תגלית היסטורית בשטפנשט: 'הקבר הנעלם' אותר

עם מלאת 190 שנה להסתלקותו התגלה קברו של הרה"ק רבי שלום תאומים רבה של העיר שטפנשט ברומניה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

התרגשות בקרב שוחרי תורת החסידות עם מציאת קברו של הרה"ק רבי שלום תאומים רבה של שטפנשט ברומניה בסמיכות ליום הילולתו החל היום – ט"ו אייר תקע"ח, נמצא קברו ויום הילולתו של רבי שלום תאומים, אחיינו של בעל הפרי מגדים, ותלמיד הדגל ורב ברוכל ממעז'בוז בעל אור התורה.

הדבר עורר התרגשות רבה בקרב שוחרי החסידות, על תגלית מציאת קברו ועל חשיפת יום היא"צ שלו שלא היה ידוע עד היום, כאשר באתר בית העלמין פעלו במשך שעות ארוכות הרב אברהם יעקב סלמון משטפנשט עם הרה"ג רבי משה מרדכי טוביאס רב קדימה צורן, ועדיין העבודה בשטח בעיצומה, לניקוי המקום וחשיפת שרידי האוהל שהיה קיים עד תשל"ח. וחרב ברעידת אדמה שפקדה את רומניה.

הרב אברהם יעקב סלמון מספר על הסיבות שהובילו לחשיפת מקום קברו "כל השנים ידענו להצביע על מקום בו היה אהל צדיקים בשטפנשט ומשכך סברנו שזהו אהל רבי שלום תאומים, אולם לאחרונה נמצאו בכתבי רבי מנחם ברייאר זצ"ל יליד שטפנשט ואבי האדמו"ר מבאיאן שליט"א בכתבים שמסר לידי הרב אברהם יעקב סלמון ולידי מכון 'תורת אמת שטפנשט' למשמרת, שם כתב שקברו של רבי שלום תאומים נמצא בכניסה לבית העלמין, משכך התענינו היום אצל הגויה השומרת בבית העלמין שאישרה בפנינו שמקום אותו ייחסנו לאהל הרבנים תאומים הוא אהל הרבניות משטפנשט וזו לכשלעצמה תגלית נוספת, ואז הבנו שקבר הרבנים תאומים לא נחשף עד עתה, כך החלו מאמצי החיפוש עד למציאה הגדולה היום בדיוק ביום הילולת דודו ה'פרי מגדים' וערב הילולתו ה190 בדיוק תקפ"ח – תשעח וכפי שנכתב על המצבה שנת "רננו צדיקים בהויה לפ"ק".

החוקר הרב אהרן אויסיבאל שחשף את תורת שטפנשט לפני כ20 שנה מציין כי בעבר פנה לר' מנחם מענדל ברייאר שיאתר לו את קברו של רבי שלום, ולאחר תקופה סיפר לו רבי מנחם מענדל ברייאר כי ביקר בעיר שטפנשט במסגרת ביקורו השנתי ולדאבון לב הקבר נעלם למרות שזכר כי הוא קברו בצד ימין של הכניסה לבית העלמין.

חוקר החסידות ר' אלישע פקשר אשר אף הוא עסק בחשיפת תורת רבי שלום תאומים לאור עולם, מציין כי רבי שלום תאומים הוא מדור תלמידי הבעש"ט הקדוש תלמיד ה'דגל' ותלמיד רבי ברוך ממעזבוז נכדי הבעש"ט הקדוש, וזו התגלית הקדומה ביותר להתפשטות תורת החסידות והבעש"ט הקדוש ברומניה, דבר המלמד על כל האיזור כולו, ובכך יש חשיבות מיוחדת לתגלית ולחשיפת קברו ובסיעתא דשמיא מיוחדת ערב יום ההילולא שלו, יצויין כי רבי שלום תאומים שנתפרסם על שם ספרו 'אור התורה' היה ידוע כבעל מופתים וכמקובל גדול ואף התבטאות האדמו"ר הראשון משטפנשט בטרם הגיעו להשתקע בשטפנשט כי אורו של רבי שלום עוד מאיר על העיר שטפנשט וזה היה 32 שנים אחר הסתלקותו, במוסדות שטפנשט נערכים בימים אלו לבנות מחדש את אהל קברו שנחרב לפני 40 שנה ולשקם ולשפץ את סביבת האהל בו טמון גם בנו הרה"ק רבי פנחס תאומים שכיהן אחריו ברבנות העיר שטפנשט ומסביבה רבים מצאצאיו "אשר כיהנו כמשמשים בקודש הקודשים אצל כ"ק אדמו"ר שליט"א משטעפאנעשט", כמצויין על אחדים ממצבות האבן שנחשפו בחלקת הרבנים תאומים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלום, אבא שלי נולד בשטפנשט בשנת 1916, למד בחדר אצל הרבי הקדוש, אם כן, מי הקדוש הקבור בגבעתיים ? שמו של אבא, חיים גרינברג בן נתן זכרם לברכה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture