוא להביא לכך שהקו יהיה הכי קרוב להכי הרבה אנשים, וזו המטרה המרכזית של הרכבת הקלה לפשט את הנסיעה ולהפוך אותה לקלה ומהירה, וגם ידידותית לסביבה".

גרינברג מוסיף: "מדובר בסוג של רכבת שהוא רב תכליתי, בתוך בית שמש הרכבת תפעל על בסיס של חשמל, כמו הרכבת הקלה בירושלים, שזה נקי יותר וידידותי יותר לסביבה, אבל כאשר הרכבת תצא מהעיר, היא תחליף מנוע ותפעל על מנוע דיזל. כך הרכבת תמשיך עד ירושלים, ולקראת הכניסה לירושלים היא שוב תתחבר למערכת החשמל ותמשיך בתוך ירושלים עד מרכז העיר ובהמשך עד הכותל המערבי".

"לפי התוכנית עד סוף השנה הנוכחית צריך לסיים את בדיקת החלופות והגשת התוכניות למשרדי האוצר והתחבורה, מבחינתם יש נכונות גבוהה לתקצב את הפרויקט, ומשכך בשנת 2019 כבר יתחילו בביצוע, שאמור לקחת כמה שנים, תלוי כמובן באיזה מסלול יבחרו מחוץ לעיר, אם זה המסלול הישן של הרכבת שזה פחות עבודה, או המסלול של ביתר-עלית וצור-הדסה שזה כבר יותר מורכב, אך מה שברור שיש נכונות ויש רצון לקדם את הפרויקט הזה והכי חשוב גם לתקצב אותו, ומשכך נראה כי הדרך סלולה בפנינו", מסכם גרינברג ומבחינתו מדובר במתנת-חג לתושבי העיר.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם בני ברק,
מתי כבר יעשו משהוא עם העיר המעצבנת הזאת.
בפרויקטים קיימים כבר מסופי אוטובסים,
ובבית שמש מתוכננת רכבת.
ובני ברק הרחוקה אך 6 קילומטר ממסילת הרכבת לירושלים,
העוברת ליד הר חיריה, לא נעשה כלום.
רק מוסיפים בנינים על גבי בנינים, וחנויות ענק.
ואין לאף אחד שם שמץ של מושג, מה איך יצאו ויכנסו לעיר הזאת.
האין סוף לבטלנות בת 70 שנה.

בני ברק זקוקה בדחיפות לרכבת תחתית. כזו שתעבור את רבי עקיבא, חזון איש, עזרא, כהנמן. אין פתרון אחר.

משרד התחבורה בודקים בעיון את התגובות בJDN

גרינברג, הקדמת קצת. חכה שזה יהיה מוכן ואז תצטלם ותגיד שאתה האדריכל היוזם והמבצע, כמו בכביש 38

עדיף שתהיה רכבת קלה בבית שמש ואז האוטובוסים יהיו קצת ריקים מאנשים ואז אנשים לא יתעצבנו אחד על השני

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture