משמאל לימין בכיוון השעון: נתניהו, חפץ, אלוביץ' ופילבר. צילומים: פלאש 90

מרתון חקירות: כל 'כוכבי' פרשת בזק יחקרו מחר במקביל

מחר ייחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים, במקביל ייחקרו רעייתו, בנו ובני הזוג אלוביץ ביחידת להב 433 של המשטרה בלוד. עדי המדינה חפץ ופילבר ישהו גם הם בלהב והנחקרים יעומתו עם העדויות שלהם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר צפויים להיחקר מחר (שני) במקביל, ולהתמודד מול הפרטים שאותם חשף עד המדינה בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) – יועץ התקשורת של המשפחה לשעבר, ניר חפץ. חקירתם השנייה של בני הזוג נתניהו באזהרה בתיק זה הייתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר, אולם היא נדחתה בגלל דלקת גרון ממנה סבל ראש הממשלה. בני הזוג נתניהו אף אמורים להיחקר בחשד לשיבוש החקירה, בהסתמך על הודעותיו של חפץ.

במהלך השבועיים האחרונים ישבו חוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עם עד המדינה חפץ, וגבו ממנו עדויות רבות בנוגע לקשר בין משפחת נתניהו ובין אתר וואלה והסיקור המפרגן בו. החוקרים צפויים להטיח בפני ראש הממשלה ורעייתו את עיקרי החשדות בתיק. נתניהו ייחקר במעונו ברחוב בלפור בירושלים, והרעיה שרה והבן יאיר יחקרו במשרדי להב 433 בלוד.

על פי הדיווח באתר ynet ראש הממשלה יעומת מול העדות שמסר חפץ לחוקריו, ולפיה נתניהו דרש סיקור מפרגן מבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' בתמורה להקלות והטבות לחברה שבבעלותו. חפץ הציג לכאורה לחוקרים ראיות שחלקן נתמכות במסמכים והקלטות בנוגע לאותם מהלכים שבוצעו מאחורי הקלעים.

חפץ ציין כי הוא היה האיש שבעצם היווה חוט מחבר בין בני משפחת נתניהו לאנשי המערכת בוואלה בראשותו של מנכ"ל האתר אילן ישועה. חפץ העביר לחוקרים את מכשיר הטלפון הנייד שלו, שהכיל הודעות שקיבל משרה נתניהו וכן הקלטות של גורמים אחרים. ההודעות וההקלטות מחזקים את החשדות שלפיהם בין נתניהו לאלוביץ' התקיימו יחסי שוחד של סיקור מפרגן תמורת הטבות לבזק.

בוידאו: נתניהו בכנס הליכוד

ב'חדשות 2' דווח כי במשטרה מתכוונים לחקור מחר במקביל לבני משפחת נתניהו גם את בני הזוג אלוביץ' בחדרים סמוכים. במשרדי יחידת להב 433 בלוד יישבו שני עדי המדינה שלמה פילבר וניר חפץ. החוקרים מתכוונים להטיח בכל חמשת הנחקרים קטעים מהעדויות של עדי המדינה בעת ובעונה אחת.

על פי הדיווח בערוץ השני, גרסתה של שרה נתניהו תתרכז בטענה שהמסרונים שהועברו לאיריס אלוביץ' היו על תלונות על סיקור לא הוגן ולא היה לה מושג על ההתנהלות בין ראש הממשלה לאלוביץ' בעניין בזק ולכן היא צפויה לטעון שלא היו במעשיה עבירה פלילית.

ב'כאן חדשות' דווח כי גרסת נתניהו עצמו בחקירה תהיה כי פעל לפי הסכם ניגוד עניינים, וכן כי לא עסק בחברת "בזק" לאחר חתימתו על ההסכם. עוד צפוי לטעון נתניהו כי עד המדינה שלמה פילבר אינו עד מהימן. הוא צפוי לומר כי לפילבר הייתה גרסה סדורה במשך חודשים, במסגרתה מנכ"ל משרד התקשורת המושעה לא הצביע על מעורבות פלילית של ראש הממשלה. אולם, לאחר שנעצר, גרסתו השתנתה. מקורביו של פילבר טוענים מנגד כי כל דבריו אמת.

לפני כשלושה שבועות נחקר ראש הממשלה באזהרה בתיק במשך כחמש שעות, ובמקביל נחקרה רעייתו במשרדי להב 433.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב בתגובה לפרסום ב'חדשות 2': "הדלפה של חומרים מחקירה, אפילו אם מדובר בטענות שווא, הן הניסיון האמיתי לשיבוש חקירה. ראש הממשלה פעל ופועל תמיד לפי החוק. הטענות על שיבוש הן קשקוש. לא שיבוש, לא דובים, לא כלום".

יו"ר הבית היהודי אמר היום כי גם במקרה של כתב אישום, לא בטוח כי יתפטר מהממשלה. "אני אומר נחכה ונראה. אם יהיה כתב אישום נגדו על זוטות, הפרת אמונים במשהו קליל, בשביל זה להפר את רצון העם ולפרק את הממשלה?", תהה השר.

בנט הוסיף כי עמדתו סבירה ועניינית, ואינה "זורקת את נתניהו מכל המדרגות". לטענתו, הוא אינו ממהר להחליף את נתניהו. "ביום שאחרי, אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולנצח", אמר שר החינוך.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין התייחס גם הוא לחקירות נתניהו, וטען כי "זה לא סוד שיש מספר פרשנים ועיתונאים שלא נותנים יחס הוגן ואובייקטיבי לראש הממשלה". הוא הוסיף כי "לא דיברו איתי על האפשרות" שיכהן כראש ממשלה באופן זמני.

//www.jdn.co.il/breakingnews/971977

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל בגלל ביביבי וחקירות השחיתות שלו
אם הוא לא היה כ"כ מושחת ונחקר
לא היו מדווחים לנו כל היום חדשות משעממות
על בקבוקים וסיגרים וואלה ואלבויץ' ושאר מרעין בישין

די זה כבר מתחיל לחפור

ל'ארי' – רואים שזה לא 'ארי' המקורי…

ארי,
התגעגענו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture