צילום: פלאש 90

ליברמן בעוטף עזה: "חמאס – קניבלים. הם חטפו מכה וחזרו למלונה שלהם"

שר הביטחון סייר הבוקר בעוטף עזה, שם נועד עם צמרת צה"ל. הוא חלק שבחים לתפקוד הכוחות בשטח, תקף את הנהגת חמאס, התייחס לפרסומים על תיווך מצרי שהוביל לרגיעה הזמנית וסימן את התאריך הנפיץ הבא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

"זה עתה סיימתי הערכת מצב עם הרמטכ"ל, עם אלוף פיקוד הדרום, מפקד אוגדת עזה. באנו לכאן בבוקר, נפגשנו עם המח"ט, עם המג"ד, עם המ"פ ובאתי בעיקר להגיד להם תודה על העבודה המדהימה שהם עושים פה, למעשה כבר מחג הפסח. צריך להדגיש שהם פעלו כפי שמצופה מהם, גם ברמה המקצועית וגם במישור הנורמטיבי, ולכן לכולם מהחייל האחרון ועד מפקד האוגדה, עוד פעם מגיעה תודה גדולה מכולנו. זה שהחקלאים מעבדים פה את השדה גם היום עד המילימטר האחרון, ושאנשים מתנהלים פה בשגרה כאילו על הגדר לא קורה כלום, ועברנו את פסח ואת יום העצמאות וחגים ללא הפרעה, זה הודות למאמץ שפה השקיעו חיילים ומפקדים", כך אמר הבוקר שר הביטחון, אביגדור ליברמן, במהלך ביקורו בעוטף עזה.

שמענו שחמאס מעוניין בהודנה, אנחנו רואים רגיעה ביממה האחרונה. האם קורים דברים שאפשר לדבר עליהם מאחורי הקלעים? "קודם כל אני עוד פעם רוצה להדגיש, הנהגת חמאס זו חבורת קניבלים שמתייחסת גם לילדים שלהם כחימוש. יש להם חימוש רקטי, יש חימוש אישי, ויש חימוש מסוג אחר- הילדים או הנשים. ולכן גם כל מה שהם מדברים זה לקבל את החופש לבנות את היכולות הצבאיות, להבריח את הנשק בלי שום נכונות להכיר במדינת ישראל, לקבל תנאי קוורטט. הם לא מוכנים לוותר על זכות שיבה. המטרה שלהם זה הסרת המצור אבל לא כדי לבנות כלכלה או לדבר על דו- קיום, הם צריכים את הסרת המצור על מנת שיוכלו להבריח נשק, להמשיך בבניין הכוח ולבנות פה עוד מודל של חיזבאללה פלוס."

"ישראל תהרוג אותך": האיום המפורש של ישראל שהוביל להתקפלות חמאס


איך אתה מסביר את השקט של אתמול, שפתאום נוצר מכמויות של פלסטינים פתאום למספרים מאוד נמוכים, מ- 40,000 ל- 4,000? "קודם כל הם חטפו מכה, ושלא יהיו פה אשליות, הם לא ויתרו על כל הפרות הסדר ועל אותן תהלוכות טרור. אני מניח שאנחנו נראה גם בהמשך, הם כבר הכריזו, אגב, שיום הבא זה יום הנכסה, כלומר ששת הימים, ואני מאמין שגם לפחות מה שאנחנו רואים בצד השני, גם בסופי שבוע, עד ה- 5 ביוני, גם נראה ניסיונות. אבל קודם כל חטפו מכה רצינית, משמעותית וזה מה שגרם להם קודם כל, כרגע, קצת להיכנס חזרה למלונה."

ולגבי הערוצים הבלתי רשמיים? "יש הרבה, מטעם עצמם, יש הרבה שמועות, יש הרבה רכילויות. רוב השליחים נשלחים מטעם עצמם. אנחנו לא ראינו שום דבר משמעותי, שום דבר רציני. ההצעה שלנו מונחת על השולחן באופן פתוח, גלוי ושקוף – שיקום תמורת פירוז. לא יכול להיות שיקבלו שקט ויקבלו הסרת מצור רק על מנת להמשיך בבניין הכוח והברחת נשק."

מה דעתך על כל אלה שטוענים שצה"ל נהג באלימות? "צה"ל פעל לפי נורמות מוסריות כפי שלא ראינו באף מקום בעולם. אותם חברי כנסת כולל ישראלים ואישים באירופה מעולם לא שמעתי אותם מגנים את אסד על 600,000 הרוגים. כל יום במזרח התיכון נרצחים יותר מ-100 איש. כשאני מסתכל על כל הזירות; לוב, תימן, עיראק, לבנון, סוריה לא שמעת ציוץ אחד מצד אותם חברי כנסת ואותם אישים או מאותם כלי תקשורת. לכן מדובר פה בחגיגת צביעות. פה ליד הגדר אנחנו לצערי ראינו חגיגת טרור ובחלק מהתקשורת ראינו חגיגת צביעות."

האם ישראל צופה עכשיו מאבק משפטי בבית הדין? "זה לא חדש ואני מציע לכולם רק לחשוב מה היה קורה לו אותו אספסוף היה מצליח לפגוע בריבונות ולהתפרץ לתוך אחד הישובים. אנחנו ראינו מה קרה בכרם שלום בצד הפלסטיני ,שאותו אספסוף הגיע למעבר כרם שלום, צינור החמצן, באמת קו החיים היחידי שנותן קודם כל את כל היתרונות של דלק, גז מוצרים בסיסיים לרצועת עזה, איך התנהלו בצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום. תנסו לדמיין מה היה קורה לו האספסוף הזה היה מגיע ליישוב כרם שלום או לנחל עוז או לכל מקום אחר, אם חס וחלילה זה היה קורה."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן חזק בהתלהמות מילולית ובאיומים.
להזכירכם, הנייה עוד חי, למרות מה שליברמן הבטיח שתוך 48 שעות הוא יחוסל!!!
אני מוכן להתחיל לספור את ה48 שעות מאחרי חג שבועות.
בואו נראה אותו, את הגיבור הגדול (בדיבורים) שלנו! נראה איך הוא מחסל קניבלים!

ומה עם תודה רבה לקב"ה על החסד שכך שמר עלינו ושלח שליחים למעננו כדי להלחם ולעמוד מול האוייב שלא יעמוד עלינו לכלותינו.? אני לא מצפה מהחברה' הציונים החלשים באמונתם לומר משהו, לצערי אני מודה לשם לבד. וזה כולל את המזרחניקים שדוקא שצריך להודות כל כך על הישועות ועוד לפני מתן תורה הם מעולם לא יודעים להודות לשם. למי הם מודים ? לצה"ל . מה זה צהל,? מי זה צה"ל? צהלה ושמחה? או שחוק של היתול. שאביגדור לברמן ילמד על הדורות הקודמים של היהדות ואח"כ יבוא להודות לכל מען דבעי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture