צילום: לע"מ

אחרי העברת השגרירות: נתניהו לנשיא גואטמלה "עשית היסטוריה" • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא גואטמלה גימי מוארלס לאחר העברת השגרירות לירושלים. "בכוונתנו להגיע לגואטמלה, שוחחנו על כך בפגישה של מדינות אמריקה הלטינית, תודה שבאת לכאן, תודה רבה על ידידותך. לשנה הזאת בגואטמלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס לפגישת עבודה מורחבת במסגרת ארוחת צהריים, בלשכת רה"מ בירושלים.

בפתח הפגישה אמר נתניהו כי "זהו יום גדול לישראל, יום גדול לגואטמלה. אני מקבל כאן בברכה את ידידי, הנשיא ג'ימי מוראלס. גואטמלה הייתה איתנו בהתחלה וגואטמלה איתנו היום, ואנחנו מברכים על פתיחת השגרירות בירושלים. תודה לך ידידי, עמדנו פה לפני שישה או שבעה חודשים ואני אמרתי לך 'בוא נפתח שגרירות כאן' ואתה קיימת. אני מאוד מעריך זאת".

הנשיא מוראלס אמר לנתניהו "גם עבורנו זהו כבוד גדול להיות פה, כנציגים של גואטמלה, בעיר היפה הזאת. בדיוק במדרגות דיברנו והזכרנו עד כמה שאנחנו רוצים לחזק את היחסים בינינו והיום אנחנו החזרנו את השגרירות שלנו לירושלים. זהו אכן עידן חדש ביחסים בנינו. אנחנו צריכים לתמוך אחד בשני בצרכים שלנו ובמה שנוכל לעזור אחד לשני".

מאוחר יותר התקיים אירוע קבלת פנים לחברי המשלחת של גואטמלה השוהים בישראל לרגל חנוכת השגרירות בירושלים מוקדם יותר היום. נתניהו התייחס למצב הביטחוני ואמר "אני שמח לומר שהיום לפחות ראינו שהיה יום יחסית שקט בגבול עזה. זה טוב. זה קרה בגלל ההיערכות הנכונה שלנו ובגלל הנחישות של חיילי צה"ל שמגינים על גבולותינו. הם לא מגינים מפני איזו הפגנה אזרחית, זה מהלך מלחמתי של חמאס. דובר חמאס אמר היום שכ-50 מ-60 ההרוגים הם אנשי חמאס, אנחנו יודעים מספרים דומים. ישראל תמשיך להגן על עצמה ככל שדרוש ולא תאפשר למי שקורא להשמידה לפרוץ אל תוך גבולותינו ולאיים על יישובינו. אנחנו נשמור על מדינת ישראל".

צפו" דברי נתניהו.

בהמשך אמר נתניהו לנשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס. "היום עשית היסטוריה. אתה יכול לחוש את הידידות, שהתחילה לפני 70 שנה ותמשיך כעת אל העתיד. על זה סובב היום הזה. הוא מכבד את העבר ותופס את העתיד. אנו מכבדים את העבר".

"אנו נמצאים כעת במלון המלך דוד. הוא נקרא מלון המלך דוד, מפני שלפני 3,000 שנה, מחוץ לחלון זה, בנה המלך דוד את עיר הבירה שלנו, עיר הבירה העתיקה שלנו, והיא עיר הבירה של העם היהודי מאז. מלכי ישראל, נביאי ישראל, גיבורי ישראל, לחמו על העיר הזאת. במקום הזה הם הטיפו את האמתות הגדולות של האנושות".

"איבדנו את עצמאותנו, העיר הושמדה, המקדש הוחרב. זה אירע לפני כמעט 2,000 שנה. אחרי שזה קרה, הביטה קבוצה של רבנים בחורבות המקדש ויצא שועל מתוך ההריסות וכולם בכו. אך נאמר שרב אחד, רבי עקיבא, חייך וצחק. הם שאלו אותו 'רבי, מדוע אתה מחייך, מדוע אתה צוחק?', הוא אמר 'מכיוון שהישועה תגיע. עמנו ישוב, ירושלים תיבנה מחדש'. את זאת אנו עשינו".

"לפני 70 שנה ירושלים היתה שוב בירתה של המדינה היהודית העצמאית. איזו עיר בירה מרהיבה היא נעשתה. איזו מדינה מרהיבה ישראל נעשתה. היהודים הגולים התקבצו בארץ ישראל. בנינו את עצמאותינו הלאומית והקמנו את אחת המדינות המשגשגות והחזקות ביותר, לא רק באיזור זה, אנו כוח עוצמתי בעולם. אנו תופסים את העתיד, ואנו תופסים אותו יחד איתכם, גואטמלה".

"שוחחנו על הדברים שנוכל לעשות כעת למען העתיד. יש לנו תוכניות רבות והתחלנו כבר ליישם אותן. כהמשך לביקור זה, בכוונתי לבקר בגואטמלה, ואני מזמין את כולכם להצטרף אליי".

"תוכניותינו דורשות דברים רבים. יש צורך בלב ויש צורך במוח. אך הדבר החשוב ביותר שנדרש עבורם הוא לכבד את העבר. אני חושב שאת זאת אנו עושים היום. כדי לתפוס את העתיד, עתיד של שגשוג, עתיד של קדמה, עתיד של שלום, עלינו גם להתמודד עם אויבי השלום. זה דבר שישראל עושה מלב הסערה. אנו נאלצנו להגן על עצמינו שוב בימים האחרונים".

"אדוני הנשיא, יש כאן הזדמנות לספר לך על עומק הרגשות שלנו כלפי גואטמלה, על הידידות בינינו, ועל יחסינו עם אמריקה הלטינית. אתה יודע שבשנה שעברה ביקרתי שם. ביקור זה באמריקה הלטינית היה הביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי דרומית לטקסס. מה שגיליתי שם הם מאגרי ענק של רצון טוב, מאגרי ענק של תקווה, מאגרי ענק של יחס חיובי כלפי ישראל".

"בכוונתנו להגיע לגואטמלה, שוחחנו על כך בפגישה של מדינות אמריקה הלטינית, כדי לראות את הידידות הזאת פורחת, ראשית בגואטמלה ואחר כך בכל אמריקה הלטינית. אתה ראש הגשר. תודה שבאת לכאן, תודה רבה על ידידותך. לשנה הזאת בגואטמלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אומרים ברוך ה' חברה ברוך ה'הכל בזכותו של הקבלה

מחכה את פוטין הרי שניהם יודעים אנגלית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture