או"ם שמום: מועצת הביטחון דנה בעימותים בגדר הרצועה

שגרירת ארצות הברית בא"ם ניקי היילי הגנה על ישראל בדיון: "האו"ם עם מוסר כפול, חמאס אלים כבר שנים". השגריר דנון אמר בפתח הדיון: "מה אתם תעשו אם המון יתקדמו לכיוון הגבול שלכם?". בפתח הדיון עמדו החברים דקת דומיה לזכר ההרוגים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת כעת (שלישי) לדיון חירום סביב המהומות האלימות בעזה, בהן נהרגו כ-60 פלסטינים מירי צה"ל. אתמול אמר מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, כי הוא "מודאג מהחדשות שמגיעות מעזה וממספר ההרוגים הגבוה". שגריר כווית לאו"ם הודיע כי הוא יעלה לדיון במועצת הביטחון הצעת החלטה בדבר הגנה על אזרחים פלסטינים.

עוד אמר השגריר מכווית בדיון כי הוא מבקש "לגנות את הטבח שביצעו כוחות ישראל אמש, טבח שהוביל לעשרות הרוגים ופצועים פלסטינים. על מועצת הביטחון להפעיל לחץ על ישראל להפסיק את הפעולות האלה, לבצע חקירה של האירועים ולהעמיד את האחראים לדין".

במקביל להתכנסות המועצה, בעולם שחררו גינויים בנוגע להתרחשויות בעזה. משרד החוץ אישר כי השגרירה בבריסל זומנה לשיחה שתתקיים עם בכיר במשרד החוץ הבלגי, שקרא לחקירת האירועים האלימים ברצועת עזה. בנוסף, שר החוץ של צרפת הזהיר מפני המצב הנפיץ במזרח התיכון. "מלחמה עלולה לפרוץ בכל רגע", אמר, והתייחס לאירועים האלימים ברצועת עזה: "אנו מחויבים לביטחונה של ישראל, אך רמה כזאת של אלימות לא מוצדקת".

לקראת הדיון, שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגן על פעולות צה"ל בגבול והסביר: "אם לא נפעל – נראה הרס כמו שהיה במעבר כרם שלום גם בקיבוצים ובמושבים בעוטף. אנו מגנים על האזרחים שלנו". דנון אף האשים את החמאס במתרחש וטען כי הארגון "אחראי לפשעי מלחמה – האחד נגד אזרחי ישראל השני נגד אזרחיו שלו. הוא שולח את אנשיו למוות ומשתמש בהם כמגן אנושי. חבל לנו על כל קורבן, אבל אלו קורבנות של חמאס. אנחנו רק רוצים לקדם פיתרון".

"הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תשים לכך לב – מועצת הביטחון צריכה לפעול נגד פשעי חמאס", קרא דנון בכניסה לדיון. "אני שואל את השגרירים ואשאל אותם בישיבה – מה הם יעשו אם המון אנשים יתקדמו לכיוון הגבול שלהם?".

SC pm

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה בדבריה בישיבה, שנפתחה בדקת דומיה לזכר הפלסטינים שנהרגו (ש24 מהם על פי צה"ל והשב"כ מחבלים), כי האו"ם הוא מוסד צבוע. "יש המון אלימות באזור. לצערי, המוסר הכפול נפוץ במועצת הביטחון של האו"ם. בשבוע שעבר, כוחות איראנים תקפו עמדות ישראליות. בנוסף, כוחות איראנים שיגרו טילים לעבר סעודיה. בימים האחרונים, ארגון הטרור חמאס, בגיבוי איראן, שיגר מתקפות נגד צה"ל. האיום המשותף לכל אלה הוא מקומו של השלטון האיראני, שמפר זכויות אדם בסיסיות ברחבי העולם".

"הפגישה של היום, לעומת זאת, לא נוגעת לכל אלו, אלא דווקא לפתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים. בשביל אנשים מסוימים, המהלך הזה הוא סיבה טובה לנקיטה באלימות. איך אפשר להצדיק זאת?".

בנוגע לטענות כי העימותים נוצרו בעקבות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, אמרה היילי: "חמאס נוקט באלימות במשך שנים, עוד הרבה לפני שהעברנו את השגרירות. המפגינים בעזה ניסו לפרוץ את הגדר, לאחר שחמאס עודד אותם לעשות זאת. חמאס הצית את מעבר כרם שלום. כל אלו מאמללים את חיי הפלסטינים. חמאס מסכן את אנשי עזה, אל תטעו. ארגון הטרור מרוצה מהתוצאות של העימותים אתמול". עוד ציינה, כי "אין מדינה בעולם שהיתה נוהגת באיפוק שבה נהגה ישראל".

"אלו שמציעים שהאלימות קשורה למיקום של השגרירות האמריקאית טועה. פתיחת השגרירות בירושלים היא סיבה לחגיגה עבור האמריקאים. זהו הדבר הנכון לעשות, זה מייצג את הרצון של אזרחי ארה"ב. העברת השגרירות שלנו לירושלים משקפת את המציאות – ירושלים היא הבירה של ישראל, והיא הייתה כזו מאז ומעולם. ההכרה בכך מקרבת לשלום, ולא להפך. אנחנו לא רוצים שום דבר אחר חוץ משלום".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הציג בדיון מועצת הביטחון של האו"ם תמונות מההפגנות בגבול רצועת עזה בהן נראית ההצתה של המסוף בכרם שלום. דנון אמר כי "חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי והאחריות היא עליו". הוא הוסיף כי "כל מי שאומר שהשגרירות בירושלים קשורה לכך צריך להסתכל על העובדות. זה רק תירוץ, והגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר בכך". כמו כן, ציין כי "היום זה יום שקט הרבה יותר ואנחנו מברכים על כך, אבל אתמול – עשו הכל בחמאס כדי ללכוד את תשומת הלב ולבוא לכאן כדי לדבר על זה".

צילום: פלאש 90

מוקדם יותר היום פורסם כי ארצות הברית בלמה הלילה ניסיון לפרסם הודעה של מועצת הביטחון של האו"ם בתגובה להרג הפלסטינים אתמול. כוויית, הנציגה הערבית במועצת הביטחון, הפיצה בין הודעה שכללה גינוי לפעולות ישראל וקריאה לחקירה בינלאומית של אירועי היממה האחרונה. גורמים דיפלומטים אמרו כי ההצעה גינתה גם את הירי שגרם להרג הפלסטינים.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר אתמול כי הוא אינו לוקח ברצינות את הביקורת הבינלאומית על תגובת ישראל להפרות הסדר ההמוניות. "זר לא יבין זאת", הסביר. "אני מסתובב פה מהבוקר ורואה כוחות נחושים לממש את המשימה שהוגדרה להם: לשמור על הבית, להגן על העוטף". לדברי מנליס, הפגנת חמאס בעזה אתמול הייתה אלימה באופן שונה לגמרי מהפגנות קודמות. "ראינו אלימות חסרת תקדים", הצהיר בריאיון למהדורה המרכזית. "עד היום היו חמישה מוקדים, והיום ראינו את זה ב-12 חוליות שונות: כל אחת קיבלה הנחייה ברורה לפרוץ את הגדר בשטחה בשימוש במטענים, להגיע למגע עם חיילים עד כדי חטיפת חיילים".

מנליס התגאה בכך שחמאס נכשל במשימתו: "גדר המערכת לאורך הרצועה לא נפרצה". לדבריו, מה שחמאס תיכנן זה לפרוץ את הגדר. ראינו לפחות בשלושה מקרים חוליות חמושות עם מטענים שמנסות להגיע לגדר ולבצע פיגוע. אנחנו נחושים לממש את המשימה שלנו ולהגן על העוטף".

המהומות בעזה זכו לסיקור נרחב בעולם וגררו שלל תגובות ממנהיגי העולם. ארה"ב מנעה קריאה של מועצת הביטחון באו"ם לפתוח בחקירה עצמאית של האירועים. הפלסטינים מדווחים שתינוקת בת 8 חודשים, לילה רנדור, נהרגה כתוצאה משאיפת גז לאחר שהגיעה עם בני משפחתה למוקדי העימות מול הגדר בעזה – אך דובר צה"ל בערבית טוען היום כי הודעת בית החולים הפלסטיני בנושא אינה אמינה, וכי בידי צה"ל עדויות לכך.

או"ם שמום: אירופה והערבים נגד ארה"ב וישראל בעקבות ההרוגים בעזה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture