צילום: פלאש 90

נתניהו: "לחקור את פעילות הקרן החדשה; גרמה לרואנדה לסגת מההסכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב את הקרן החדשה לישראל והאשים אותה בכישלון ההסכם עם רואנדה. "פעילות הקרן החדשה לישראל מסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים הערב (שלישי) את הקרן החדשה לישראל בהרס ההסכם המקורי לגירוש המסתננים מישראל, והורה להקים ועדת חקירה כדי לחקור את פעילותה. לדבריו, הקרן היא "הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם".

"הקרן החדשה היא ארגון זר שמקבל מימון מממשלות זרות ומגורמים עוינים לישראל, כמו הקרנות של ג'ורג' סורוס", כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו, "לכן ביקשתי מיו״ר הקואליציה דודי אמסלם להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל, שמסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

לדברי נתניהו, "מטרת העל של הקרן היא מחיקת הציביון היהודי של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, לצד מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים בקווי 67 שבירתה ירושלים. מזה עשרות שנים הקרן מממנת ארגונים אנטי-ציוניים ופרו-פלסטיניים".

"אני לא מכיר אף דמוקרטיה מערבית, ובמיוחד ארה"ב, שלאורך זמן הייתה מוכנה לסבול פעילות עוינת הממומנת על ידי מדינות זרות, כפי שקורה כאן בישראל עם הקרן מזה עשרות שנים", הוסיף נתניהו.

תנועת הימין "אם תרצו" הגיבה להודעת נתניהו וקראה להוציא את הקרן החדשה מחוץ לחוק, יו"ר התנועה מתן פלג אמר כי "אנו מברכים את החלטתו החשובה של ראש הממשלה לבחון את התנהלות הארגון הפוליטי הזר 'הקרן לישראל החדשה'".

"אין בעולם הדמוקרטי אח ורע לתופעה שבה ארגון פוליטי זר פועל כאופוזיציה לוחמת וגלויה במדינה המארחת אותו. הן נגד ממשלה נבחרת והן להתססת החברה ולהכפשת חייליה. כפי שאמרנו בתקופה האחרונה פעם אחר פעם, אין מנוס מלהוציא מן החוק את הארגון הפוליטי הזר והחתרני הזה ממדינת ישראל".

הקרו החדשה לישראל הגיבה למתקפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדה ומסרה כי הוא "עבר כל קו אדום" בהסתה כלפיה. בהודעת הקרן בתגובה לדבריו של נתניהו נמסר עוד כי לא היו "כל מגעים עם ממשלת רואנדה" וכי "כל המידע על הפעילות של הקרן החדשה לישראל וארגוניה חשוף, שקוף ומדווח".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיב לדברי ראש הממשלה נגד החדשה לישראל: "ראש הממשלה איבד את הבושה כשתהליך קבלת ההחלטות והבריחה שלו מאחריות נחשפו ברבים". עוד הוסיף גבאי כי "הציבור לא יקנה את הניסיון הפתטי והמסוכן לשסות ולהסית נגד אזרחים, הפעם נגד הקרן החדשה לישראל".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזציה יואל חסון יפנה למבקר המדינה בבקשה לבדוק את ההתנהלות ראש הממשלה ביממה האחרונה בכל נושא ההסכם עם האו"ם בנוגע לטיפול במסתננים, "בניסיון לרצות את המחנה שלו לאחר יממה הזויה, מנסה בנימין נתניהו לעשות עוד ספינים שאפילו לא מרשימים את תומכיו הגדולים ביותר. בעניין הזה אין כלום ולא יהיה כלום כי הספין של ועדת חקירה יסוכל ע"י האופוזציה", ציין חסון.

"מחר בבוקר אפנה בשם המחנה הציוני למבקר המדינה כדי שיבדוק את ההתנהלות של ראש הממשלה ביממה האחרונה בכל נושא ההסכם עם האו"ם, האם היה הסכם אי פעם עם מדינה שלישית בעניין מהגרי העבודה וכדי שיבדוק את מחדל הזנחת דרום תל אביב והפקרת תושביה", הוסיף.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מתחה ביקורת על דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדת חקירה לבדיקת פעילות הקרן החדשה: "אם הוא מאמין במה שהוא אומר, מדובר בפרנואיד, אם הוא לא מאמין, מדובר בשקרן מסית. אם הקרן החדשה אחראית פה על משהו, זה על קידום ארגוני החברה האזרחית שנאבקו יחד איתנו על פיתרון סביר והגיוני, שבא לידי ביטוי במתווה".

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) אמר היום על כוונת של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדת חקירה לקרן החדשה: "אחרי שתכנית הגירוש קרסה, נתניהו פונה שוב לנתיב האהוב עליו: הסתה. עכשיו מסומנת הקרן החדשה ואיתה יסומנו כבוגדים גם כל אלה שמשמיעים ביקורת. מיום ליום מתרבות ההוכחות – נתניהו מסוכן לישראל."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ב"ה
תומכי הר ציון , זועקים מספר שנים כנגד הקרן החדשה לישראל ,
הקרן לידידות אנשי הסדר העולמי החדש ושותפיהם !

אנו נגד כל המשתפים פעולה איתם ונוטלים כספי רשע , כספים המיועדים לפורר ולהרוס את ישראל מבפנים לפלג בין קהילות בין קהלים בין עדות וחוגים .

אכן טוב מאוחר מלא כלום נתניהו התעורר , בא נגיד לו בוקר טוב !

זה התבקש מזמן שיחקרו את פעילות קרנות אלה ודומיהן .

הפעילות ברואנדה תתברר כחלק הקטן של הבעיה
הנני ממליץ בנוסף לחקור קשר הערבים והכנסיות בירושלים הנני ממליץ לבדוק לעומק מה קבור במסגדים ובכנסיות .

יהיה שם עבודה רבה לשב"כ למוסד למודיעין , ראו הוזהרתם !

עם ישראל חי, דוד מלך ישראל חי וקיים !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture