צילום: פלאש 90

נתניהו משיב לביקורת: "נעביר את המסתננים לקיבוצים וליישובים החזקים"

ביקורת חריפה בימין ובליכוד להסכם עם האו"ם בעניין גירוש המסתננים מישראל, ה'מטה הלאומי בליכוד': "אנו קוראים לשרי הליכוד: הצביעו נגד אישור ההסכם בממשלה". שרת המשפטים: "בניגוד לתדרוכים, לא הייתי שותפה להסכם המסתננים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בוידאו: דברי ראש הממשלה הערב

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון בו הוא מסביר כי ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים לגירוש 16 אלף מסתננים הוא היחיד שאפשרי כרגע "אני שותף מלא לרצון להוציא מכאן את כל המסתננים, לכן הבאתי הסכם שמוציא את המסתננים למדינה שלישית. אבל לפעמים יש הפתעות: המדינה השלישית לא עמדה בלחצים, והיא נסוגה מן ההסכם. לכן הייתי צריך להביא הסכם חדש, טוב יותר".

"ההסכם החדש מוציא כ-16,000 איש לעומת ההסכם עם המדינה השלישית שהיה מוציא כ-14,000. אלה שישארו, ישארו כאן במעמד זמני לחמש השנים הקרובות. מבחינתי גם זה לא סוף פסוק".

"אבל אנחנו נוציא אותם מדרום תל אביב, נביא אותם למושבים, לקיבוצים, ליישובים החזקים, כדי שהנטל לא יפול על שכונות המצוקה. את הכסף שנחסוך, וזה הרבה, אנחנו נשקיע בשיקום דרום תל אביב".

"אלה העובדות, כדאי שתדעו אותם", סיים נתניהו.

בוידאו: דיברי ראש הממשלה במסיבת העיתונאים

מנגד בכירים בימין ובגם בליכוד יוצאים נגד הסכם הפשרה ותוקפים אותו בחריפות. בהודעה שהופצה על ידי 'המטה הלאומי בליכוד' נכתב "ההוכחה הטובה ביותר, שהסכם המסתננים הוא הסכם רע, היא שהשמאל הקיצוני צוהל על השגתו. השמאל צוהל, כי הוא מתעב את יהדותה של המדינה ומוכן לייבא לישראל כל מי שיקדם את האג'נדה שלו. הרוב המכריע של המסתננים אינם פליטים הזקוקים לעזרה, אלא מהגרי עבודה, שחובה על מדינת ישראל להרחיקם מישראל".

"ובנוסף" אומרי ב'מטה הלאומי בליכוד' כי "הסכם שמערב את האו"ם בנעשה בישראל הוא תקדים מסוכן. זהו גוף אנטישמי שתוקף את ישראל שוב ושוב בחוסר הגינות מוחלט. מה לנו ולו? אנו קוראים לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו: אל תחתום על הסכם הכניעה המביש הזה. אנו קוראים לשרי הליכוד: הצביעו נגד אישור ההסכם בממשלה. אם יש בעיה עם בג"ץ, תתמודדו עם בג"ץ".

גם מקורבה של נתניהו שרת התרבות מירי רגב הביע אי שביעות רצון מהמתווה ואמרה היום "כפי שראש הממשלה ציין, אכן נעשו צעדים משמעותיים בנושא בלימת ההסתננות הלא חוקית לישראל, המרכזי שבהם היא החלטתו על הקמת הגדר מול סיני. עם זאת, ההחלטה שפורסמה היום דרמטית ואני בהחלט מודאגת מהוויתור המהיר על פניו, על עקרונות היסוד של מדיניות ההגירה של הממשלה".

עוד הוסיפה רגב ואמרה כי "לא מדובר בפליטים אלא באנשים שהסתננו באופן לא חוקי. לכן ההתדיינות עם נציבות האו"ם לפליטים לטעמי היא לא במקום. גם התוצאה הסופית על פיה עשרות אלפי מסתננים יישארו בישראל מדאיגה מאוד מבחינת הזהות של המדינה והמרקם החברתי שלה. הם הרי לא יגורו בשיכון ל', רמת אביב או כפר שמריהו אלא בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ויסבו לה נזקים רבים כפי שקורה עד היום בדרום תל אביב".

גם שר המדע אופיר אקוניס מיהר להגיב ואמר "הפסדנו במערכה. ננצח בקרב". הוא ציין כי "זה ערב קשה לכל שוחרי שלטון החוק – פורעי החוק, המסתננים הבלתי חוקיים ניצחו אותנו, אך זמנית. במימון עמותות השמאל, שחלקם ממומנות על ידי מדינות אירופה, השתבש מהלך של צדק חברתי אמיתי: שחרור שכונות בדרום תל אביב, באילת ובמקומות נוספים, מעול הכיבוש האפריקני".

הוא הוסיף כי הוא מבין את מתנגדי ההסכם הכעוסים וכתב "אני מתחייב כאן ועכשיו לעקוב בממשלה ומול שר הפנים ש-6,000 פורעי חוק יורחקו בשנה וחצי הקרובה כפי שנחתם בהסכם מול האו"ם, ולוודא שגם בעתיד, נמשיך ונרחיק את המסתננים", דברי אקוניס.

סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטבלי אמרה הערב "ההחלטה לעצור את הוצאת המסתננים באופן מיידי מצערת. מי שהסתנן לישראל באופן לא חוקי לא יכול לקבל פרס על הסתננותו. ההסכמים שהושגו בעמל רב של ראש הממשלה עם המדינות השלישיות באפריקה היו הסכמים טובים. מצער שקמפיין צבוע של השמאל מונע את עשיית הדבר הנכון. מסתנני העבודה מאפריקה היו ונותרו מהגרי עבודה שאינם עונים להגדרת פליטים, ואין כל חובה מוסרית לקלוט אותם".

שרת המשפטים איילת שקד אומרת הערב כי בניגוד לתדרוכים בנושא, לא הייתה לה כל מעורבות בהסכם המסתננים עם האו"ם "בניגוד לתדרוכים, לא הייתי שותפה להסכם ולא זומנתי לאף ישיבה בנושא אצל רה"מ. לא ידעתי כלל שהמתווה נחתם ואושר. כן ידעתי על הכוונה ועל המגעים. אני מצפה ממי שעמל על המתווה שיקח עליו אחריות".

"לגופו של עניין, מדינת ישראל לא צריכה להשלים עם השארתם של מסתננים שנכנסו לכאן שלא כחוק. ראוי להביא את ההסכם על כל פרטיו לדיון ואישרור בממשלה", דברי השרה שקד.

בינתיים בגרמניה הופתעו מדברי ראש הממשלה כי חלק מהמסתננים יועברו בין השאר לקנדה, איטליה וגרמניה. מגרמניה נמסר כי "על אף מחויבותיה ההומניטאריות בשנים האחרונות, היא איננה מודעת לכל הסכם בנוגע לקליטת מבקשי מקלט מישראל".

הפרשן המדיני של ערוץ 20 כתב הערב כי "כשראש הממשלה זוכה לליטופים מהקרן החדשה בישראל, ממרצ, מהמחנה הציוני ומעיתונאי השמאל הוא מבין שהוא בבעיה. כל היום הוא התעסק בעיקר בהכנה לתדרוך העיתונאים, בניסיון למזער נזקים. זה לא עזר. כמה שרים הופתעו מההסכם הבעייתי שהושג עם נציבות האו"ם לפליטים. לדבריהם, הם לא עודכנו בפרטי המתווה ושמעו עליו לראשונה בתקשורת. עיקרי ההסכם מתפרש בעיניהם, ולא רק בעיניהם, כהתקפלות של נתניהו בפני השמאל. הוא מסביר: לא הייתה לנו ברירה".

"נתניהו מבין שהנימוקים שלו לא משכנעים את ציבור בוחריו, גם לא את תושבי דרום תל אביב שחגגו מוקדם מדי את ההסכם עם המדינה השלישית ואת לוחות הזמנים שניבאו שבקרוב המציאות בשכונות תשתנה. כשרוב הציבור תומך בגירוש מסתננים, הוא מקבל בתמורה גירוש חלקי בלבד והשארת קרוב ל 20 אלף מסתננים בשטח ישראל, במעמד של תושב קבע ארעי. במקום להעיף אותם מכאן, הם יקבלו מעכשיו ביטוח לאומי. ההסכם עם האו"ם אפילו מחייב את ישראל לתת למסתננים הכוונה מקצועית וסיוע במציאת מקומות עבודה. על כך כבר נאמר לא אחת: אבסורד".

//www.jdn.co.il/breakingnews/976495
//www.jdn.co.il/breakingnews/976505

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מה שיקדם את הגאולה? הרי עיקר העניין שצריך לקרב הגאולה ולא להתעשק במשא ומתן ולהקים מדינה שהיא אוייב של היהדות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture