איך לא חשבו על זה קודם? הרעיון המהפכני שיציל את רוכשי הדירות

מיזם חדשני שיוצא בימים אלו לדרך מנסה לפתור את מצוקת הדיור בצורה מקורית מבלי שאף אחד משני המחותנים יצטרך לשלם שקל על הדירה • איך זה קורה? באמצעות חיבור יצירתי בין משקיעים לרוכשים • כל הפרטים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הכתבה פורסמה בעיתון 'המודיע'

יש רעיונות שאתה שואל את עצמך: איך לא חשבנו על זה עד היום.

קחו את הרעיון של "ערבים", אותו הגה בשעתו ר' שמואל ליאני, ועל פיו כל חבר בקבוצה משלם כמה עשרות שקלים בחודש במקרה של מוות, ל"ע, של אחד החברים – ובמחי לחיצת מקש מוקמות קרנות לכל היתומים בדרך כבוד מבלי לבייש אותם ברבים כמו שנעשה קודם לכן במודעות רחוב ענקים.

הרעיון כל-כך פשוט, כל-כך מתבקש שאתה תוהה איך אף אחד לא חשב על זה קודם לכן. אבל כנראה שצריך סייעתא דשמייא להיות שליח טוב למיזם חיובי.

הרעיון הבא, כך לפחות נראה מבדיקת המיזם החדשני, עונה על הקריטריון הזה. מי שהגו אותו הם ר' אליעזר יודקובסקי ור' חיים פרנקל – עסקנים תושבי בני ברק שניסו למצוא פתרון למצוקתם של הזוגות הצעירים שלא מצליחים לקנות דירה כי אין להם את ההון העצמי הראשוני.
השניים ממש לא מתכננים לבנות פרויקטים גרנדיוזיים או להניע מיזמי ענק, הם חיפשו משהו פשוט שניתן ליישום בקלות והקימו את 'ועד הדיור' שמטרתו לעזור לזוגות הצעירים והוריהם. המשרדים של ה'ועד' הם בעצם המשרדים שמשמשים כיום את "אנחנו וצאצאינו" של הרב יודקובסקי, והפקידות במשרד יתנו גם את המענה למיזם החדש.

נקודת המוצא שלהם הוא המצב הנתון כיום בציבור החרדי עם דגש לקהל החסידי, שכל צד נותן "כפי יכולתו". הסכומים נעים מאפס עגול ועד למאה אלף שקל, כשהממוצע הוא בסביבות השישים אלף שקל לדירה. כמובן שלהורים עולה עוד כמאה ושלושים אלף שקל הוצאות הנישואין משבירת הצלחת ועד אחרי ריקוד "שמח תשמח" בשבע ברכות האחרון, לפני שבכלל מדברים על דירה.

שני העסקנים הללו ביקשו למצוא פתרון שבו מצד אחד הזוג הצעיר לא מביא שקל אחד עבור הדירה, זאת אומרת: ההורים לא נותנים שקל לדירה – אבל מצד שני להצליח לסדר אותם לעתיד עם דירה. האם אפשר לחתוך את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, מתברר שיש נוסחה כזו.

החיבור בין המשקיעים לזוגות הצעירים

בשורות הבאות נפרט בפרסום ראשון את מתווה התוכנית המהפכנית שנראה כי תצבור תאוצה מרשימה. בועד הדיור שכרו את שירותיה של עו"ד הגב' י. מנדל מבני ברק, שמתחמה בתחום הנדל"ן והיא זו שמלווה את המיזם ואחראית על כל חוזה וחוזה, זאת במטרה למנוע בעיות שיכולות לצוץ בעתיד – והכל כפוף לחתימה על החוזה. לדבריה, היא בדקה את המתווה עם עורכי דין ורואי חשבון מומחים מהשורה הראשונה ומדובר במיזם חוקי ללא שום דופי.

ובכן, הבעיה המרכזית של זוג צעיר ממוצע שאין לו את הון עצמי הראשוני עבור רכישת דירה היא בגלל שתי סיבות: ההורים לא נתנו כלום (בכל זאת עליהם לחתן כעשרה ילדים בממוצע), או שנתנו סכום קטן מידי שמעבר לצבירת 0.001 ריבית בחודש בפק"מ בבנק הוא לא עושה כלום.
בדיוק כאן בא הפתרון הפשוט אבל הגאוני: לדאוג לחבר בין הזוגות הצעירים למשקיעים.

ולרעיון בהרחבה.

אין זה סוד שיש בציבור החרדי אלפי משקיעים, רבים מהם אלו אברכים שאמורים להתחיל לחתן את ילדיהם בעוד מספר שנים, שהצליחו לחסוך 100-200 אלף שקל ואולי גם יותר, אבל אין להם מה לעשות עם הכסף.

קודם כל, הבנק לא יתן להם משכנתא אלא רק עד 50% (כי זו דירה שניה שלהם) וקשה עד בלתי אפשרי למצוא כיום דירות במחירים הללו. אבל גם אם יש להם את האפשרות להסתדר עם המשכנתא, הם לא רוצים לרכוש דירה כי זה כבר לא משתלם כיום: תשלום של 8% מס רכישה בעת קניית הדירה ועוד 25% מס שבח בעת מכירתה, הפכו כל השקעה בנדל"ן ללא כדאית.

"וכאן מגיע החיבור המוצלח", מסבירה עו"ד מנדל, "המשקיע ישים על השולחן כארבעים אחוז מערך הדירה (החל מ – 200 אלף שקל ומעלה), הזוג הצעיר ירכוש דירה להשקעה ויקח משכנתא של 60%, כשיש אפילו משרד משכנתאות, עם רזומה עשיר, שהועד סגר איתו שיסדיר את המשכנתאות תמורת סכום נמוך למי שירצה להשתמש בשירות זה.

"במשך 10 שנים מיום החתימה על החוזה אי אפשר למכור את הנכס. הדירה תהיה רשומה על שם הזוג הצעיר ואילו המשקיע יקבל הערת אזהרה על הנכס + ייפוי כח, כפי שנראה בהמשך למה זה יבוא לידי שימוש.
"הסכום שיכנס בכל חודש מהשכירות יתחלק 60:40, 40% למשקיע ו – 60% לזוג הצעיר שעם הסכום הזה יכסה את המשכנתא. כמובן, שבכל חודש הזוג יצטרך להוסיף עוד כ – 600-700 שקל להשלמת המשכנתא, אבל זה בדיוק הסכום שאותו הוא מפריש כל חודש במטרה להגיע לדירה משלו.

"כעבור 10 שנים כשמוכרים את הדירה (או קודם לכן בהסכמת שני הצדדים), לא משלמים מס שבח מאותה סיבה שלא שילמו מס רכישה בעת קניית הדירה – שכן מדובר בדירה ראשונה. אחרי המכירה, 40% מהסכום מופקד היישר בחשבון הבנק של המשקיע (בקיזוז 15% מס על הרווח כפי דרישת החוק) ואילו 60% הנותרים מתחלק כך: כ – 30% לכיסוי יתרת המשכנתא (אחרי עשור סכום ההלוואה כבר קטן יותר וערך הדירה גם עלה בצורה משמעותית) ו – 30% הנותרים יש כעת לזוג הצעיר הון עצמי ביד לרכישת דירה לבד עם משכנתא גדולה והפעם בכוחות עצמם".

הערת אזהרה + ייפוי כח למשקיע

נשמע טוב, נכון. אבל רגע אל תצאו במחול יש פה הרבה מאד חששות וגם על זה נתנו את הדעת ועו"ד מנדל ניסחה את המתווה החוקי.

"קודם כל", מסבירה עו"ד מנדל, "את הכסף הראשוני של הדירה המשקיע מעביר להורים של הזוג הצעיר כהלוואה נושאת רווחים (יש היתר עסקה), ובתמורה נרשמת לו הערת אזהרה על דירתם. צעד זה נעשה כדי שהמשקיע יהיה רגוע שיש בטוחה לכספו, אמנם עם הערת אזהרה לבד אי אפשר למכור את הדירה אבל זו בהחלט סוג של בטוחה.

"לאחר מכן ההורים מעבירים את הכסף הזה לבנק כהון ראשוני עבור הזוג הצעיר לצורך רכישת הדירה. הזוג כמובן מוציא משכנתא ורוכש את הדירה שנרשמת על שמם, והמשקיע מקבל, כאמור, הערת אזהרה + ייפוי כח על הנכס ובשלב הזה הוא מוריד את הערת האזהרה מדירת ההורים.

"מה קורה שיש צורך בתיקון בדירה, ובכן: כל זמן שמדובר בתיקונים שוטפים כמו ברז שנשבר וכו', הזוג הצעיר יצטרך לסדר את זה. באם מדובר בתיקון גדול כמו דוד שמש שנשבר וכו', ההוצאה תיפול על שניהם בחלוקה של 40:60, כל אחד ישלם לפי חלקו. תיקוני צנרת, אגב, מבוטחים בדרך כלל בביטוח המשכנתא.

"אם תשאלו מה יקרה אם הזוג יחליט שהוא לא ירצה לשלם את התיקונים, בדיוק בשביל זה הם יוחתמו בעת רכישת הנכס על חוזה שמסדיר את הנושא כולל ערבות מחייבת. מה יקרה עם הזוג יחליט אחרי 10 שנים שהוא לא רוצה למכור את הנכס, אין בעיה בדיוק בשביל זה יש ייפוי כח למשקיע ואפשר למכור אותו מבלי לשאול אותם כשהם כמובן יקבלו את חלקם במכירה.

"כאמור, הזוג הצעיר לא יוכל להתגורר בנכס כי לפי החוק שותף שמתגורר בנכס ולא משלם שכירות אי אפשר לפנות אותו, ולכן כדי להרגיע את המשקיע מתרחיש שכזה הוחלט שזה תנאי בל יעבור: הדירה מושכרת לאחרים.
"במקרה של חילוקי דעות, ההכרעה תבוא לפני וזאת לאחר ששני הצדדים חתמו את החוזה בפני ואף התחייבו שבמקרה של חילוקי דעות יבואו אלי, ואני אכריע. ברור ומותנה בחוזה שאם צד אחד ינסה לבצע סוג של רמאות או משהו דומה, הדירה תימכר לאלתר ללא שום אפשרות לגישור וכו'".

עזרה גם במחיר למשתכן

למרות שהמיזם מבוסס על רכישת דירות בפריפריה כי זה נח למשקיעים קטנים וגם מתאים ליכולת החזר של הזוגות הצעירים (למעלה משליש מההכנסה החודשית אמורה להיות פנויה להחזר המשכנתא), בהחלט שיש כאן כר פורה לשיתוף פעולה גם לסכומים גדולים יותר.
תשמעו סיפור מהשבוע האחרון, למשרדי ועד הדיור התקשר אברך שסיפר שזכה במחיר למשתכן בירושלים והוא צריך כעת הון עצמי של 750 אלף שקל. להורים אין כסף וכמובן גם לו אין – והוא שאל האם יש לועד משקיע שמוכן לשים את הסכום. הם חיפשו משקיע והעסיקה יצאה לדרך. בעוד עשור הדירה תימכר והמשקיע בהחלט עשה כאן רווח לא קטן. לדברי מנדל, גם צעד זה במסגרת מחיר למשתכן הוא חוקי לחלוטין.

בגדול הרעיון מובן: כל סכום מעל 200 אלף יתקבל בברכה, וכמובן שיצטרכו להתאים את זה לדירה שימצאו וליכולת ההחזר של הזוג הצעיר.

הוועד גם יעמיד לרשות הזוגות הצעירים והמשקיעים שמות של מתווכים אמינים באזורי הפריפריה, איתם הם יוכלו ליצור קשר כדי לאתר נכס טוב להשקעה (התשלום יתבצע בחלוקה של 60:40). לוועד אין שום קשר למתווכים מלבד המלצה נטו, הא ותו לא. בכלל, בוועד הדיור מדגישים כי נכון שהם עושים את החיבור בין המשקיע לזוג הצעיר אבל אין להם כל אחריות לעצם ההשקעה ושכל אחד יצטרך לבדוק אותה באופן אישי ופרטני.

הגאונות ברעיון הוא עוצמתי: ההורים לא צריכים להביא שקל מהבית ואילו הזוג הצעיר ימצא את עצמו בעוד עשור עם הון עצמי בסדר גודל של כשליש מדירה, ואז יקנה לעצמו דירה גדולה ומסודרת.
איך כתבנו בפתיח: איך לא חשבנו על זה עד עכשיו.

היות ומדובר במיזם של חסד אנחנו מפרסמים את מספר הטלפון: 03-3728800

לעוד כתבות בנושא מצוקת הדיור החרדית לחצו כאן

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
48 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לקחת בחשבון שבעוד עשור שנים נקודת המוצא של הזוג הצעיר לא בוודאות תהיה טובה יותר כי בעז"ה יהיו להם מספר ילדים מה שיצריך אותם להראות הכנסות גבוהות יותר לבנק לצורך קבלת משכנתא. וכן אחרי עשור שנים למשכנתא שנלקחה ל25 שנה עשור שבו יורד בעיקר ריבית ופחות קרן כך שסכום המשכנתא ירד לא בהרבה בהכרח.

האם יש מספיק משקיעים שירצו להשקיע בעוד שמחירי הדירות מתחילים אט אט לרדת???

שכחתם שהזוג צריך לשלם בנוסף למשכנתא גם שכירות על הדירה שלו ,
מהיכן הוא יביא את זה?
שכירות + מאות שקלים בחודש על המשכנתא!
בנוסף אחרי 10 שנים עם 30% מערך דירה א"א לקנות דירה אחרת, תבדקו בבנק-אף אחד לא ייא להם משכנתא…

רעיון טוב
אך 1. הזוג הצעיר צריך בינתיים לשלם בנוסף שכירות לעצמו.
2. רוב המשקיעים ממנפים את ההשקעה שלהם כדי להגיע למשהו. רובם מתחילים מסכום נמוך מ-200 אלף, ממשכנים את הדירה של עצמם וכך משקיעים. לכמה אנשים יש 200 אלף מזומן נזילים להשקעה?
3. החסכון במס רעיון יפה. אבל לטווח הארוך, המיסים לא ישיגו את מטרתם… כלומר המשקיעים נשארים בשוק הדיור. ולא נזכה לראות ירידת מחירים (למי שמאמין בה)

איך רוכשים דירה לפי החוקים הקיימים וסומכים על זה שבעוד 10 שנים החוקים יהי' זהים?

אפשר לכתוב ב2 משפטים על מה מדובר?

ומה עם השכירות שהזו"צ יצטרכו לשלם בנוסף ל600 700 ש"ח השלמת משכנתה?
וחוץ מזה הם ישלמו במשך השנים בערך 70,000 ש"ח וזה יורד מהשליש שנשאר להם,
אז עם מה באמת הם יוצאים פה,
נראה לי שזה יותר אפיק השקעה משתלמת מאשר פתרון למצוקת הדיור כי היחיד שירויח פה זה המשקיע,
נא לחשוב על זה,

מפסידים סיוע בשכר דירה
וזה כמעט לא מציאותי קשר בין מחותנים וזו"צ ומשקיע

ומה יהיה אם הזוג הצעיר לא ישלם את המשכנתא,
לאחר שהשקיע הוריד את ההערת אזהרה הרי שהבנק יקחו את הדירה לעצמם

איפה הזוג יגור במשך 10 שנים? – מאות אלפי שקלים על שכירות!
אתם מתבססים על ההנחה שמכירי הדירות ימשיכו לעלות. כך שיהיה רווח.
וכן על ההנחה, שאחרי 10 שנים משלמים פחות משכנתא.

מחיר הדירה עולה???? אולי הוא רק ירד???

ומה יהיה בזמן שאין מי שישכיר את דירה והדירה יהיה ריק מי יפסיד

ואיפה יגור הזוג הצעיר במשך עשר שנים? ימשיכו לשלם שכירות של 2,000 ש"ח לחודש, ממה??

הרעיון הזה מוצלח לעו"ד והקבוצה,כל ב"א שקצת מבין בנדלן מכיר את החיבור הזה ולא הם שגילו את אמריקה.אם מדובר בפריפריה אתה יכול לקנות במחיר למשתכן דירה משלך בפחות מששישים אלף שח הון עצמי שזה כל אחד יכול להביא(בחריש למשל שזה לא קצה העולם) והדירה שלך מעכשיו בעוד שלוש עד חמש שנים בלי שותפים ו,ובעיות של שוכרים שלא שילמו ןאל תשכחו את הרביות של המשכנתא שמשלמים לחינם."לכן דעתי האישית שהזוג יחסוך טיפה ויקנה לבד.אל תשכחו שברעיון הזה אתם גם לא גרים בדירה של עצמכם.

נשמע מסוכן מאוד.
כשזמגיע לכסף אין חברים..
אי אפשר אחרי 10 שנים לומר לזוג בציבור החרדי שזה יכול מאוד להיות עם 5 ילדים ,לפנות את הדירה לאלתר.
כי גם כיום רואים שמאוד קשה להוציא משפחה שלא רוצה להתפנות וזה יכול לקחת המון זמן.
גם שרוצים למכור צריך שהנכס יהיה במצב סביר וטוב וזה משהו שהציבור הדתי לא מקפיד לשמור.
גם בשביל להראות דירה צריך שהיא תהיה מפונה או שתהיה הסכמה מצד הדיירים להכנס ולראות , מה שיכול להיות בעייתי אם הזוג לא רוצה.
בקיצור רעיון יפה אך מאוד מאוד מסוכן.
וצריך יותר בטוחות משפטיות פרקטיות במצב של אי הסכמה או פינוי, מעבר לבוררות בפני אדם..
שגם לזה יכול להיות דחיות על גבי דחיות וערעורים מה שיכול להעמיד את המשקיע בלופ של כמה שנים טובות ללא יכולת לעשות כלום.

רעיון טיפשי! אם הגענו כבר לשלב שלזוגות הצעירים אין כסף ולמשקיעים לא שווה להשקיע והירידות מחירים של החודשים האחרונים רק הולכים ומצטברים בא המיזם שדוחף בחזרה רוכשים לשוק הנדל"ן שיוכל להפסיק את המגמה החיובית של החודשים האחרונים.

העלתי תגובה ןאני לא רואה את זה

מאיפה ישלמו שכירות בינתיים ? אם משלמים גם שכירות וגם חלק מהמשכנתא הפיתרון לא מועיל הרבה עד בכלל לא . הרעיון היה עצום אם היה אפשר לעשות את זה כשהילד נולד, ואז השכירות היתה מכסה את המשכנתא במשך 20 שנה (באיזורי הפריפריה השכירות יכולה לכסות את המשכנתא גם בפריסה של 15 שנה וב5 שנים הנותרות החלוקה של השכירות תהיה בין ההורים למשקיע או להשלים חודשים ללא שכירות במשך הזמן שהמשקיע יספוג) ובבא עת הנישואין בשעטו"מצ הדירה תימכר או תנתן לזוג תמורת פירעון החלק של המשקיע (שאולי הצד הכלה יתן מהשקעה דומה שעשו על שמה. וזה גם פיתרון לציבור הליטאי שאין לו מאיפה לשלם את התחיבויותיו). ולא כשהוא מתחתן ואז הוא גם צריך כבר לגור בעצמו באן שהוא .
הבעיה בזה שא"א לקנות דירה על שם ילד קטן
ואם זה ישתנה (ויתכן שאם יעשו את זה בצורה מסודרת חוקית עם הכנסות למדינה לא תהיה מניעה לשנות את החוק שכולו כדי למנוע העלמות מס ולכך מתייחסים לדירה של קטין כדירה שניה של אביו) בחוק זה יהיה פיתרון אמיתי .

יש כבר דבר כזה – וזה נקרא גיוס המונים. כל המיזמים האלה כושלים – בלי ברכה של איזה רב חשוב.

אני קניתי לשתי ילדי בטבריה עילית אצל קרליץ דירה רגילה 4 חדרים בשבע מאות וחמישים אלף ש"ח,
ילמנו מזומן רד 35 אלף ש"ח כל מחותן.
וקיבלנו הלואה מהגמח המרכזי להשלים ההון עצמי
(נותנים במיוחד לפרוייקטים הלוואות אפילו למי שאין לו יחידות)
ו..משכנתא שבעים אחוז

דירה אחד בשלב א' יהיה מוכן עוד כחצי שנה והדירה השניה בשלב ב' עוד כשנה,
ועכשיו פתחו שלב ג' למכירה

אמנם הם לא משלמים לעסקנים קהילתיים, בל הפרוייקט החרדי הכי משלם והכי טוב בכל הארץ גם זול, גם בלי סיכון, גם בתוך עיר קיימת, אמנם רחוקה אבל זה לא בעיה כי יש שם הכל ועוד יהיה יותר זה לא הר יונה ולא עפולה זה עיר ה\עתיד של הציבור החרדי

ואיפה הזוג גר בינתיים?????
ועל חשבון מי????

שקונים מקבלן יש לפחות שנתים שאין שכירות מהדירה שבבניה והזוג הצעיר צריך לשלם שכירות לדירה שהם גרים היום +60% משכנתא
וגם מי אומר שעוד 10 שנים מחיר הדירה יעלה?

שקונים מקבלן יש לפחות שנתים שאין שכירות מהדירה שבבניה והזוג הצעיר צריך לשלם שכירות לדירה שהם גרים היום +60% משכנתא
וגם מי אומר שעוד 10 שנים מחיר הדירה יעלה?

יש כאן נתונים לא מדויקים לכן עדיף לבדוק
לבעלי היזומה באם תתנו דוגמא חיה זה לתת תמונה ברורה

איך הזוג אמור לשלם שכירות בינתיים?
גם שכירות גם משכנתא גם תוכנית לטווח ארוך וגם מי אומר שהמחירים לא יעלו ואז יצא שרק המשקיע הוציא יותר ממה שבכניס ואילו הזוג רק כיסו וכיסו ושלמו ושלמו מבלי לצלוח בקושי תועלת.
רק סברה חלקית.
מצד שני אולי אם באמת המחירים יעלו גם הדירה תימכר ביקר יותר.
לי נראה שמן הסתם לא ישאר להם הרבה מדיי.

מה קורה אם ערך הדירה יורד? איך מחלקים את ההפסדים? במקרים כאלה ההון הראשוני נפסד

בדיחת השנה

למה שמשקיע נורמלי ישקיע בהשקעה כזאת שעם רמת בטוחה כזאת אפשר להרוויח הרבה יותר כסף בנדל"ן ובלי בילבולי שכל של אנשים שלא מבינים בהשקעות וישגעו אותו נשבר לי הדוד או הדלת וכל מיני דברים?!?

כמה שכירות כבר אפשר לקבל על דירה ששווה 500 אלף שקל וכמה תהיה שווה דירה כזאת בעוד 10 שנים?!?

חסד חסד אבל יש דברים שצריך אנשי עסקים ולא רק בעלי חסד… עדיף למצוא פתרון של הלוואה במחיר זול מאד ותשלומים נוחים שאברכים יוכלו לעמוד בזה.

ודבר נוסף שכל האברכים ילכו לגור בפריפריה ולא יתעקשו לגור בבני ברק וירושלים.

