ליברמן מתעקש: "אם מערכות ההגנה הסוריות יופנו אלינו, בהחלט נגיב"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, העניק ראיון לתקשורת הרוסית והתייחס למתיחות מול איראן, סוריה וגם רוסיה. "אנחנו תמיד לוקחים בחשבון אינטרסים רוסים ומקווים שהם ייקחו בחשבון אינטרסים ביטחוניים של ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, העניק ראיון לעיתון הרוסי "קומרסנט" והתייחס לסוגיות האזוריות הבוערות שעל סדר היום. "אנחנו לא מחפשים שום עימותים עם רוסיה. להיפך – בשנים האחרונות נוצר דו-שיח גלוי, ברור ושקוף עם רוסיה, גם כשהדעות שלנו תואמות וגם כשהן אינן תואמות. אנחנו מנהלים דו-שיח שקוף כל הזמן, בלי להסתיר דבר", הבהיר ליברמן.

לדבריו, "מבחינתי אסד הוא פושע מלחמה, שאחראי על מותם של יותר מחצי מיליון אזרחי מדינתו. אבל אנחנו לא מתכוונים להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה. מה שלא נסבול זה ניסיונות של איראן להפוך את סוריה למוצב הקדמי נגד ישראל. כל ניסיון של איראן להתבסס בסוריה – יסוכל. אם אסד לא יתערב – אז זה יהיה מאוד נבון מצידו, כי אנחנו לא מתכננים להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה".

ליברמן התייחס לחשש הישראלי מפני העברת מערכות הגנה רוסיות מתקדמות לסורים ואמר: "אם הכוחות שלו, מערכות ההגנ"א שלו יפתחו באש נגדנו – נפתח באש נגדן. יש קו חם בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה, שנמצאים בסוריה. אנחנו תמיד לוקחים בחשבון אינטרסים רוסים ומקווים שהם ייקחו בחשבון אינטרסים ביטחוניים של ישראל. אם מערכות 300-S לא תהיינה מופנות כנגדנו – זה משהו אחד. אם מערכות אלו תפתחנה באש כנגד המטוסים שלנו, אנחנו בהחלט נגיב".

שאלה: בנוגע למסמכים שהציג רה"מ בנימין נתניהו על תוכנית הגרעין האיראנית – האם ניתן להתייחס לזה כהוכחה לכך שיש הפרה חד משמעית של ההסכם מצד האיראנים?

ליברמן: "חד-משמעית, כן…המסמכים שפורסמו מוכיחים באופן חד-משמעי, שאיראן פעלה באופן אקטיבי לא רק להעשרת האורניום, אלא ליצירת נשק גרעיני. הם פשוט הקפיאו זמנית את התוכנית על מנת לקבל מקסימום תועלת מההסכם, כדי שיוכלו אח"כ לעבור ליצירת נשק גרעיני. יתרה מכך, הם הקפיאו את ייצור הנשק הגרעיני, עד שיוכלו לקבל מקסימום תועלת מההסכם".

"לא מדמיין תסריט כזה": שגריר רוסיה מגיב להצהרה של ליברמן


שאלה: אבל עדיין אתה מדבר על התוכנית בלשון העבר. האם יש נתונים חדשים כלשהם שמצביעים על ההפרות, שנעשו דווקא בשנתיים וחצי האחרונות?

ליברמן: "אנחנו מדברים על התוכנית האיראנית הגרעינית באופן כללי. לא מדובר פה לא בשנתיים, לא ב-12 שנה ולא ב-20. אנחנו מדברים כאן בכלל על למה איראן צריכה אורניום מועשר, למה הם צריכים תוכנית גרעינית, כשיש להם מאגרי ענק של נפט וגז? איראן תמיד דיברה על כך שהיא מפתחת תוכנית גרעין אזרחית, אבל מהתחלה זו לא הייתה המטרה שלה. תוכנית הגרעין האיראנית כאמור לא נסגרה, היא רק הוקפאה, על מנת להשיג ממנה מקסימום תועלת ולחזור אליה לאחר מכן.

צריך להתייחס להסכם הזה בדיוק כמו להסכם מינכן. תוכנית הייתה ומולה מערב עייף שאיבד את כוח ההתנגדות שלו, שאיבד את הרצון הפוליטי שלו ושהחליט לפייס את המגפה של המאה 21 – האיסלאם הרדיקלי. בדיוק כמו שניסו לעשות עם היטלר, ובסוף שילמו מחיר כבד מאוד. בסוף נקבל איראן עם טילים גרעיניים. וכדי לעצור אותם אח"כ נשלם מחיר כבד הרבה יותר.

מנהיגי איראן יוצאים בכל שבוע עם הצהרות שהם יחסלו את הישות הציונית. לצערנו אנחנו לא רואים תגובה חד-משמעית לא של מערב אירופה ולא של רוסיה, שמאוד מקפידה לזכור את כל מה שקרה במלחמת העולם השנייה. ואנחנו מצפים לתגובה ברורה וחד משמעית של רוסיה להצהרותיה ומהלכיה של איראן".

בעשורים האחרונים יצרנו יחסים מיוחדים עם רוסיה, מאוד יעילים ושקופים. אנחנו מאוד מעריכים את היחסים עם רוסיה. גם כשהשותפים הקרובים שלנו הפעילו עלינו לחצים…. כמו במקרה של סנקציות נגד רוסיה, אנחנו לא הצטרפנו אליהן. לאחרונה הרבה מדינות הוציאו מתוכן את הדיפלומטים הרוסים. ישראל לא הצטרפה לפעולה הזאת. יש לנו יחסים נורמליים עם רוסיה ואנחנו לוקחים בחשבון את האינטרסים שלה. אנחנו מקווים, שרוסיה תיקח בחשבון את האינטרסים שלנו כאן, במזה"ת. אנחנו מצפים להבנה מצד רוסיה ותמיכה שלה באינטרסים החיוניים שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture