קאסם סולימנאי וחסן נסראללה. מתוך טוויטר

תכנית הנקמה האיראנית: נחיל מל"טים חמושים שינסה לחדור לישראל

הגנרל קאסם סולימאני, נאמנו של שליט איראן, הוא שינהל את המערכה נגד ישראל ובמערכת הביטחון מעריכים כי איראן תבצע פעולת נקם על מות החיילים האיראניים בשדה התעופה T-4 באמצעות כטב"מים או טילים שישוגרו לעבר ישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המשטר האיראני מכין את דעת הקהל בארצו לפעולת נקם בישראל על מותם של 7 אנשי "משמרות המהפכה" שנהרגו בהתקפה על בסיס חיל האוויר הסורי T-4 ובראשם הקולונל מהדי דהקאן ראש תוכנית מערך המל"טים של כוח "קודס" ב"משמרות המהפכה". עלי אכבר וויליאתי, עוזרו של המנהיג הרוחני העליון ח'מינאי, הודיע מייד לאחר ההתקפה על שדה התעופה T-4 כי "הפשע הישראלי לא יישאר ללא תגובה".

השבוע הותר לפרסום כי המל"ט האיראני שחדר לשטח ישראל לפני חודשים ויורט ע"י חיל האוויר הישראלי היה ממולכד ונועד בעצם לבצע פיגוע בישראל,איראן הסירה את הכפפות וניסתה לפגוע ישירות בישראל ולא עוד באמצעות בן חסות. המעבר האיראני למלחמה גלויה בישראל משטח סוריה מעיד על כך שהאיראנים בטוחים בכוחם הצבאי ואינם חוששים מלהתעמת עם ישראל, דבר שמעלה מאוד את הסיכויים להתלקחות אזורית,ישראל נחושה שלא לאפשר לאיראנים התבססות צבאית בשטח סוריה והאיראנים מצדם אינם מתכוונים לוותר על תוכניותיהם, כך כותב יוני בן מנחם במאמר שפרסם המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

גורמים ביטחוניים בישראל מעריכים כי חיל האוויר האיראני נערך לפעילות נקמה נגד ישראל בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל והריגת חיילי צבא איראן על אדמת סוריה. האיראנים פועלים בסוריה עפ"י משנה סדורה והם מכינים את התשתית הצבאית לעימות עם ישראל כבר כמה שנים.

צה"ל חשף היום כי מאז 2015 איראן מעבירה אמצעי לחימה רבים לסוריה בכסות של ציוד הומניטארי, התחום המרכזי שאותו מקדמת איראן הוא ההתבססות האווירית בסוריה שתאפשר פעילות איראנית ישירה מסוריה לישראל. המערך האווירי האיראני שנבנה בסוריה,שכולל כטב"מים (למטרות איסוף מודיעין או תקיפה) פרוס ב-5 שדות תעופה בסוריה ונבנה למטרה אחת בלבד והיא להשתמש בו כדי לבצע פעילות התקפית נגד ישראל.

ההערכה בישראל היא כי הגנרל קאסם סולימאני, מפקד גיס "קודס" ב"משמרות המהפכה" מתכנן את ההתקפה באמצעות כטב"מים או טילים שמגיעים לישראל. לזרוע האווירית האיראנית יש גם מערך טילי קרקע-קרקע לטווחים קצרים ובינוניים של טילים מסוג פת"ח 110 ורקטות פאג'ר 5 וטילים בליסטיים מסוג "שהאב" שהטווח שלהם הוא יותר מ-1300 ק"מ והם מסוגלים להגיע מאיראן לישראל.

הפרשן הצבאי אמיר בוחבוט כותב כי ניסיון לשבש את יום הזיכרון וחג העצמאות במדינת ישראל נלקח בחשבון, ואם אכן יתרחש הוא ייענה על ידי צה"ל בתגובה קשה מאוד. זו תכנית איראנית הידועה זה זמן רב: כוח קודס האיראני בפיקודו של קאסם סולימאני הנהנה מתמיכה וגיבוי של מנהיג איראן עלי חמינאי פועל לכתר את ישראל בגבולותיה באמצעות הצבת כוחות ואמצעי לחימה מתקדמים כדי לאיים על עורף ישראל. יש מי שקורא לרעיון האיראני: "טבעת חנק סביב ישראל".

סולימאני הוא המוח סביב התכנית. הוא המפקד הישיר של תהליך ההתבססות האיראני בסוריה שמדאיג מאוד את צה"ל. פרט ל-15 אלף חברי מליציות השיעיות בפיקוד מאות מפקדים וקצינים איראנים על אדמת סוריה, מעבירה בשנים האחרונות איראן לסוריה אמצעי לחימה. מערכות הגנה אוויריות, מכ"מים, טילים, רקטות ומטוסים לא מאוישים. בשונה מהפעילות האיראנית בסודאן, תימן, עיראק ולבנון ותמיכה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון ורצועת עזה, בסוריה עושה סוליאמני כבשלו. התלות הגדולה של אסד באיראן מנוצלת כמעט עד תום על ידי משטר האייתולות.

לדבריו, כעת, כשאיראן צברה מספיק כוח בסוריה מבחינה צבאית היא מוכנה לתגובה נגד ישראל. תגובה איראנית מובהקת מסוריה נגד ישראל עשויה לחשוף את איראן לתקיפה רחבה של ישראל במקום שבו היא חלשה מאוד וישראל חזקה מאוד. תקיפה משטחה של איראן באמצעות שיגור טילים עשוי לסבך מדינה שלמה בתגובה ישראלית. שיקול נוסף שצריך סולימאני להביא בחשבון הוא הסיכון למשטר אסד. בזמן שהרוסים והסורים עסוקים בייצוב המציאות בסוריה המשתקמת עשוי עימות איראני-ישראלי לפגוע במאמצים.

יחד עם זאת, אסד לא באמת משפיע על השיקולים האיראנים. לא על ציר ההתעצמות האיראני בסוריה ולא על דרכי הפעולה של סולימאני. גם מזכ"ל חיזבאללה הוכיח בנאומיו האחרונים כי הוא לוקח כמה צעדים אחורה מהעימות הישראלי-איראני והדגיש לקראת הבחירות בחודש מאי בלבנון אחרי שקיבל מיליארדי דולרים מטהראן: "אני לא איראני, אני לבנוני". גם רוסיה מבליגה.

כרגע, איראן משרתת את האינטרסים האזוריים שלה. מרחב נוסף שאיראן יכולה להגיב בו הוא הזירה הבינלאומית, פיגוע נגד יעדים ישראלים בחו"ל שיהווה פתח לסל אחר של תגובות ישראליות. לכן, השאלה המתחדדת היא האם איראן תגיב באופן שצה"ל יידע להכיל, או תיגרר לתגובה קשה שעשויה להביא את האזור להסלמה. לצד הרטוריקה החריפה וחשיפת תצלומים יידרשו בישראל להציב לאיראנים מחיר הפסד ממשי.

לדברי יוני בן מנחם, האסטרטגיה של קאסם סולימאני היא לסגור על ישראל מדרום ומצפון ולהעסיק אותה באופן שוטף בבעיות ביטחוניות בגבולותיה עד שתגיע השעה לתקוף אותה בו זמנית בעשרות אלפי טילים ורקטות. ברקע הדברים גם ההחלטה הצפויה של הנשיא טראמפ בעניין הסכם הגרעין עם איראן,אם יחליט הנשיא האמריקני לסגת מהסכם הגרעין בתחילת החודש הבא עלול הדבר להמריץ את איראן להסלים עוד יותר את המצב הביטחוני בגבול ישראל סוריה. ישראל ואיראן נמצאות במסלול התנגשות צבאי וייתכן שהפתרון היחידי יהיה הכרעה צבאית ברורה מצדה של ישראל.

בכיר בצה"ל מאשר: "זו הפעם הראשונה שתקפנו חיילים איראנים"

לא 'אם' אלא 'מתי': התאריך שבו צפויה איראן לפעול נגד ישראל

רוחות מלחמה • המערך האווירי האיראני בסוריה נחשף; צה"ל: מוכנים לכל תרחיש

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בלה בלה בלה

הלואי והייתי יכול לאמר, אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו בשם אלוקינו נזכיר, לקסיקון לא מוכר לצ.ה.ל וקברניטי המדינה לדורותם.
איך פרסים קמצנים מרשים לעצמם להוציא כ"כ הרבה כסף על מל"ט לבנין שעליו נאמר, בונה י-ם ה'. בונה, בהווה. הולך ובונה עד בנין בית המקדש הנקרא לבנון, כן נראה בחורבנה של לבנון וכל בני בריתה. והתירוץ הוא, שהנס של פורים היה שפרסי קמצן כמו אחשורוש ויתר על עשרת אלפים כיכר כסף לא-המן-ניג'ד של אותו דור מחמת שנאתו הגדולה ליהודים יותר מהמן הרשע כדאיתא במסכת מגילה, משל לאחד שהיה לו תל בשדהו ולשני בור בשדהו. לימים נדברו וכו.

גם במלחמת יום הכיפורים היו שאמרו נבואות שקר, אין מורך להיכנס לבהלה אבל להתפלל לא יזיק…כולם מודים שאין זו מציאות פשוטה!

גם במלחמת יום הכיפורים היו שאמרו נבואות שקר, אין צורך להיכנס לבהלה אבל להתפלל לא יזיק…כולם מודים שאין זו מציאות פשוטה!

אלה ברכב ואל בסוסים- אלה בכטבמי"ם ואלה בטילים, ואנחנו בשם ה' אלוקינו נזכיר,
וח"ו לא בברבורי גאווה לאומית ושבעים שנות עצמאות שהם בעצם שבעים שנות מאסר לכלל ישראל ונשמת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture