מעל לשלושה מליון וחצי כרטיסי רב קו בישראל, בחודש האחרון הונפקו קרוב לחמשים אלף כרטיסי רב קו חדשים • ניתן יהיה לרכוש מכשיר יעודי להטענת כרטיסי רב קו לשימוש ביתי בסבסוד משרד התחבורה

לאחר תלונות רבות מצד תושבי ירושלים ונוסעים נוספים על הרפורמה החדשה בכרטיסי הרב קו בבירה יצא יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב יחד עם בכירי משרד התחבורה

לסיור במוקדי השירות בעיר לקראת ימי חג הפסח בהם רבים מגעים לבירה, זאת לאור הדעות משרד התחבורה כי כי לא תתאפשר רכישת כרטיסי נסיעה או טעינת רב-קו אצל נהגי האוטובוסים בירושלים. וכי לבעלי כרטיס רב-קו עם שבב חכם, יתאפשרו דרכי הטענה ותשלום חדשות ומגוונות.

בסיור לקחו חלק כאמור בכירי משרד התחבורה סמנכ"ל משרד התחבורה גלעד כהן והגב' שלומית עמוס אגף כלכלה תעריפים וכירטוס במשרד החבורה לצד אנשי לשכת ח"כ אורי מקלב והנהלת חברת אגד בירושלים, את הסיור החלו בתחנה המרכזית בבירה שם בחנו את עמדות הרב קו ולאחר מכן התכנסו לישיבת עבודה מקצועית במשרדי חברת אגד בכדי לעמוד ולבחון את האפשריות לייעול ושיפור השירות בייחוד בימים אלו ערב חג הפסח בהם ישנה עליה בשיעור הנסיעות לירושלים משאר חלקי הארץ.

עם תחילת הסיור הודיעו אנשי משרד התחבורה כי לבקשתו המוקדמת של ח"כ אורי מקלב יוכלו בקרוב להטעין את כרטיסי הרב קו דרך הטלפון וכן לברר את יתרת הסכום הקיים בכרטיס, דבר אשר יקל על ציבור הנוסעים וימנע את הצורך בהגעה לנקודות השירות, מר מיכאל אוחנה, מנהל שירות הציבור בחברת אגד ומי שאחראי על הפרוייקט הציג בפני יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה את המצב הקיים ואת פריסת עמדות הטענה ברחבי העיר, בדבריו ציין כי עד כה הונפקו קרוב לחמישים אלף כרטיסים חדשים זאת לצד קרוב לשלושה וחצי מליוני כרטיסים פעילים בכל הארץ, מרבית מדרישת הציבור בעמדות הינה לשחזור כרטיסים, ובעמדות ניתן שירות לאלף נוסעים בממוצע ביום, כמו כן הסביר מר אייל כהן מנהל קשרי לקוחות ומרכזי השירות באגד כי החברה מספקת קוראי כרטיסי רב קו חכם יעודי אשר ניתן להשתמש בו בבית וניתן לרכוש אותו בעלות מסובסדת של חמישה שקלים בלבד.

במרכז השירות בתחנה המרכזית פגש ח"כ מקלב והצוות הנלווה במשתמשים קשיים שאין בידם כרטיסי אשראי ונאלצים להגיע למקום בכדי להטעין ידנית את הכרטיס. ח"כ מקלב עמד על כך כי ישנו צורך בהוספת מוקדי שירות כגון זה בהם ניתן להטעין כרטיסים במזומן בכל שכונות העיר, הצוות המקצועי של משרד החבורה הודיעו כי כבר בימים הקרובים יחלו במיפוי העיר ובדיקה היכן ניתן להוסיף עמודות שירות נוספות, במקביל הבהירו כי גם כרטיסי הרב קו הישנים ללא השבב החכם ניתנים עדיין לשימוש ואין צורך בהחלפתם אלא רק בעתיד, בנוסף הסבירו כי למרות שלא ניתן בירושלים להטעין רב קו אצל נהג האוטובוס ניתן לרכוש רב קו אנונימי שאינו זכאי בהנחה.

לאחר מכן יצאו לעמדת הרב קו הנמצאת בקניון רב שפע בירושלים בכדי לעמוד מקרוב אחר השירות הניתן, ח"כ מקלב שוחח עם תושבי המקום ועם נציגי השירות והתרשם מתהליך ההנפקה הזריז והיעיל, מקלב עמד על כך כי זמני ההמתנה לא יהיו ארוכים ובמידת הצורך יתגברו את העמדות בעובדים נוספים.

הצוות הציג כי כבר כיום הינם עומדים בסטנדרטים מקצועיים וזמן ההמתנה הממוצע הינה עומד על שלוש דקות בלבד. עם סיום הסיור צוות משרד התחבורה שיבח את ח"כ מקלב על הירתמו לנושא והבטיחו כי יעשו הכל יחד עם החברות המפעילות בכדי להקל על הציבור ולשפר את המערך הקיים, מקלב הסביר כי שיתוף הפעולה הפורה של צוות לשכתו מול הצוות המקצועי במשרד התחבורה הינו דבר חשוב וניכרת נכונותם המתמדת של כלל הצוותים לשיפור וייעול השירות לנוסעים.