משקיע לא רוצה להמתין 10 שנים .וגם השכירות שהוא מקבל נמוכה .אז שיעשה קצת חסד

שכחו לקחת בחשבון, שהזוג צריך לגור ב10 שנים בהיכן שהוא, ואת זה מאנדהו צריך לשלם, זאת אומרת שהוא ישלם גם 40 מהמשכנתא שעל זה הוא לא מקבל כיסוי מהשכירות, וגם להוסיף (מההון עצמי) עוד שכירות חודשית למשך 10 שנים. "בלי לשלם שקל"? מצחיק!

ממש לא גאונות!!
מניסיון זה בכלל לא ריווחי, לדוגמא, הם כלל לא חישבנו שעשר שנים הזוג המסכן צריך לגור בשכירות ולשלם הון תועפות ולחיות בלי דירה שלו, ותאמינו לי שעשר שנים זה המון, ולאחר כל זה יהיה להם ביד הון עצמי של 200000ש"ח(בתקווה שאכן הדירה תשביח) ובסכום כזה א"א לעשות כלום, כי שוב פעם הם חוזרים על אותו סיפור, ש10 שנים הם לא יכולים למכור וכו' וכו' וכו' מה שיוצא כאן זה – שבגיל 50 אולי יהיה להם דירה משלהם לאחר שהם כבר נהיו סבות וסבתות.
לכן נראה לי שמדובר כאן בחברה שרוצים לעשות כסף על חשבון מצוקת הדיור!!!

ומה קורה אם ירד ערך הדירה?

ותכל'ס הם צריכים לגור איפה שהוא 10 שנים, תוסיפו לזה הוצאות שכירות ל-10 שנים!!!

זה פסיכי לחלוטין אם הם לא יהיו בנכס אז הם גם צריכים לשלם שכירות
מה שיותיר להם בעוד 40 שנה דירה לא בעוד 10 ואפילו לא 20 שנה
מה שיוצא שהגענו לשוואה העכשוית אז שיפסיקו לבלבל את השכל

לא ראיתי שמובא בחשבון שכה"ד שהזוג הצעיר יצטרך לשלם לצורך מגורים. בעצם הם משלמים שכ"ד למגורים ועוד משכנתא ומקבלים 60% מערך שכר הדירה להשקעה

אז הם שילמו 5% על הלוואת גישור עבור ההון העצמי שלהם, וגם שילמו בסיכון ובכאב ראש והגבלות שונות ומשונות, והסתמכות שלא יהיה שינוי במס ולא "יעלו" על התכנון מס האגרסיבי הזה… (שהרי המשקיע יכול להמשיך ליהנות מהנחה בארנונה, מס הכנסה שלילי, דירה שלישית ועוד הטבות רבות לכאלו שאינם בעלי דירה נוספת…)

תמיד אפשר לצאת בהסכמת הצדדים וזה לא שונה מכל דירה ששיכת לך

בדרך כלל חוזה שהסכימו עליו שני צדדים. מקובל על פי חוק.

לא לשכוח שמדובר בזוג שאין להם גרוש אחד, שכיום משלמים שכירות בלי לקנות שום דירה, ובעזרת התוכנית הם ישלמו שכירות, ואחרי 10 שנים יהיה להם סכום כסף שהרוויחו מכסף שלקחו מהבנק כמו משקיעים גדולים שמרווחים מכסף של הבנק,
וכן התוכנית טובה מאד להורים שיכולים להוציא משכנתא על הדירה שלהם ולשלם את זה מ40% של הדירה

סתם שתדעו לתועלת הציבור גם החלפת דוד שמש יש על זה ביטוח פניתי לביטוח הדירה שלי וקיבלתי חדש

לצערי רובכם לא קראו מתחילה ועד הסוף אני חוזר בקצרה הרעיון קיים רק בשביל זוגות שאין להם הון עצמי ואין להם אפשרות לגייס אותו במקום שיחיו עד סוף ימיהם בשכירות [ותודה לכל אלה שמנסים לנפץ להם גם את האפשרות הזו] הרעיון נבדק עם כלכלנים ורבנים מתחום הנד"לן מהשורה הראשונה ואם מישהו אין לו דירה או לאחד מחבריו הוא מוזמן לפנות אלינו

המשפט האחרון שלך הוא מסקנה של אחד שלא מכיר את שני האנשים בעלי לב הזהב המעורבים ביוזמה.
השפיטה המהירה הזו היא פשוט רעה חולה, מה גם שלא 'חוזרים על אותו סיפור' אלא מגיעים אחרי 10 שנים למצב של זוג עם הון עצמי ביד.
ומחשבים את תשלומי השכירות, רק שהם הוצאה שתהיה קיימת בכל מקרה גם ללא היוזמה הזו…

עדיין.
אם זוג לקח על עצמו משכנתא של 400,000. הוא צריך להחזיר את הסכום החודשי, מעבר למה שנצרך לשלם שכירות.
אם הם יקחו את הסכום הזה ויניחו בצד כל חודש (אפילו 1500 לחודש), הם יגיעו אחרי 10 שנים כמעט לסכום של ההצעה הגאונית שלכם. בלי כאבי ראש של עו"ד, מציאת שוכרים, תיקון בלאי בדירה במשך 10 שנים, תשלומי מיסים, וכמובן התשלום לעסקנים שיתווכו בינהם לבין המשקיע.
זה לגמרי פנטזיה.
שטויות במיץ עגבניות!!

מאמין ליוזמה ה'מבורכת' הזו כמו שמאמין ליוזמת 'דורות עילית' שמנסים למכור לנו ביתד נאמן, משהו לא טוב עובר עליהם.
לדעתי ולדעת שאר הנבונים שהשאירו כאן את ההודעות לעיל, היוזמה הברוכה הזו במקום לפטור את מצוקת הדיור, תגרור עוד כמה אנשים למעגל העוני.
תחשבו על רעיונות פחות יצירתיים ויותר ישימים.

כמעט כולם חזרו על אותו קומץ טענות במילים חריפות ומזלזלות
מהתגובות של הרבה מכם שמצפים לירידת מחירים נראה שעדיין אין לכם דירה
תוכלו לפנות לוועד שיעזור לכם

אציין שהמשקיע ע"פ החוק הוא "שותף לכל דבר" מעל 60 אחוז בדירה וחייב במס רכישה ובמס שבח על חלקו היחסי, מעבר למס שעליו לשלם על רווחי השכירות כך שזה לא תמיד משתלם לו.
התרגיל לרשום שותפות ע"ש הזוג הצעיר כדירה ראשונה "כאילו לגמרי שייך לזוג" כדי "לחסוך" את המס ולא לספר לרשויות על השותפות הסמויה במסווה של הערת אזהרה עשוי להתפרש כהברחת והעלמת מיסים וזה פלילי שכולם כולל הזוג יכולים להיות חשודים בפלילים כשותפים למעשה המרמה והסתרת השותף.

אציין גם כי משקיע שמשקיע בתקופה צפופה של כמה שנים בכמה דירות, מס הכנסה רואה בו כ"סוחר נדל"ן" שעליו לשלם גם מיסים על רווחי המכירות וגם מע"מ על כל מכירה כך שלא בטוח שמשתלם אף למי שירשום את השותפות כדין.
כמו"כ כלל לא בטוח שרשויות המס יסכימו להאמין למסמכים שזה הלוואה רגילה בריבית והערת אזהרה כמו משכנתא, על אף שכך ייראו המסמכים לא יקבלו את זה מכיוון שיש הסכם לשותפות בדמי השכירות ובכספי המכירה.
לכן מוצע שכל דבר כזה ייעשה בהתייעצות עם רו"ח ועו"ד (או מתחת לרדאר… ולא כמיזם ענק)

מבדיקה עם רואי החשבון שלי זה לא ריווחי כלל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture