חברי הקבינט בסיור בגבול הצפון. צילום: פלאש 90

הערכה במערכת הביטחון: הסבב הנוכחי הסתיים – אך צפויים עוד ימי לחימה

במערכת הביטחון מסכמים בסיפוק את התגלגלות האירועים הלילה לאור היקף המטרות האיראניות שהותקפו, לצד אפס נפגעים בצד הישראלי. הנחת העבודה המובילה היא שהסבב הנוכחי הסתיים, אך צפויים בעתיד סבבים עוצמתיים ומסוכנים יותר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


בוידאו: השיגורים מסוריה. עוד סרטונים מאירועי הלילה תמצאו כאן

במערכת הביטחון מסכמים בסיפוק את אירועי הלילה בגיזרה הצפונית: מצד אחד, האיראנים הוציא אל הפועל נקמה חיוורת במיוחד, בדמות שיגור 20 רקטות שרובן התפוצצו בסוריה ואלה שלא – יורטו ע"י כיפת ברזל. מצד שני, הדבר אפשר לצה"ל לתקוף בנק מטרות משמעותי שהוכן מבעוד מועד.

ההערכה היא שסבב הלחימה הנוכחי הסתיים, אך צפויים סבבים נוספים בהמשך, סבבים שעלולים להיות עוצמתיים ומורכבים יותר. ההערכה בנוגע לסיומו של הסבב מתבססת על העובדה שהמתקפה האיראנית כוונה דווקא נגד בסיסים ומוצבים קרובים לגבול ולא נגד מטרות וריכוזי אוכלוסיה רחוקים יותר. חשוב לשים לב שגם תגובת צה"ל התמקדה בתשתיות איראניות ולא באנשי צבא, מפקדים וגורמי טרור.

"אנחנו צפויים לראות עוד ימי קרב. ההערכה במערכת הביטחון היא שנראה עוד ניסיונות של האירנים לפגוע בנו ועוד תגובות של ישראל, כפי שראינו בלילה האחרון. הם ניסו לפגוע בקו המוצבים הישראלי. הם הלכו על מטרות צבאיות ולא אזרחיות. הם שיגרו טילים באיכות וברמת דיוק בינונית מפאתי דמשק, כ-35 קילומטרים מרמת הגולן. לכן חלק מהטילים נפלו בשטח סורי ואלה שהצליחו לחצות לשטחנו יורטו. בשורה התחתונה, בכירים במערכת הביטחון אומרים בשבועות האחרונים שהם מכשירים את הקרקע לכל האפשרויות הנ"ל. מבחינתם, אם לפעול אז עכשיו, כל עוד הם חלשים בעוד ישראל מחזיקה במודיעין איכותי ויכולת לפגוע בהם בצורה משמעותית", מסביר הפרשן הצבאי של חברת החדשות, ניר דבורי.
//www.jdn.co.il/video/993380
הפרשן הצבאי יוסי מלמן כותב ב'מעריב' כי "בפעולה האיראנית היה איתות ברור לישראל, שמעבר לרצון לנקום ולהגיב ולא להותיר את הזירה לתקיפות חיל האוויר, אין להם כוונה להסלים ולהרחיב את העימות. את הכוונה הזו אפשר לסמך על סמך העובדות הבאות: ראשית, הרקטות שוגרו אך ורק לעבר בסיסים צבאיים – הן לא נורו נגד יישובים אזרחיים ברמת הגולן. לא נורו טילים ארוכי טווח, מהסוג שיש ברשות האיראנים, לעבר עומק שטחי ישראל בגליל או דרומה ממנו. ישראל מצידה מבינה גם היא את מגבלותיה ואת גבולות הזירה".

לדבריו, "הסוללות הסוריות נגד מטוסים הותקפו והושמדו, רק לאחר שהועברו אזהרות למשטר אסד, שהתעלם מהן. המערכות שלו ירו לעבר מטוסי חיל האוויר ולא פגעו בהן ומדובר צה"ל נמסר כי כל המטוסים הישראלים חזרו בשלום. ברור, כי שיחתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנערכה אתמול במוסקבה, תורמת לריסון הישראלי. ישראל מבינה כי אסור לה לפגוע במשטר אסד, שהקרמלין רואה בו ובקיומו אינטרס עליון שלו".
//www.jdn.co.il/video/993393
"השאלה הגדולה היא, לאן הולכים מכאן. הכל תלוי בשני הצדדים: אם ישראל לא תבצע תקיפות תגובה בימים הקרובים, ובמקביל גם איראן לא תנסה להמשיך בשיגור הרקטות, הרי שהמצב לא ייצא מכלל שליטה, לפחות בטווח הזמן הקצר. ואולם, אם חילופי המהלומות, שהולכים ומתעצמים והופכים אינטנסיביים יותר ויותר, שני הצדדים בהחלט יכולים למצוא עצמם במצב שבו הם נקלעים לעימות צבאי רחב יותר. בשלב זה, נראה כי שניהם אינם רוצים בכך. שני הצדדים מכריזים בנחישות על כוונתם לשמור על האינטרסים שלהם – איראן אינה מתכוונת לסגת מסוריה, וישראל דבקה בעמדה כי לא תאפשר התבססות איראנית בשכנה מצפון", הוא מציין.

לסיכום הוא כותב: "צריך להבין, כי ישראל בעצם אינה מגדירה למה היא מתכוונת כשהיא אומרת שלא תאפשר התבססות כזו. במידה והכוונה היא נסיגה מוחלטת של הכוחות האיראנים מסוריה, בהם המליציות השיעיות המונהגות בידי יועצים צבאיים של איראן, מדובר במטרה לא ריאלית להשגה, ומשמעותה מלחמה. אם ישראל תסתפק בכך שכוחות איראן לא יימצאו בקרבת הגבול ברמת הגולן, לא יפרסו סוללות נגד מטוסים שיאיימו על חיל האוויר ובעצם על מרביתה של ישראל, וימנעו את חופש הפעולה של חיל האוויר ואולי גם איום על התעופה האזרחית ואם הן לא יציבו רקטות וטילי קרקע קרקע שיאיימו על מרבית שטחה של ישראל, הרי נראה שההנהגה הישראלית תוכל להשלים עם זה".

//www.jdn.co.il/breakingnews/993406

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש שם בערך 36 שיגורים. איך הגיעו ל 20?

כמות הזויה!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture